• Anonym (undrar)

Mindre allvarlig otrohet?

Jag har en fråga till er som varit "otrogna light", alltså inte så allvarligt men ändå gått över gräsen, och er vars partner varit det. Anledningen är att jag varit med om detta själv så skulle vilja ha lite andra åsikter...

1. Vad var det som hände?

2. Vad fick dig/din partner att gå över gränsen?

3. Kunde ni gå vidare efter det?

• Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?
  • Anonym (undrar)
    Fjäril kär skrev 2021-08-04 20:38:07 följande:
    Fast det handlar inte om lättkränkt. Det är var och ens personliga preferenser vad som är otrohet eller inte. Det finns förmodligen en anledning till att man har sin gräns på ett visst ställe. Det handlar ju om tillit och respekt för sin partner.

Att skicka nakenbilder kan ju enkelt eskalera till något mer så jag tycker ju inte att det är särskilt oskyldigt. Varför gör man ens sånt om det inte finns ett bakomliggande syfte?
    Det är ju självklart att var och en har olika gränser.
  • Anonym (undrar)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2021-08-04 17:30:12 följande:
    Det håller jag med om, men för min del skulle det inte spela någon roll för följderna, mer än att jag skulle må sämre ju grövre sveket vore. Relationen skulle vara över i vilket fall.
    Men låt säga att du tycker kyssas är otrohet. Om den partner kysste en kvinna en gång men direkt efter kom på bättre tankar och ångrade allt och avbröt det, gick hem berättade och var väldigt ångerfull. Det är alltså slut för din del då?
  • Fjäril kär
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-05 11:47:41 följande:

Det är ju självklart att var och en har olika gränser.

Och det är just därför det inte finns något som heter otrohet Light.
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-05 11:53:03 följande:

Men låt säga att du tycker kyssas är otrohet. Om den partner kysste en kvinna en gång men direkt efter kom på bättre tankar och ångrade allt och avbröt det, gick hem berättade och var väldigt ångerfull. Det är alltså slut för din del då?

För min del handlar det om att man brustit i tilit och respekt. Då är förhållandet över. Och då räcker det med en kyss.
  • Anonym (undrar)
    Fjäril kär skrev 2021-08-05 12:15:14 följande:
    Och det är just därför det inte finns något som heter otrohet Light.
    Jo varför skulle det inte göra det? Det är individuellt ju.
  • molly50
    Anonym (undrar) skrev 2021-08-05 12:55:33 följande:
    Jo varför skulle det inte göra det? Det är individuellt ju.
    Ja,det är just det. Individuellt.
    För dig är kanske en kyss otrohet-light,men för din partner inte.
    Vem avgör då vad som är otrohet-light och inte?
    Du eller din partner?
  • Anonym (FYI)
    molly50 skrev 2021-08-05 13:05:46 följande:
    Ja,det är just det. Individuellt.
    För dig är kanske en kyss otrohet-light,men för din partner inte.
    Vem avgör då vad som är otrohet-light och inte?
    Du eller din partner?
    Förstår egentligen inte frågeställningen. I alla sammanhang, otrohet, affärsmässighet, you name it, är det alltid den som känner sig lurad som har valet och avgör.
  • Stoppafuskarna
    Anonym (FYI) skrev 2021-08-05 13:32:12 följande:

Förstår egentligen inte frågeställningen. I alla sammanhang, otrohet, affärsmässighet, you name it, är det alltid den som känner sig lurad som har valet och avgör.

Dagens sanning! Äntligen
  • molly50
    Anonym (FYI) skrev 2021-08-05 13:32:12 följande:
    Ja,precis. Och därför menar jag att det är individuellt.
    Det den ena parten anser vara otrohet anser kanske inte den andra.
  • molly50
    molly50 skrev 2021-08-05 14:39:32 följande:
    Ja,precis. Och därför menar jag att det är individuellt.
    Det den ena parten anser vara otrohet anser kanske inte den andra.
    Jag ska tillägga att jag tycker också att det är vad den som anser sig sviken tycker som avgör.
Svar på tråden Mindre allvarlig otrohet?