• Anonym (undrar)

    Mindre allvarlig otrohet?

    Jag har en fråga till er som varit "otrogna light", alltså inte så allvarligt men ändå gått över gräsen, och er vars partner varit det. Anledningen är att jag varit med om detta själv så skulle vilja ha lite andra åsikter...

    1. Vad var det som hände?

    2. Vad fick dig/din partner att gå över gränsen?

    3. Kunde ni gå vidare efter det?

  • Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-08-04 15:05:39 följande:
    Antingen är man eller så är man inte.
    Jo det förstår jag ju. Jag menade allvarligheten i otroheten.
  • Tukt

    Problemet med att folk defilerar otrohet precis som de själva vill, är ett nästan lika stort problem som otroheten själv.

  • Anonym (jaha)
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-04 14:18:03 följande:
    Det klart det finns grader av otrohet.
    Och den definitionen kan ju bara du göra, det är som "light" för en är ett grovt övertramp för andra.

    Personligen skiter jag fullkomligen om det är light eller inte, en person som går bakom min rygg går bort omedelbart. En människor som ljuger och går bakom ryggen vill jag inte ens ha som vän och än mindre som partner. Varför slösa bort sin tid på någon man inte kan lita på?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-04 16:32:47 följande:
    Jo det förstår jag ju. Jag menade allvarligheten i otroheten.
    Spelar det någon roll?

    I båda faller har personen gått bakom din rygg och ljugit och går inte att lita på.
  • Anonym (Inte det minsta svartsjuk)

    För mig är otrohet lika med sex med en annan än partnern.

    En kyss, ett snusk-sms eller liknande är en taskig handling men absolut inte otrohet. Ett svek kanske, iaf kyssen.

  • Anonym (Intressant tråd)
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-04 11:47:15 följande:

    Jag har en fråga till er som varit "otrogna light", alltså inte så allvarligt men ändå gått över gräsen, och er vars partner varit det. Anledningen är att jag varit med om detta själv så skulle vilja ha lite andra åsikter...

    1. Vad var det som hände?

    2. Vad fick dig/din partner att gå över gränsen?

    3. Kunde ni gå vidare efter det?


    1. Min dåvarande flickväns väninna "lånade" mig för att hjälpa till att möblera om. Hon ville tydligen mer än att ha lyfthjälp. För hon försökte kyssa mig och klädde av sig naken, och försökte väldigt aggressivt.

    2. Anledningen att jag inte stack direkt var en blandning av att jag blev chockad, och dels att jag blev väldigt tänd. Inte bara för att hon var väldigt snygg och naken, men aggressiviteten hon hade. Visste inte att jag tände på vad som var snudd på våldtäktsförsök. Var en självinsikt jag hade vart lyckligt ovetande om. Men tog mig loss (inte så svårt egentligen 55kg mot 95 men det var svårt på ett annat sätt). Utanför hennes dörr gick det för mig i byxan så hårt att jag fick luta mig mot en vägg för att inte ramla. Vilket inte är normalt på något sätt utan bra jäkla stört.

    3. Både ja och nej, hade sjuk jäkla ångest. Berättade inget (de är bästa vänner, nästan som syskon, ville inte sabba det). Men blev dumpad av annan anledning 2 eller 3 månader senare.
  • Anonym (Kvinna 39)
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-04 16:32:47 följande:
    Jo det förstår jag ju. Jag menade allvarligheten i otroheten.
    Det håller jag med om, men för min del skulle det inte spela någon roll för följderna, mer än att jag skulle må sämre ju grövre sveket vore. Relationen skulle vara över i vilket fall.
  • Tecum
    Anonym (Intressant tråd) skrev 2021-08-04 17:26:14 följande:
    1. Min dåvarande flickväns väninna "lånade" mig för att hjälpa till att möblera om. Hon ville tydligen mer än att ha lyfthjälp. För hon försökte kyssa mig och klädde av sig naken, och försökte väldigt aggressivt.

    2. Anledningen att jag inte stack direkt var en blandning av att jag blev chockad, och dels att jag blev väldigt tänd. Inte bara för att hon var väldigt snygg och naken, men aggressiviteten hon hade. Visste inte att jag tände på vad som var snudd på våldtäktsförsök. Var en självinsikt jag hade vart lyckligt ovetande om. Men tog mig loss (inte så svårt egentligen 55kg mot 95 men det var svårt på ett annat sätt). Utanför hennes dörr gick det för mig i byxan så hårt att jag fick luta mig mot en vägg för att inte ramla. Vilket inte är normalt på något sätt utan bra jäkla stört.

    3. Både ja och nej, hade sjuk jäkla ångest. Berättade inget (de är bästa vänner, nästan som syskon, ville inte sabba det). Men blev dumpad av annan anledning 2 eller 3 månader senare.
    Men det var ju inte otrohet utan snarare ett övergrepp. Den som bar sig illa åt var tjejen, inte du. Att bli tänd av en naken kvinna är inte otrohet så länge man inte agerar på det.

    Jag hade direkt berättat för min flickvän vilken fin "vän" hon har... Risken är annars att den försmådda drar en vals om att DU försökt med henne.
  • Anonym (A)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-08-04 14:20:14 följande:
    Håller med fröken Fjäril. All otrohet är otrohet. Meddelanden är också att gå över gränsen även om inget fysiskt hänt, all otrohet är alltså inte fysisk. Det spelar ingen roll om du vill kalla det "light" (t ex kyssar eller meddelanden), relationen är över i vilket fall.

    Exempel på saker man inte kan vara "light": gravid, död, otrogen.
    Håller med
  • Anonym (Victim)
    Fjäril kär skrev 2021-08-04 12:48:43 följande:

    Det finns inget som heter otro Light.

    Antingen är man otrogen enligt sin partner eller så var man det inte.

    Ett snuskigt sms kan förstöra lika mycket som ett samlag liksom... Allt beror på vart ens gräns går


    Korrekt. Otrohet Light heter det.
    Se bifogad beskrivning.

    Otrohet light är om kvinnan är med en annan kvinna, eller om det är kvinnan som är otrogen.
    Kvinnor är alltid offer. Speciellt om det är en man inblandad.
Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?