• Anonym (Vante)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

• Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (!) skrev 2021-08-10 17:18:15 följande:
    Fel om vad?
    Jag hade fel om det mesta. Ungefär det du tar upp i din punkt 1.
  • Anonym (Ska)
    Anonym (!) skrev 2021-08-10 17:08:24 följande:

1. Det finns kvinnor som väntar på männens initiativ. Men som tjej blir man överöst med meddelanden på dejtingsiter och hinner knappt leta upp intressanta män själv. Dessutom tycker många män att det är otrevligt om tjejen inte svarar eller tackar nej. Om männen kunde backa och inte skriva till varenda tjej på hela siten så skulle kvinnorna få större utrymme att själva ta initiativ. Som det ser ut nu så hinns det knappt med. Jag reggade mig av ren nyfikenhet på en site och inom ett par minuter hade jag 10 meddelanden och jag hade inte ens en bild eller beskrivning i min profil. Meddelanden verkligen haglade in och det var otroligt stressande. 

2. Är man så klantig att man flaggar med att man har flera intressanta kandidater så får man skylla sig själv anser jag. Jag ser inget fel i att dejta flera samtidigt men man får såklart sköta det snyggt och inte låta dubbeldejtandet pågå så länge att dejtandet börjar glida in i ett mer seriöst stadie. 

3. Det är väl självklart att inre egenskaper är det viktigaste, en skitsnygg idiot vill man ändå inte ha. Men jag tror inte att någon, varken man eller kvinna, inte skulle välja bort personer med ett utseende som inte tilltalar alls. Detta blir ju ett större problem i nätdejting än irl också. Irl får ju alla en större chans att ge ett bra första intryck än på nätet även om man inte har ett utseende som faller dejten i smaken. 

4. Åter igen, om män kunde backa en aning och inte vara så otroligt på så skulle ni inte skrämma iväg kvinnor på samma sätt. Många kvinnor har även upplevt mindre trevligt bemötande från män som inte kan ta ett nej utan att balla ur totalt. 

En dejtingsite där bara kvinnor får ta kontakt kanske skulle vara till nytta för alla. Om jag skulle nätdejta hade jag mer än gärna reggat mig på en sån sida. 

Man säger väldigt mycket med sitt utseende. Och då talar jag framförallt om övervikt. Om jag var kvinna skulle jag aldrig någonsin valt en överviktig man. Som man skulle jag aldrig välja en överviktig kvinna. Om man inte ens klarar av att ha självdisciplin rörande mat och motion. Vad är det då mer man inte har koll på?
  • Anonym (K)
    Pixxen skrev 2021-08-10 14:49:03 följande:

Väljer kvinnor verkligen bort män för att dom inte har körkort? Visst är det kanske ett handikapp om man bor i skogen men inte annars.

Nja, de valde väl bort varandra. Han var inte så intresserad av såna korkade kvinnor men hade han varit desperat så hade han nog köpt en bil.
  • Anonym (kaffedraken2)
    1. Det finns kvinnor som väntar på männens initiativ. Men som tjej blir man överöst med meddelanden på dejtingsiter och hinner knappt leta upp intressanta män själv. Dessutom tycker många män att det är otrevligt om tjejen inte svarar eller tackar nej. Om männen kunde backa och inte skriva till varenda tjej på hela siten så skulle kvinnorna få större utrymme att själva ta initiativ. Som det ser ut nu så hinns det knappt med. Jag reggade mig av ren nyfikenhet på en site och inom ett par minuter hade jag 10 meddelanden och jag hade inte ens en bild eller beskrivning i min profil. Meddelanden verkligen haglade in och det var otroligt stressande. 

4. Åter igen, om män kunde backa en aning och inte vara så otroligt på så skulle ni inte skrämma iväg kvinnor på samma sätt. Många kvinnor har även upplevt mindre trevligt bemötande från män som inte kan ta ett nej utan att balla ur totalt. 
    Ända sen jag började dejta så har tjejer/kvinnor i alla åldrar sagt till mig att det mesta jag gjorde var fel. Jag skulle vara mer på, visa handlingskraft, tjejer gillar inte blyga killar, det är omanligt, han ska vara självsäker, osv.
    Skrev om detta i en annan tråd. Nu är jag för gammal för att bry mig vad kvinnor säger. Jag frågar dom inte ens längre.
    Men jag hade mått bättre av lite mer ödmjukhet från kvinnor när jag var yngre, och mer osäker Rynkar på näsan
  • Anonym (!)
    Anonym (Ska) skrev 2021-08-10 17:45:57 följande:
    Man säger väldigt mycket med sitt utseende. Och då talar jag framförallt om övervikt. Om jag var kvinna skulle jag aldrig någonsin valt en överviktig man. Som man skulle jag aldrig välja en överviktig kvinna. Om man inte ens klarar av att ha självdisciplin rörande mat och motion. Vad är det då mer man inte har koll på?
    Man säger massor med sitt utseende. Det som går bort först för mig är män med elaka ögon. Själv skulle jag hellre leva med en man med lite övervikt än en man med undervikt. 
  • Guldfisken1

Känner igen det fast från andra sidan...

Det känns som jag är en "bra tjej" men är tydligen samtidigt en idiotmagnet för får bara väldigt dåliga killar som visat sig vara missbrukare(av olika sorter också från alkohol till spel med kriminalitet inblandat för både bedrägerier och misshandel), som behandlat mig illa precis som en sa rakt ut "du duger att ha sex med men är inget flickvän/fru material".

Detta har medfört till en dålig självkänsla hos mig. Är jag värd en bra & snäll kille? Är jag värd att få gifta mig & leva i ett balanserat & stabilt förhållande? Dessa frågor har cirkulerat i huvet länge. Jag dumpa fd pojkvän pga av att han slog mig & använde mitt namn för att kunna köpa dubbla kvoter sprit från utlandet samt en hel del stalking/kontrollbehov från honom. Jag tänkte: är jag bara värd detta, då kan det vara liksom. Jag valde att vara ensam för att hitta mig själv, hitta vad jag älskar och tycker om. Riva murar. Det har lyckats rätt bra men nu är jag istället "feg" för att våga hitta riktigt kärlek. Har sagt nej till många jättefina killar(som jag haft ångest för att jag ens inte våga försöka!) som inte varit missbrukare men nejet var pga rädslan att hamna i skiten igen.

Jag är lite blyg i början, tills man vågar lita på killen & känner sig trygg, då flyger blygheten ut genom fönstret typ. Jag är ingen fest/krogperson så var ska jag då träffa honom? Det är jättesvårt att träffa någon ju... Dessa dejtsidor som jag provat på har det varit killar som enbart varit ute efter sex. Vissa sidor är ju enbart utseendefixerade! De "seriösa" som man ska betala för samlas en massa märkliga typer som höjer sig själv till skyarna i megalånga mail. Sen finns det vissa tillsynes trevliga killar som skickar mail efter mail i månader och trots att man ger nr och vill ses så rinner det ut i sanden för dom liksom bara mailar. Vill dom ha ett cyperförhållande?! 

Var ska en snäll, omtänksam, trevlig, kärleksfull tjej & som det inte är ngr större fel på hitta rätt kille? 

• Anonym (kaffedraken2)
    Hittar inte tråden. Men jag skrev samma som dig. Många som svarade tyckte att då får man skylla sig själv, om man är så passiv som man. Bered dig på att vara singel länge, ungefär Skrattande
  • Anonym (ME)

Varför denna könsfråga ständigt? Det finns ju både kvinnor och män som har svårt att hitta någon av en mängd olika skäl oavsett kön.

• Anonym (X)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-10 18:26:37 följande:

Hittar inte tråden. Men jag skrev samma som dig. Många som svarade tyckte att då får man skylla sig själv, om man är så passiv som man. Bered dig på att vara singel länge, ungefär 

Du skriver alltid, alltid om hur dåligt bemött du blivit i andra trådar, men kan aldrig visa det. Märkligt.
  • Anonym (!)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-10 17:55:52 följande:
    Ända sen jag började dejta så har tjejer/kvinnor i alla åldrar sagt till mig att det mesta jag gjorde var fel. Jag skulle vara mer på, visa handlingskraft, tjejer gillar inte blyga killar, det är omanligt, han ska vara självsäker, osv.
    Skrev om detta i en annan tråd. Nu är jag för gammal för att bry mig vad kvinnor säger. Jag frågar dom inte ens längre.
    Men jag hade mått bättre av lite mer ödmjukhet från kvinnor när jag var yngre, och mer osäker Rynkar på näsan
    Som jag skrev tidigare, allt handlar om att kunna läsa av subtila signaler. Kan man inte det blir det ju väldigt svårt att hitta balansen mellan att vara helt passiv och för på. 
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?