Anonym (Kvinnor lever under andra omständigheter) skrev 2021-08-05 14:18:05 följande:
Så att man pluggat och varit en paragrafryttare i 8 år. Inte skapat värde för samhället utan mer ägnat sig åt att teoretiskt diskutera saker på ett fik gör en mer förtjänt av sex än låt oss säga en byggarbetare som jobbat varje dag sedan gymnasiet & bidragit 9ggr mer skattemedel än vad den fjollig teoretikern gjort när denne blir klar?. Som tur är fungerar världen inte på det sättet. Män får sex genom att skapa värde, kvinnor föds med värde. Ju längre tiden går, desto mindre värde har kvinnan(sin skönhet & ungdomlighet försvinner). Peaken för när man når sitt absoluta maxvärde på dejtingmarknaden ser olika ut för könen. För kvinnor är det mellan 18-26. För män 33-52. Varför? Jo, för att män måste skapa sitt värde. När du är kvinna & passerat ditt bäst före datum kommer du inte få samma uppmärksamhet som när du var 22. Så är det bara. Män skiter i vad du har för inkomst. En kung kan gifta sig med en bondflicka. En drottning skulle aldrig ge sig själv till en dräng. Så, när män pekar på dejtingmarknaden( hög inkomst, makt, status) kommer det finnas en hel drös med kvinnor som trånar efter dessa män.(SOM ÄR VÄLDIGT FÅ. Andelen män detta gäller handlar om 5-8 % av alla män.) resterande män förblir i ofrivilligt celibat för alltid. Så du har delvis rätt, en nobody kommer aldrig få till det med en vacker dam.
Det Du skriver är delvis sant. Men kvinnans utseende är inte sådär viktigt som Du tror, och jag har 100-tals exempel att ge på detta. Matchande personligheter vinner alltid, jag som är udda vet väl om detta bättre än dem flesta. Förut när jag var mycket ung tonåring, 14 år, blev jag bortvald hela tiden för jag har aspergers drag, och detta hade aldrig lockat några killar. När jag väl hittade en man som var 10 år äldre (när jag var 17), så fick jag en del uppmärksamhet av denna udda man med diagnoser i början, men så fort vi hade vårat första bråk så började han spana in andra utomhus, och detta slutade aldrig. Han tröttnade på mitt utseende fort. Sen var jag inte intressant mer! (Anledningen till vår skilsmässa...) Varför tror Du att männen är sådär dumma att dem inte behöver mer stimulans i livet än så, att en och samma kropp räcker att stirra på.
Utseendet förlorar alltid mot skills. Att jämföra 20 åriga mig som levde av min pojkvän, blev lätt sur, var oerfaren, osäker, rädd för att bli övergiven, ung utan egen lägenhet, utan högutbildning, utan mycket kunskaper, med lågt självförtroende m.m. Att jämföra mig mot en äldre, stabil, erfaren kvinna, som kan mycket, som är händig, har makt, inflytande, är kompetent på sitt jobb, klok, smart, som man lär mycket nytt utav, som man har intressantare diskussioner med... Ja, om Du inte kan se vilken av dessa 2 kvinnor är attraktivare på det stora hela (20-åriga jag från förut, jämfört med 40-åriga kvinnan som står på egna ben), då kan jag inte göra annat än att beklaga...
Dessutom har jag ett typ av tänk att vad man än säger så ska detta göra alla nöjda, och alla ska känna att dem har behandlats rättvist. Detta är min talang och inriktning. Jag brukar skoja att jag motvilligt har blivit född in i en psykologs hjärna, detta var inget självvalt. Vissa män råkar föddas in i en kvinnokropp och vice versa. Jag blev född in i en psykologs hjärna som sagt (?). Men på samma sätt som man kan byta kön så kan man även byta hobby, och jag tänker bli kemist sen. Men mitt typ av tänk bygger på att man ska bortse/blunda för sådant som människan inte kan förändra. Det Du sa att kvinnor minskar i värde med åldern. I min värld är detta oacceptabelt att säga eftersom detta är ingenting som någon kan kontrollera. Om man inte kan styra över fenomenet så blir denna automatiskt "orättvis" och man får inte gå på sånt. Det gör inte vår värld bättre på NÅGOT sätt när Du säger att vi kvinnor minskar i värde (vilket vi samtidigt även inte gör).
Därför får man vara lite hård mot alla lata nobodies, men man får absolut inte hålla på och säga att duktiga, äldre, hård-arbetande kvinnor minskar i värde... Och samma sak gäller båda könen. Jag själv är en nobody så länge jag inte är klar med skolan, och jag tål att behandlas därefter. Om någon hackar på mig att jag borde skämmas som ännu inte jobbar trots att jag snart är 30, eller om killen knullar mig och sen försvinner med anledningen att han inte vill vara min försörjare (vilket jag tog JÄTTEHÅRT i början), så måste jag bara tänka i min situation "fair enough, jag skulle inte heller satsat allt på en man som är nästan 30 bast och bara inne på en YH-utbildning". Samma rättvisa åt alla är allra bäst.
www.familjeliv.se/forum/thread/81271477-det-ar-fullt-naturligt-att-man-attraheras-av-yngre-kvinnor/11
Vart lite långt nu, så jag nöjer mig för stunden...