• Anonym (Uppgiven)

    39år och singel för resten av livet?

    Är rätt uppgiven just nu och skulle gärna höra andras perspektiv och erfarenheter på det här med att söka kärleken, för nu ger jag upp, iaf vad gäller nätdejting. Kanske söker jag också lite tröst förresten.

    Jag fyller snart 40, och har ett 6årigt samboförhållande bakom mig, det tog slut när jag var 28 år.

    Har därefter haft ett ettårigt förhållande vid 36-37, ville så gärna att det skulle funka men jag blev lite sviken efter det?.

    Mellan varven har jag dejtat, aldrig mer än en i taget, mäktar liksom inte med något annat.

    Har ett väldigt välordnat liv, ser helt ok ut, tränar och tar hand om mig.

    Tycker ofta att jag får väldigt mkt uppskattning i början, men sedan rinner det liksom bara ut. Kan inte räkna hur många ggr jag blivit ghostad, två killar jag dejtade gifte sig ca 6 månader efter jag blev dumpad. Och visst har jag tappat intresset för en och annan också, men då alltid kommunicerat och visat respekt. Har testat tinder och happy pancake, och kikat på några andra sidorna känner då igen alla från Tinder, det är liksom den lättaste appen att använda tror jag.

    Har inte ett jobb där det är öppet för att träffa ngn så att säga, och vännerna är i parförhållanden. Har alltid rört mig mkt ute, går på gym, går ut och äter ibland osv?.

    Vet att alla inte finner kärlek i sina liv, men jag kan ändå inte smälta att det inte blev mer än såhär för mig. Har bestämt mig för att radera tinder nu, men känner mig helt uppgiven. Har ju liksom halva livet kvar, släkt och arbetskompisar har slutat le och fråga om jag inte träffat ngn ännu osv, nu får jag bara tyck synd om blickar. hur fan tacklar man det här? Jag har ju liksom mer än halva livet kvar och att dela livet med någon har alltid varit viktigt för mig.

  • Svar på tråden 39år och singel för resten av livet?
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (En till) skrev 2021-07-31 16:56:59 följande:

    Känner igen mig i det du skriver ts. Är 40 år och den senaste mannen jag hade lämnade plötsligt och ville bara vara vän. Men försvann sedan helt. Testat nätdejting som Tinder, men känns som alla män jag träffat där i lagom ålder (mellan 35-50 år) skriver att de nu är redo att bilda familj och vill ha barn. Och därför vill ha en tjej runt 25-30 år. Känns som att om man blivit över och måste acceptera att leva ensam nu för att man satsade på fel man i åldern då man kunde bilda en stor familj...


    Håller verkligen med, även om det känns helt ofattbart att det ska vara så?.
  • Anonym (Uppgiven)
    Makilena skrev 2021-07-30 19:01:57 följande:

    Nu är jag singel själv och rätt upggiven i perioder, men faktum är ju att många träffar rätt person efter 40! Vi är inte ensamma om att det tar betydligt längre tid än vi hoppats.

    Jag fick tips av en kompis om Linnéa Molanders sida Happydating.se. Hon har skrivit en bok (finns som e-bok och ljudbok) som handlar om hur man upptäcker och bryter dåliga dejtingmönster. Sen finns det en podd där hon coachar olika singlar och en blogg med tips. Det är jätteintressant! Har fått många aha-upplevelser. Kan känna mig i mig i mycket och inser att jag (trots att jag blivit bättre på det i vänskapsrelationer och på jobbet) har svårt att sätta gränser och utgå från mina behov och vad JAG vill. 


    Tack för supertips. Plöjer poden här nu?
  • Makilena
    Anonym (Uppgiven) skrev 2021-08-01 21:46:03 följande:

    Tack för supertips. Plöjer poden här nu?


    Kul!

    Tycker att jag redan känner mig mkt mindre ensam om allt det här när jag hört alla kloka och framgångsrika singlar som har nästan identiska problem.
  • Anonym (Tinder)

    Fattar faktiskt inte hur folk träffar folk på tinder? Hör hela tiden om folk som träffat sin partner där, men jag får aldrig till en ordentlig konversation med någon, ser väl också helt ok ut tror jag. Eller så kanske jag är skitful :/

  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Tinder) skrev 2021-08-01 23:31:48 följande:

    Fattar faktiskt inte hur folk träffar folk på tinder? Hör hela tiden om folk som träffat sin partner där, men jag får aldrig till en ordentlig konversation med någon, ser väl också helt ok ut tror jag. Eller så kanske jag är skitful :/


    Men eller hur!!

    Det man inte hör så mycket är hur länge dessa förhållanden håller. Inte för att vara negativ, men Att ha hittat ngn via Tinder sedan några månader garanterar nog inte riktigt att det ska hålla?det är som att det tar längre tid att skapa sig en uppfattning?

    Men visst finns glädjehistorier?.

    Kikade för övrigt in på facebook dejting?ngn som har erfarenheter därifrån?
  • Anonym (A)
    Anonym (...) skrev 2021-07-31 10:04:10 följande:
    De tjejer jag känner som har svårt att träffa någon är oftast för kräsna. Detsamma gäller för männen. Ta er en titt i spegeln innan ni swipar..
    Så kan det vara.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (A) skrev 2021-08-02 19:38:35 följande:

    Så kan det vara.


    Jo, så kan det vara både för män och kvinnor.

    Finns ju endel löninga och flottiga farbröder som tycker att det är helt rimligt att ragga på unga vackra tjejer?.
  • elin1989
    Anonym (Uppgiven) skrev 2021-08-02 19:33:00 följande:

    Men eller hur!!

    Det man inte hör så mycket är hur länge dessa förhållanden håller. Inte för att vara negativ, men Att ha hittat ngn via Tinder sedan några månader garanterar nog inte riktigt att det ska hålla?det är som att det tar längre tid att skapa sig en uppfattning?

    Men visst finns glädjehistorier?.

    Kikade för övrigt in på facebook dejting?ngn som har erfarenheter därifrån?


    Jag träffade min sambo på tinder. Vi har varit tillsammans i två år så om det inte håller tror jag inte att det kommer att ha något att göra med var vi träffades!
  • Anonym (Jinx)

    TS, hur går det, har det hänt nåt nytt på dejtingfronten?

  • Anonym (Mx)

    Dom som blir kvar på dejtingmarknaden under flera år har antingen otur, dejtar uppåt och blir besviken när man blir ghostad, eller har något annat problem.

    Speciellt om man är kvinna. Det går ju 300 män på varje kvinna på nätet verkar det som i dom flesta diskussioner om nätdejting.

    Jag träffade min goding på det gamla hederliga sättet. På ett uteställe för många år sen.

  • Anonym (Radikal)

    Min frus syrra är evig singel. Har säkert legat med halva stan i sin jakt på karlar och familj. Hon är snygg men jävligt radikal och envisas med att vädra sina åsikter i ur och skur.

    Dom som öppnar käften och diskuterar med henne är idioter, så stannar det där. Dom som håller käft och himlar med ögonen får ligga så länge som dom orkar stå ut. Inte så länge, eller tills dom hittar en normal tjej. Ungefär så i sammanfattning.

    Springer man in i en vägg gång på gång kan det vara värt att rannsaka sig själv och fundera på om det finns en dörr i väggen? Och, vill man kompromissa och ta den?

  • Anonym (Mx)
    Anonym (Radikal) skrev 2021-08-19 22:26:17 följande:

    Min frus syrra är evig singel. Har säkert legat med halva stan i sin jakt på karlar och familj. Hon är snygg men jävligt radikal och envisas med att vädra sina åsikter i ur och skur.

    Dom som öppnar käften och diskuterar med henne är idioter, så stannar det där. Dom som håller käft och himlar med ögonen får ligga så länge som dom orkar stå ut. Inte så länge, eller tills dom hittar en normal tjej. Ungefär så i sammanfattning.

    Springer man in i en vägg gång på gång kan det vara värt att rannsaka sig själv och fundera på om det finns en dörr i väggen? Och, vill man kompromissa och ta den?


    Radikala kvinnor aktar man sig gärna för om man vill ha ett bra liv. Det är ju oftast något som är fel om man är evigt singel. Även om man inte ser det själv.
  • Anonym (Sofia)

    Man blir väl mer kräsen med åldern, det blir viktigare att träffa rätt eftersom man har tidspress på sig att skaffa barn och hitta någon som man tror sig kunna leva tillsammans med länge. Jag träffade min man när vi båda var i 20-års åldern och då hade vi ingen längre plan med vårt förhållande utan levde där och då och gick bara efter attraktion. När man letar en partner att gifta sig och skaffa barn med är det ju inte konstigt att man har mer krav på en partner, och det är väl därför det är svårt att hitta rätt. För att inte många når upp till kraven man har. Det ligger också något i det som tagits upp i tråden, att många har för höga krav jämfört med vad de själva har att erbjuda.

    Jag tänker också att urvalet är mindre då många i din ålder har barn sedan tidigare förhållande och inte är så sugna på att starta om med ny familj. Även om du gett upp tanken på barn så tror nog män att du med tanke på din ålder vill ha barn snart och blir rädda och därför ghostar dig. Alternativt ghostar de dig för att de bara är ute efter sex. Appar som tinder är ett enkelt sätt för män att få ligga utan ansträngning, de slipper bjuda på drinkar på krogen och bjuda ut på dejt.

    Strunta i dejtingapparna och rör dig mer ute, på krogen, fester etc. Dina vänners partners kanske har intressanta vänner? Tacka ja till saker som du blir bjuden på. Jag tror mer på att träffa någon i en mer ?naturlig miljö? än via ytliga dejtingappar.

  • Anonym (kaffedraken2)

    Jag är 49 och har aldrig haft ett förhållande. Känner mig uppgiven ibland, men försöker att inte gräva ner mig för mycket. Varit deppig en lång period, och nu har jag börjat försöka igen. Skriver till tjejer. Jag har inga större förhoppningar, men jag försöker iallafall.

  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (A) skrev 2021-08-20 19:05:12 följande:

    Hur går det TS?


    Tack, vad fint att du frågar.

    Jag har helt tagit bort Tinder, och även fb dating. Känner att jag liksom behöver nollställa mig ett tag. Det har varit så många dejter och besvikelser, jag kan se att jag borde ha bromsat tidigare, men har liksom bara kört på för att jag så gärna velat träffa ngn. Jag tappade liksom att känslan måste komma först. Det har lett till frågor i efterhand kring typ varför dejtade jag honom så länge? Eller vad såg jag i honom öht. Nej, jag måste säga att jag ärligt njuter av att inte tänka på att varken behöva kolla av någon dejtapp, eller att vara uppbokad på en dejt istället för att träffa en kompis eller liknande, stå och fixa sig och sedan ändå känna sig missnöjd.

    Kommer nog att starta upp Tinder igen-för trots allt så känns det som att det är den största appen för nätdejting och därmed innehåller flest vettiga människor bland dräggen som ändå finns överallt.

    Men nu vill jag bara tänka på att göra roliga saker själv och med kompisar. Orkar verkligen inte med alla dessa b-män?.
  • Anonym (Inte lätt)

    Släpp taget var med dina nära och kära istället

  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym (Inte lätt) skrev 2021-08-21 19:06:22 följande:

    Släpp taget var med dina nära och kära istället


    Exakt så. Ingen ska behöva känna behov av att jaga någons erkännande. som att man måste ha någon/något som man inte har för att allt ska vara bra. Det är som att allt landar.

    Jag hade kunnat vara med mina nära och kära, tränat, slappat, whatever, istället för att ha lyssnat på otaliga deppiga och frånskilda pappor som tror att de är redo att dejta ngn ny. Eller dejter med män som man tror ändå skulle kunna ha lite potential men som egentligen är rena slackers och bara B. Nej. Det är som ett underbart uppvaknande.
  • Makilena

    Bra jobbat med att ändra attityd till att träffa någon!

    Jag känner lite samma sak nu. Går på någon dejt ibland men träffar mest vänner o familj, engagerar mig i jobbet, satsar på träningen och hälsan, ger mig tid till sånt jag tycker ger något (skriva, läsa, lyssna på bra poddar osv). Man kan inte gå omkring och känna sig tom och vänta på att nån ska fylla en med mening, det förgiftar hela tillvaron till slut. 

    Jag tänker nu att det  viktigaste är att jag inte hamnar i en destruktiv relation igen. Och för att lyckas med det tror jag det viktigaste är att ta hand om sig själv, inse sitt värde och träna på att respektera sina egna behov. 

Svar på tråden 39år och singel för resten av livet?