• Tussan94

BF Mars 2022

Känns så lustigt att skapa denna tråden!

Men idag plussade jag efter att ha försökt sen I augusti 2021.

BF är 1/3 <3

Hoppas att vi ska kunna följas åt :)

Om någon vill följas åt i en FB-grupp fixar jag gärna det istället.

• Svar på tråden BF Mars 2022
  • hurtänktedunu
    Ericky skrev 2021-08-09 14:31:24 följande:

Japp. Vecka 7 och avtagande symtom här med. Känner mig inte gravid. Så var tvungen att ta ett gravtest där jag fortfarande är supergravid bara för att lugna mig... här där jag bor kan man inte heller boka tidigt UL, så jag funderar på att åka 2 h bort för att göra ett sådant om 1-2 veckor.. fattar inte hur jag ska klara mig till KUB vecka 12 annars.

Nej gud. Jag förstår att det känns långt bort. Jag är ju ändå i v11. Så jag har lite drygt en vecka kvar till ul.
  • Fiddeloo

Hej, plussade för 1 vecka sen väldigt tydligt och det tog bara någon sekund så blev det två tydliga streck. Väntar vårat första, lite orolig då jag varit med om utomkvedshavandeskap för 6 år sen. Mår fruktansvärt illa, ingen aning om vilken vecka jag är i. Har inskrivningssamtal om 1 vecka så antar att det blir ett tidigt ultraljud för att se så allt ser bra ut. -2 kg viktnedgång, småäter ofta då jag inte kan få i mig riktigt med mat.

• Fiddeloo

Hej, plussade för 1 vecka sen väldigt tydligt och det tog bara någon sekund så blev det två tydliga streck. Väntar vårat första, lite orolig då jag varit med om utomkvedshavandeskap för 6 år sen. Mår fruktansvärt illa, ingen aning om vilken vecka jag är i. Har inskrivningssamtal om 1 vecka så antar att det blir ett tidigt ultraljud för att se så allt ser bra ut. -2 kg viktnedgång, småäter ofta då jag inte kan få i mig riktigt med mat.

• Jez20
    hurtänktedunu skrev 2021-08-09 12:50:31 följande:

Sjukt jobbig dag. Började jobba idag och hoppades på att dölja graviditeten ett tag och det verkar inte bli några problem då uppblåstheten försvann men jag känner mig så totalt ogravid nu. Vill bara spola tiden lite. Så man kan börja känna lite fosterrörelser. Hatar dessa veckor. Ultraljud nästa tisdag dock men det känns som en evighet. Någon mer som känner så?

Jag har semester denna veckan men när jag kommer tillbaka nästa vecka funderar jag på att säga upp mig! Jag jobbar bara som timmis så det hjälper inte riktigt att ha i framtiden (med gravidpening osv) ändå. Jobbar i ett väldigt utsatt arbete och är inte vaccinerad än..

Mina gravidsymptom försvann i 2 dagar så jag fick hybris och gjorde massa planer de kommande dagarna men sen kom illamåendet som en slapp in the face tillbaka och jag ångrade aaaaaallt haha! Så gravid symptomen kan nog komma och gå! Men vad skönt att du mår bra just nu iaf! Och har UL nästa vecka!
  • Nexis

Hade äntligen tidigt ultraljud igår och fick se sprattel och ett pickande hjärta, så skönt! Allt såg bra ut, men jag är visst i v 11 redan (10+2). Är fortfarande konstant illamående men hoppas det avtar snart, börjar bli påfrestande att inte kunna äta.. :)

• klunkerkranich

Hej alla! Igår gick fick vi se inte ett utan två pickavde hjärtan på ultraljud i v 9+1! Är i chock! Har en 1,5-åring hemma också?har begärt att få gå med i fb-gruppen för att kunna prata av mig lite men inte blivit insläppt än. Var det till ta man skulle skriva?

• hurtänktedunu
    Jez20 skrev 2021-08-10 21:21:40 följande:

Jag har semester denna veckan men när jag kommer tillbaka nästa vecka funderar jag på att säga upp mig! Jag jobbar bara som timmis så det hjälper inte riktigt att ha i framtiden (med gravidpening osv) ändå. Jobbar i ett väldigt utsatt arbete och är inte vaccinerad än..

Mina gravidsymptom försvann i 2 dagar så jag fick hybris och gjorde massa planer de kommande dagarna men sen kom illamåendet som en slapp in the face tillbaka och jag ångrade aaaaaallt haha! Så gravid symptomen kan nog komma och gå! Men vad skönt att du mår bra just nu iaf! Och har UL nästa vecka!

Ja det låter ju som ett klokt beslut i sånt fall. Vad skulle du göra istället då?

Ja alltså Jag är ju van att ha noll symtom så det löser sig nog. Längtar tills tisdag dock haha
  • hurtänktedunu
    klunkerkranich skrev 2021-08-11 07:57:46 följande:

Hej alla! Igår gick fick vi se inte ett utan två pickavde hjärtan på ultraljud i v 9+1! Är i chock! Har en 1,5-åring hemma också?har begärt att få gå med i fb-gruppen för att kunna prata av mig lite men inte blivit insläppt än. Var det till ta man skulle skriva?

Gud så kul grattis!!!!
  • hurtänktedunu
    Nexis skrev 2021-08-11 06:31:16 följande:

Hade äntligen tidigt ultraljud igår och fick se sprattel och ett pickande hjärta, så skönt! Allt såg bra ut, men jag är visst i v 11 redan (10+2). Är fortfarande konstant illamående men hoppas det avtar snart, börjar bli påfrestande att inte kunna äta.. :)

Men så härligt. Vilken vecka trodde du att du var i?
  • Flip12

Är det någon här inne som ska ta NIPT? När jag läser om det så kan man ta från vecka 10+0 men mvc säger det är bättre att ta senare. Jag hittar inte den infon på nätet. Undrar om de har den rutinen för att spara på sina egna resurser.

Svar på tråden BF Mars 2022