LJM91 skrev 2022-12-07 19:01:41 följande:
Vickan, jag hade 9,1 mg/L, vet inte heller hur man omvandlar :P har sett någon tabell över det för längesen, ska försöka hitta den!
Fyrklöverns skrev 2022-12-07 22:08:00 följande:
Vickan vad skönt att ha tagit blodprover! :) Jobbigt att AMH mäts i olika värden. Ditt låter rätt högt tycker jag, läste att om man ligger över 21 pmol/ml så är äggreserven bra. Jag har också läst om en amerikansk studie i dagensmedicin att det inte fanns någon skillnad i fertilitet mellan kvinnor med större eller mindre äggreserv. Det ska tydligen vara många flera faktorer som orsakar infertilitet. Hoppas ni får lite klarhet med utredningen:) Håller tummarna för oss på söndag <3
Här går man i väntans tider, har börjat testa som vanligt xD Helt okey temp än så länge. Brösten ömmar och spänner, annars mår jag som vanligt.
LJM: Ditt resultat låter ju högt och bra, toppen :D Tycker det är väldigt förvirrande med alla olika typer av måttenheter, haha, men vad sa läkaren om ditt värde?
Fyrklöverns: Ja men visst är det konstigt, då blir det ju svårt att jämföra när olika kliniker använder olika enheter XD Det låter ju ändå tryggt med det du berättar om den studien, för jag blev lite orolig ska jag erkänna när jag försökt konvertera mitt förra värde i mikrog/L till det nya värdet i pmol/L och tolkar det som att äggreserven gått ner en hel del (jag har ju också blivit äldre, surprise surprise, haha!) Jag räknar bara ner tiden tills vi ska få träffa en läkare i februari så att vi kan få veta mer. Vad härligt att din tempen håller sig bra, hoppas hoppas!
Min temp är tyvärr redan på väg neråt så hoppet börjar minska rejält :( Jag har också ömma bröst som vanligt innan mens. Jag skulle ju sluta tempa efter ägglossningen bekräftats sa jag förra månaden, men den har inte bekräftats ännu enligt FF! :O I min andra app Flo är den bekräftad, samt att jag hade extremt positivt ÄL-test och att mitt progesteronprov tyder på att ägglossning skett. Högt progesteron men låg temp, är inte det lite motsägelsefullt, eller tänker jag fel?