Anonym (!) skrev 2021-08-10 17:08:24 följande:
1. Det finns kvinnor som väntar på männens initiativ. Men som tjej blir man överöst med meddelanden på dejtingsiter och hinner knappt leta upp intressanta män själv. Dessutom tycker många män att det är otrevligt om tjejen inte svarar eller tackar nej. Om männen kunde backa och inte skriva till varenda tjej på hela siten så skulle kvinnorna få större utrymme att själva ta initiativ. Som det ser ut nu så hinns det knappt med. Jag reggade mig av ren nyfikenhet på en site och inom ett par minuter hade jag 10 meddelanden och jag hade inte ens en bild eller beskrivning i min profil. Meddelanden verkligen haglade in och det var otroligt stressande.
4. Åter igen, om män kunde backa en aning och inte vara så otroligt på så skulle ni inte skrämma iväg kvinnor på samma sätt. Många kvinnor har även upplevt mindre trevligt bemötande från män som inte kan ta ett nej utan att balla ur totalt.
Ända sen jag började dejta så har tjejer/kvinnor i alla åldrar sagt till mig att det mesta jag gjorde var fel. Jag skulle vara mer på, visa handlingskraft, tjejer gillar inte blyga killar, det är omanligt, han ska vara självsäker, osv.
Skrev om detta i en annan tråd. Nu är jag för gammal för att bry mig vad kvinnor säger. Jag frågar dom inte ens längre.
Men jag hade mått bättre av lite mer ödmjukhet från kvinnor när jag var yngre, och mer osäker