Inlägg från: Anonym (rita) |Visa alla inlägg
  • Anonym (rita)

    Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)

    September1518 skrev 2021-07-27 17:07:48 följande:
    Åh det där känner jag väl igen, fruktansvärt frustrerande och man blir så besviken. Det tar sån jäkla tid att gå ner minsta gram och sen kan man hoppa upp ett kg över natten. Kvinnokroppen alltså, man får inte döma sig själv för hårt men man gör ju det tyvärr och blir less.

    Hur gick det med ditt vattenexperiment? Kan säker bero på det! :D Äter du exakt samma varje dag? Annars kan jag märka om jag dricker ordentligt är jag mindre hungrig och äter mindre så dagen efter väger jag mindre.
    Ja visst är det frustrerande? Och man kan vara hur medveten som helst om att det är normalt, men man blir ändå besviken när man väger mer än man tycker att man förtjänar, haha. 

    Vikten stod stilla på 91-ish i några dagar, har bara vägt mig snabbt varje morgon för att se om det släppt och sedan försökt tänka på annat resten av tiden. Och har försökt dricka ordentligt. Måste säga att jag ändå hållit mig hyfsat lugn. Har känt besvikelse på morgnarna men lyckats skaka av mig det någorlunda någon timme senare.

    Imorse föll det äntligen ner till 89.6. Så nu hamnade jag under BMI 30 (med minimal marginal förvisso men ändå) och jag är så jäkla glad och lättad! 

    Jag äter exakt samma sak varje dag, ja. :)
  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-07-28 10:47:44 följande:
    Det är säkert en bra idé att ta upp det med en läkare! Det känns konstig med en så stor mage när du har en normal BMI. Hoppas det löser sig!
    Anonym (rita) skrev 2021-07-28 10:31:15 följande:
    Ja visst är det frustrerande? Och man kan vara hur medveten som helst om att det är normalt, men man blir ändå besviken när man väger mer än man tycker att man förtjänar, haha. 

    Vikten stod stilla på 91-ish i några dagar, har bara vägt mig snabbt varje morgon för att se om det släppt och sedan försökt tänka på annat resten av tiden. Och har försökt dricka ordentligt. Måste säga att jag ändå hållit mig hyfsat lugn. Har känt besvikelse på morgnarna men lyckats skaka av mig det någorlunda någon timme senare.

    Imorse föll det äntligen ner till 89.6. Så nu hamnade jag under BMI 30 (med minimal marginal förvisso men ändå) och jag är så jäkla glad och lättad! 

    Jag äter exakt samma sak varje dag, ja. :)
    Grattis! Ja, det är ett stort steg att kommer under 30. Det spelar ingen roll med hur mycket marginal det är just nu - du har klarat det, och det är utmärkt! Snart kommer du att avlägsna dig mer och mer från den hemska 30. Nästa mål: ett BMI under 27,5 - då är du närmare kategorin "normalvikt" än "fetma" Skrattande
    Ja precis, vi tänker likadant, nästa mål jag har är 82 för då har jag BMI 27.4. :D
    velig13 skrev 2021-07-28 11:02:25 följande:
    Grattis till hårt kämpande!
    Tack!!
  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-08-01 22:02:18 följande:
    Hemskt är det! Duktig du är som lyckats släppa de tankarna under dagen.

    Åh wow vad roligt!! Bra jobbat, grattis! :D Snacka om att nå en milstolpe. Du får absolut inte förminska ditt resultat!! Du ligger nu under 90 kg, under 30 i BMI, fantastiskt! Hoppas du inte går över det igen utan fortsätter neråt. Hur har det gått sen dess?
    Tack för ditt fina pepp!

    Jo det har gått himla bra sedan dess. Imorse vägde jag 86.2. Det rasade ganska plötsligt. Påminns återigen om hur kroppen kan jävlas ett tag för att sedan ge med sig. 

    Jag hade strax under 90 som mål tills på fredag då jag ska börja gå över från strikt LCD till mer vanlig mat, så att ligga på 86.2 nu känns oerhört bra. :)
  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-03 08:35:30 följande:

    Woooohooooooooooo .... vågen visade 79,9kg idag! Under 80kg, äntligen! Jag är såååååå glad, jag kunde spricka Skrattande 
    Aldrig, aldrig, ALDRIG igen kommer jag att ha en jävla åtta där framme igen! Okej, det har jag redan sagt för 6 år sedan, när jag gick ner från 92kg till 72kg, men denna gången kommer jag inte att förstöra allt igen.
    Kroppsfettet kommer jag snart sluta att skriva upp, det är helt enkelt inte rimligt - 36% idag, 34,4% förra veckan. Då borde jag har gått upp 0,8kg i fett, det tror jag inte på.


    Nästa vägning blir redan på söndag, istället fär nästa tisdag, för vi kommer att fira en födelsedag och då blir det sockerätandet på söndag, måndag och tisdag. Efter denna frosseri har jag en vecka tills nästa vägning, det räcker förhoppningsvis för att göra mig av med alle extra kalorier som jag stoppar i mig under de tre dagar.


    Grattis! Vad härligt att höra! :) 
  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-08-04 13:30:05 följande:
    Wow vad roligt!! Jättebra jobbat, shit nu har du droppat rejält, jättekul!! :D Då har du lite marginal också att röra dig på när du återgår till mer vanlig kost. Skönt det :)
    Ja precis, känns väldigt bra att ha marginal! :)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-04 14:12:29 följande:
    Wow, grattis! 
    Hur känns det att snart gå tillbaka till vanlig mat? Är du glad över att få äta igen eller rädd hur det ska bli?
    Tack :) 

    Jag har ju nästan ingen aptit och har börjat tycka att det är så skönt att slippa handla och laga mat, så på så sätt ser jag inte jättemycket framemot att börja äta. Men det blir säkert lite kul när jag väl kommit igång. Jag är inte särskilt rädd, faktiskt. Känner mig så vansinnigt övertygad om att det kommer att gå bra. Vet inte varifrån den här övertygelsen om att alls ska lösa sig har kommit, men den var i mig från dag 1 på den här dieten.
  • Anonym (rita)

    Pratade med min dietist nyss. Vi snackade om det ena och det andra och så sa han att "du har ju gått ner i vikt ganska långsamt". Han menade såklart inget illa ("det betyder bara att dina förfäder var duktiga på att överleva utan mycket mat och det är ju en bra sak") men av någon anledning blev jag jätteledsen. Jag visste inte att min viktnedgång hittills räknas som långsam. Jag trodde att jag hade gjort ganska bra ifrån mig. Det kändes lite som att få underkänt på ett prov eller något. Så är det ju inte, jag är bara jättelöjlig just nu, men det är ändå så det känns.

    Så det blev lite deppigt. Nu är alltså långa lcd-perioden över och jag trodde jag skulle känna mig lite gladare än jag gör just nu. 

  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-08-06 13:41:31 följande:
    Men han kan väl ändå inte vara seriös?? Du har ju gått ner över 1 kg i veckan i princip varje vecka sen start!! Det är jättemycket! Särskilt för någon som inte startar på typ 200kg. Menar du vägde 110kg från start, vet inte hur lång du är men det låter inte jättemycket i mina öron. Är han en proffesionellt utbildad dietist som är van att jobba med den metoden du följer och kvinnor som inte väger extremt mycket?

    0,5 kg i veckan är rekommenderat och inte ens det räknas väl som långsamt. Allt över 1 kg i veckan skulle jag kalla rasande takt! Tycker han låter helt koko! Ledsen att han fick dig att känna sådär. Du har gjort ett otroligt jobb, lyckats hålla samma diet så pass länge som du gjort och gått ner massa i vikt! I snabb takt enligt mig! Fortsätt kämpa, du är grym!
    Han är nog jättekunnig, tror jag. Men han var kanske inte så finkänslig i just den där stunden. Min gissning är att det är ett ganska oladdat ämne för honom. Att en del hade gått ner ännu snabbare på ett så litet kaloriintag och att det kanske då innebär att jag har en ganska långsam ämnesomsättning eller något sådant, och att han bara ville informera om det. Så en del av mig känner mig verkligen bara jättelöjlig. Men det är helt enkelt inte de orden man vill höra när man ätit så lite så länge utan att ens vara nära på att fuska. Då vill man ju ha en klapp på axeln och höra att det går bra för en. Hur som helst, jag får se till att skaka av mig deppigheten bara.

    Men tack för din reaktion. Det värmer. Min sambo gick också i taket när jag berättade det för honom, haha. Så ni är två om det. <3 
  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-08-06 18:38:37 följande:
    Hm okej, men du har ju gått ner jättesnabbt och mycket! Förstår inte hur mycket mer någon som ligger på ungefär samma vikt som dig kan gå ner. Låter orimligt, och det brukar sakta av desto lägre man kommer i vikt. Du borde fråga honom så han får förklara mer ingående för dig vad han menade haha. Låter orimligt enligt mig! Tycker du ofta går ner sjukt mycket!

    I och för sig spelar det absolut ingen roll!! Du har verkligen gjort ditt absolut bästa och varit en kämpe, en riktig inspiration. Din kropp har gått ner i den takt den har kunnat så du ska vara riktigt stolt över dig själv :D

    Var du nöjd med resultatet innan du träffade honom förresten? För då tycker jag du ska vara det nu också!! Du har gjort ett grymt jobb och gått ner galet mycket! Det är fantastiskt bra! Hur långt har du kvar till mål nu? När du når dit spelar det ingen roll hur snabbt det gått, jäklar vad stolt du kommer vara :D
    Ja jag var åtminstone hyfsat nöjd. Men jag känner lite såhär (just nu i alla fall) att nu är lcd-perioden över och nu är det den långa biten kvar, och den har - till skillnad från den rena lcd-kuren - ingen deadline. Jag kände mig lite stressad under kuren och ville gå ner så mycket som möjligt innan den var slut. Nu är det bara att göra allt enligt planen och fortsätta så lång tid det tar innan jag är i mål. Målet är (helst) 65 kg, så det är en bra bit kvar, men jag är åtminstone halvvägs där rent kilomässigt (sedan kommer den andra halvan ju såklart att ta mycket längre tid). 
    September1518 skrev 2021-08-06 18:48:22 följande:

    Åh nej fy! Här går det inge bra hörni! Senaste veckorna har jag svepts iväg av sommarnjutningar. Det har varit fester och myskvällar och mycket mycket godis och mat!! Jag har fallit i gamla mönster och ätit så jag mått illa :(

    Idag låg vikten på 66 kg. Jag har alltså gått upp 0,8 kg sen förra veckan, förra veckan hade jag gått upp 0,5 kg. Så nu har jag bara 0,5 kg på två veckor att gå upp om jag ska hålla mig till planen på max 0,5 kg i snitt i veckan. Jag kommer köra fullständigt godisförbud! Helst vill jag börja nu men har några sista firanden nästa helg som kommer så kanske bara blir dumt att sluta för att börja och sen sluta igen... Blä känner mig stressad och orolig. Men tror att så fort jag slutat med allt det onyttiga kommer jag gå upp i en lagom takt.


    Jag tänker att nu när du "fallit dit" så är det bara att glädjas åt att du fick några härliga sommardagar med god mat, och sedan fokusera på tiden du har framför dig (efter de sista firandena). Du är ju jätteduktig som kämpar så under graviditeten. Många som aldrig varit överviktiga skjuter i vikt som bara den när de är gravida. Du har koll och anstränger dig och därför kommer det att gå så bra för dig. Lite snäll mot dig själv måste du vara, du skapar ju ändå liv, liksom! 

  • Anonym (rita)
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-08-06 19:26:07 följande:
    Jag måste säga att din dietist är lite av ett pucko.

    Du har gått ner så fort som expertisen rekommenderar, mer än det riskerar bara att ställa till det på andra sätt och det är inte "långsamt". Men han kanske menade att det finns de som går ner fortare med den speciella diet du hållit bara?

    Var superstolt över det du har gjort, verkligen, och "känn in" hur maten nu behöver vara för att bevara detta fina resultat och stärka din hälsa.
    Ja, jag tror också att det kan vara så. Det har fått marinera lite så känner mig inte riktigt lika upprörd över det nu. 

    Tack för de peppande orden :) 
  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-07 14:06:36 följande:
    Underbart, snart där! 
    Anonym (rita) skrev 2021-08-06 14:12:07 följande:
    Han är nog jättekunnig, tror jag. Men han var kanske inte så finkänslig i just den där stunden. Min gissning är att det är ett ganska oladdat ämne för honom. Att en del hade gått ner ännu snabbare på ett så litet kaloriintag och att det kanske då innebär att jag har en ganska långsam ämnesomsättning eller något sådant, och att han bara ville informera om det. Så en del av mig känner mig verkligen bara jättelöjlig. Men det är helt enkelt inte de orden man vill höra när man ätit så lite så länge utan att ens vara nära på att fuska. Då vill man ju ha en klapp på axeln och höra att det går bra för en. Hur som helst, jag får se till att skaka av mig deppigheten bara.

    Men tack för din reaktion. Det värmer. Min sambo gick också i taket när jag berättade det för honom, haha. Så ni är två om det. <3 
    Oi, han mår vara kunnig i ämnet, men särskilt empatisk är han nog inte. Det borde ju vara självklart att det är deprimerande att höra något sådant.
    Men se det positivt: om du har en kropp som lagrar i sig fett ganska enkelt och som gör det svårare att tappa det, kan du vara ännu stoltare över din framgång. Att gå ner så mycket (ungefär 25kg nu, eller hur?) är alltid en stor prestation - ännu större om man har en kropp som kämpar emot. Du är alltså duktigare än du trodde! Bra jobbat!




    Det är ett väldigt bra sätt att se på det, faktiskt! :) 
  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-07 14:12:39 följande:

    Jag har varit så glad att jag kom under 80kg i tisdags, men nu är jag verkligen rädd inför nästa vägning imorgon. Jag åt såååå mycket denna veckan. I tisdags blev det en stor middag ... det är okej, för tisdag kväll är alltid den dag där tonåringen och jag äter en stor onyttig middag (typ pizza eller stort portioner hämtmat osv.). Men denna veckan bakade vi pizza i förrgår och då brukar jag äta jättemycket. Sedan blir det mycket kvar så det blev mer pizza igår och på kvällen blev det en påse chips. Jag var så sugen, jag kunde inte avstå Rynkar på näsan 
    Nu hoppas jag att mina två dagar där jag fastar (onsdag och idag) och min motion kan jämna ut det, man jag är väldig orolig. Jag vill vara över 80kg igen Gråter


    Det viktigaste är att du inte tappar motivationen om det skulle vara så att du väger lite mer än 80. Då är du snart under det igen, så det är inget att oroa sig över! Är det kanske möjligt att skjuta på vägningen ett par dagar? Så behöver det inte kännas lika stressigt? 
  • Anonym (rita)

    Jag försöker hålla mig ifrån tråden i några veckor nu eftersom jag börjat introducera mat och vikten står mer eller mindre stilla. Har fått veta att det är fullt normalt och har med bl.a. tarminnehåll och vätska att göra, så det är inte så att jag känner mig deppig av den anledningen, men jag försöker att inte tänka så mycket på min vikt så att jag kan hålla lite känslomässig distans till den. Men allt löper på som det ska dietmässigt. :) 

    Dessutom visade det sig att när vågen sa 86.6 eller vad det nu var för ett par veckor sedan så var det bara batterierna som bråkade. Jag tyckte också att det var ett lite väl stort hopp nedåt. Det var väl antagligen snarare typ 88 eller något. Det däremot gjorde mig ganska deppig...

    Blev å andra sidan på mycket gott humör i helgen när jag skulle på fest och inga av mina "finare" byxor passade mig. Ett par föll t.o.m. direkt ner på golvet när jag satte på mig dem. Och då ska sägas att jag använt två av de här byxorna för bara ett par veckor sedan. Visst, de satt väl lite löst då också, men inte så pass att jag inte kunde/ville ha dem på mig. Så även om vikten på vågen stått ganska stilla verkar något ändå ha hänt i kroppen.

    Jag hoppas det går bra för alla er andra! <3

  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-08-17 23:44:54 följande:
    Låter bra att ligga lite lågt under tiden, låt våg och måttband vila. När är planen att du ska börja kolla igen och fortsätta hoppas på minskning? Tråkigt med felvägningen, men snart är du på banan igen och så rör det sig neråt. Väger du dig hos dietisten?

    Häftigt med byxorna! Det måste väl ändå vara det absolut starkaste beviset på vad som händer :D Jäklar vad du har kommit långt!
    Nej jag väger mig hemma, har inte varit hos dietisten på ett litet tag nu utan vi har pratat över telefonen istället de senaste par gångerna. 

    Tror jag börjar kolla vikten igen när jag är uppe i det antalet kalorier jag ska äta varje dag, eller kanske någon vecka efter det. Då borde det ha börjat stabiliseras och jag kan förhoppningsvis börja gå ner igen. :)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-08-18 07:46:46 följande:
    Oh nej! Det kan jag förstå att det är frustrerande att kommer på att vågen visade fel Rynkar på näsan Men tänk på hur mycket du ändå gick ner och så är du ändå under 90kg och under 30 i BMI! Och snart kommer du fortsätter att gå ner. Hur går det med maten? Är det knepig, konstig, bra, ... att äta normal mat igen?


    Det känns ärligt talat lite jobbigt. Jobbigt att handla och laga mat. :p Är fortfarande inte särskilt hungrig och har blivit så bekväm av mig gällande mat nu, så att alls behöva tänka på det känns väldigt ovant. Men vill inte heller klaga för mycket, det är såklart kul att få lite mer variation i kosten igen. :)

  • Anonym (rita)

    Hej alla! Nu är jag tillbaka. Glad Har inte börjat äta vanlig kost till 100% ännu, men äter frukost, lunch, ett lcd-mellanmål och middag. 

    Vågade ju inte väga mig på länge eftersom jag var ganska säker på att vikten skulle stå stilla eller öka när jag började äta mer mat. Så igår gick jag till jobbet med ett par byxor som jag använt en hel del på sistone. Jag köpte dem för ett par år sedan online men de var för små så jag använde dem aldrig, tills för 1-2 månader sedan, då de plötsligt var de enda byxorna i garderoben som passade. Men igår när jag sprang till bussen insåg jag att de blivit lite för stora! Jag var tvungen att hålla i dem med ena handen för att de inte skulle trilla ner. Det fick mig att våga väga mig igen, haha.

    Hur som helst, min vikt är nu 83.8 kg, och det känns sjukt bra. Jag bryr mig inte längre så mycket om hur snabbt eller långsamt det går. Det är nu mindre än 10 kg kvar tills jag är inne i normalviktsintervallet, så varje kg neråt känns det som ett stort steg i rätt riktning.

  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-07 07:24:10 följande:

    Dagens invägning visade 78,4kg - det är ett PLUS på 1,3kg sedan sista vägningen för 10 dagar sedan. Jag fattar ingenting och känner mig extrem besviken, för det har jag verkligen inte förväntat mig. Jo, jag har ätit sötsaker en hel dag, men det var för 1 1/2 veckor sedan, det kan väl inte leder till en så stor viktuppgång om jag efteråt har fortsatt med normal mat igen!? Mens har jag haft förra veckan, så det är inte heller vätska pga snart börjande mens.
    Jag har förväntat mig nog ett MINUS på ungefär ett halvt kilo, bältet har också satt lösare i flera dagar. Suck.


    Det där kan driva en till absolut vansinne. Har varit där så många gånger. Och man försöker liksom lösa pusslet: Är det mens? Känner jag mig vätskefylld? Är jag förstoppad? Hittar man inget svar så blir det ju lätt så att man drar slutsatsen att man helt enkelt gått upp i fett. Men det har du inte. Du har inte gått upp 1.3 kg i fett på 10 dagar. Du hade behövt äta jättemycket mer än vanligt. 

    Kroppen är bara konstig. Jag fick t.ex. ganska nyligen veta att om man precis börjat träna så kan det uppstå (fullt naturliga och ofarliga) inflammationer i musklerna som samlar vätska. Och det skulle då - enligt personen som berättade detta för mig - vara anledningen till att många blir arga på vågen när de precis varit duktiga och börjat träna. Det finns säkert hundra saker till som kroppen sysslar med men som vi inte känner till.

    Huvudsaken är att du kämpar på, och en liten tid framåt så kommer den här platån att vara historia. :)
  • Anonym (rita)
    Anonym (neråt!) skrev 2021-09-09 08:04:40 följande:
    Vad kul! Vilken underbar överraskning du fick på vågen! Bara 1,5kg kvar och du är närmare normalvikt än fetma! Och sedan är du snart normalviktig igen.
    Anonym (rita) skrev 2021-09-08 11:47:41 följande:
    Det där kan driva en till absolut vansinne. Har varit där så många gånger. Och man försöker liksom lösa pusslet: Är det mens? Känner jag mig vätskefylld? Är jag förstoppad? Hittar man inget svar så blir det ju lätt så att man drar slutsatsen att man helt enkelt gått upp i fett. Men det har du inte. Du har inte gått upp 1.3 kg i fett på 10 dagar. Du hade behövt äta jättemycket mer än vanligt. 

    Kroppen är bara konstig. Jag fick t.ex. ganska nyligen veta att om man precis börjat träna så kan det uppstå (fullt naturliga och ofarliga) inflammationer i musklerna som samlar vätska. Och det skulle då - enligt personen som berättade detta för mig - vara anledningen till att många blir arga på vågen när de precis varit duktiga och börjat träna. Det finns säkert hundra saker till som kroppen sysslar med men som vi inte känner till.

    Huvudsaken är att du kämpar på, och en liten tid framåt så kommer den här platån att vara historia. :)
    Ja, kroppen är verkligen konstig. Jag får hoppas att det ser bättra ut nästa veckan. Två veckor i rad med besvikelse är jobbig.

    Det är så gulligt att du har koll på mina delmål. :) För det är ju precis som du säger att jag nu bara har lite kvar innan jag är under bmi 27.5. :D 

    Förstår att två veckor känns som en lång tid när man känner att inget händer. Jag hejar på dig och håller tummarna för att det ska släppa så snart som möjligt, vilket det säkert också kommer att göra. Men oavsett vad som står på vågen så tappar du garanterat fett! Det kanske kan hjälpa om du påminner dig själv om det. :)
    September1518 skrev 2021-09-09 20:05:10 följande:
    Yey välkommen! Grymt bra upplägg att fasa in vanlig mat, känns det bra?

    Det absolut bästa resultatet måste ändå vara när man känner på kläderna, tydligare än så blir det inte! :D Stort grattis till viktnedgången och bra jobbat! Fantastiskt att det fortsätter åt rätt håll, vilken motivationsboost. Verkligen nära nu, jättekul :D
    Tack! Det har känts helt okej att fasa in mat, men min aptit är fortfarande låg och eftersom jag ätit så dåligt i flera år (hämtmat osv) så är det en stor grej att behöva planera min kost och laga nyttig mat hemma. Jag har inte varit i närheten av att typ köpa pizza eller liknande utan det är väl snarare tvärtom så att jag har lite svårt att få i mig tillräckligt många kalorier just nu. Men allt handlar ju om vanor, så det är väl bara att fortsätta träna på det, liksom.

    Hur går det för dig i din graviditet? Vilken vecka är du i nu? 

  • Anonym (rita)
    September1518 skrev 2021-09-10 10:34:50 följande:
    Det är ändå bra att kroppen vant sig att äta mindre, säkert har magsäcken krympt. Tror det är bättre att fasa in maten ordentligt långsamt och vänja sig :) Låter som att du fixar det där bra ändå! Låt det ta tid. Blir spännande att följa hur det går framöver.

    Jättebra tack, väldigt stressad över vikten men mår bra, äter ok och tränar, känns som jag gör så mycket jag är villig att göra just nu haha. Så jag ändå kan unna mig lite vardagslyx :) Nu ska vi se, vecka 21+6 är jag i nu :D Nu går det undan! Längtar så efter bebisen och få börja jobba med kroppen påriktigt!
    September1518 skrev 2021-09-10 10:48:37 följande:

    Min vikt idag hamnade på 67,4, så nästan ett kilo mer än planen. Har dock insett nu att jag inte kommer kunna detaljstyra min viktuppgång under graviditeten. Får göra mitt bästa, äta det jag tycker är värt, ut och gå samt träna. Då får det bli som det blir. Total uppgång hittills är ca 4 kg och jag är nu i vecka 21+6. Förra graviditeten hade jag redan gått upp över 10 kg så försöker verkligen vara nöjd över den stora skillnaden hittills :) Det bådar gott.


    Förstår att du längtar efter bebisen, det måste kännas härligt. :)

    Jag tror det är jättebra om du lyckas bli kvitt lite av stressen du upplever. Stress har ju också med hälsa att göra och du förtjänar inte att gå omkring med sådana känslor. Jag förstår absolut att du är rädd för att det ska bli som under förra graviditeten, och jag tror du gör helt rätt som håller koll och tar det hela på allvar, men du är så långt ifrån den förra graviditeten nu och samma sak kommer inte att hända igen. Den här gången har du mer koll på din viktuppgång än de flesta som är gravida! Och om det sedan blir 14 eller 16 kg i slutändan så kommer ju inte det att spela någon roll i det långa loppet.

    Det måste kännas bra att kunna jämföra med förra graviditeten och se att det är en så stor skillnad den här gången. Du är jätteduktig. :) Som du säger så är det nog svårt - antaligen omöjligt - att detaljstyra det hela. Jag tycker att du ska fokusera på den där 10 kg stora skillnaden mellan denna graviditeten och förra istället för på det där extrakilot på vågen idag. :)

  • Anonym (rita)

    82.6 kg idag, dvs -1.2 sedan i onsdags. Är mycket glad och nöjd över det. :) Det enda som grämer mig just nu är att jag inte kommer igång med min träning. Jag har varit så dålig på det och det känns som att jag knappt rör mig över huvud taget just nu. Det är ju så mycket skönare att ligga i soffan på kvällen och titta på serier... 

Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till 1 okt ( forts. Midsommartråden)