• Anonym (Vante)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

• Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?
  • Anonym (kaffedraken2)
    parnordqvist skrev 2021-08-10 10:20:57 följande:
    Jo men jag menar hans andra sida, som tafattheten, blygheten och till viss grad även modersbundenheten. Nu är min mor avliden men jag bodde ju med henne här hemma fram till 40-årsåldern. Så historiskt har det inte varit svårt av den anledningen att ha ett förhållande. 
    Jag är ju värre än Stig-Helmer på vissa områden, jag skulle aldrig åka på charterresa, i alla fall inte ensam. Inte till alperna heller. I så fall för att fotografera, inte åka skidor. Sen har jag, som han, problem med öronen och få vatten i dem, men även tinnitus och ljudöverkänslighet ibland. Jag kan inte heller simma så bra, har lätt för att få panik i vatten där jag inte bottnar. Jag har bestämt att jag måste hålla mig borta från sjön. Den där seglatsen över Atlanten som kändisarna gör varje år är helt obegripligt för mig. Men kändisar verkar klara allt.
    Nu i sommar har jag dock haft 3 kvinnobesök i veckan! Hur kan det komma sig? Jo jag har boendestöd via kommunen och då är boendestödjarna tvungna att åka hit, det ingår i jobbet. Annars skulle jag inte känt dem och inte heller fått besök av dem.
    Du har helt rätt i att kändisar klarar allt. Det är andra spelregler för dom.
    Jag skrev om en tjej på 22 och en på 24 (som jag var kär i).
    Ingen av dom var vuxen, och jag var pedofil. 24-åringen hade nyss gått ur skolan tydligen.
    Nyligen skrevs det om kända män som kontaktat och pratat med yngre tjejer på Tinder.
    Då var tjejerna vuxna från 19 år och uppåt.
  • Mandel
    parnordqvist skrev 2021-08-09 23:14:10 följande:
    Det låter ganska unikt. Jag är 49 år, introvert till viss del men har ALDRIG haft ett förhållande, inte ens hånglat. Det är helt extremt. Jag har också låg inkomst, just nu ingen alls när jag är arbetslös. Det största hindret numera är åldern. Det är för sent för allt. Att hångla för första gången vid 50, det är en mycket bisarr känsla när man tänker på det. Det är stundtals helt overkligt, nästan som en mardröm. Men vill jag ha ett förhållande då med en sambo som bor här 24/7? Pallar jag det? Troligen inte. Äsch, jag får acceptera rådande omständigheter, kan inte påverka åldern. Man måste släppa fixeringen kring det här.
    Varför skulle din ålder vara ett hinder? Dejtade massor av män runt 50 när jag var singel härom året. 
    Jag är verkligen ingen skönhet och med tanke på att jag typ inte har några vänner heller så är jag en ganska udda typ, men däremot är jag nyfiken och kastar mig in i saker och är inte rädd för att testa nya saker. Är inte rädd för att dö heller...
    Jag tog kontakt och frågade om dejt tämligen omgående och det tog 23st olika karlar innan jag hittade någon som det kändes rätt med direkt. De flesta jag dejtade var helt vanliga män och roliga/trevliga, men det kändes ändå inte rätt. Den som kändes rätt är ingen jag på förhand skulle gissat på och vi är väl egentligen inte så lika, men det känns hemma. Vi är lika fyrkantiga, men jag en ordningsam halvpedant och han är tvärtom, så det kommer troligen att vara ett särboskap vår tid tillsammans
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-10 08:58:50 följande:
    Oj! Han var aktiv.
    Jag tror jag underskattade mitt antal. Det är nog lätt över 100 tjejer jag stött på genom åren.
    JAG hann med 23st
  • Anonym (kaffedraken2)
    Mandel skrev 2021-08-10 10:37:50 följande:
    Varför skulle din ålder vara ett hinder? Dejtade massor av män runt 50 när jag var singel härom året. 
    Jag är verkligen ingen skönhet och med tanke på att jag typ inte har några vänner heller så är jag en ganska udda typ, men däremot är jag nyfiken och kastar mig in i saker och är inte rädd för att testa nya saker. Är inte rädd för att dö heller...
    Jag tog kontakt och frågade om dejt tämligen omgående och det tog 23st olika karlar innan jag hittade någon som det kändes rätt med direkt. De flesta jag dejtade var helt vanliga män och roliga/trevliga, men det kändes ändå inte rätt. Den som kändes rätt är ingen jag på förhand skulle gissat på och vi är väl egentligen inte så lika, men det känns hemma. Vi är lika fyrkantiga, men jag en ordningsam halvpedant och han är tvärtom, så det kommer troligen att vara ett särboskap vår tid tillsammans
    Du har rätt i mycket där. Själv är jag rädd för att testa nya saker, är för feg och försiktig.
    En stor nackdel när det gäller dejting.
    Min förhoppning är att en intressant tjej kontaktar mig och styr upp allt, ser till så att vi träffas.
    Själv så vågar jag inte Glad
  • Anonym (kaffedraken2)
    Mandel skrev 2021-08-10 10:38:31 följande:
    JAG hann med 23st
    Oops! Jag läste fel där.
    Imponerad, du var verkligen inte feg av dig. 
    Coolt som fan faktiskt Skrattande
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-10 10:41:13 följande:
    Du har rätt i mycket där. Själv är jag rädd för att testa nya saker, är för feg och försiktig.
    Min förhoppning är att en intressant tjej kontaktar mig och styr upp allt, ser till så att vi träffas.
    Fast LITE har jag vågat senaste åren. Stötte på en 20 år yngre tjej. Trodde aldrig jag skulle ha gjort nåt sånt.
    Och träffade en 25 år yngre tjej. Samma där.
    Förr så vågade jag gå fram till okända tjejer jag tyckte var söta, frågade om fika.
    Och så träffade jag några killar. Tog lång tid innan jag vågade ta steget dock, lite feg.
  • Mandel
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-10 10:41:13 följande:
    Vad är du rädd för? Vad är det värsta som kan hända? Och det oavsett vad du gör som känns obekvämt och inte bara dejting.
    Börja göra små obekväma saker och jobba vidare därifrån.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Mandel skrev 2021-08-10 12:00:52 följande:
    Vad är du rädd för? Vad är det värsta som kan hända? Och det oavsett vad du gör som känns obekvämt och inte bara dejting.
    Börja göra små obekväma saker och jobba vidare därifrån.
    Allt möjligt. Rädd att inte duga till. Har inte legat på 14 år. Jag är ringrostig på alla plan, kan man säga. Man blir bättre på nåt, ju mer man gör det. Och dejta har jag knappt gjort de senaste åren. På 6 år har jag träffat 2 tjejer.
    Min förhoppning är att det ordnar sig och blir bra, om jag träffar rätt tjej. Som jag känner mig trygg med, och vi har kul tillsammans.
  • Anonym (kaffedraken2)

Senaste veckan har jag matchat med två jämnåriga tjejer på Tinder. Ingen av oss har skrivit. Och jag svepte höger på några jämnåriga i min hemstad, som verkar intressanta. Inte fått nån matchning än.
    Jag skulle nog inte skriva ändå. Bättre att tjejer får ta första steget.
    Och det gör dom, om mannen är intressant. Har jag läst här på Familjeliv Glad

• Pixxen

Jag är en sådan man. Är 34 år gammal och aldrig haft en partner. Typ en dejt i mitt liv. Sedan jag fyllde 20 har jag i perioder försökt hitta någon på nätet men får inte till en enda konversation. Har även försökt via vänner, jobb och föreningar men där går det inte heller.

Frågan är om att hitta någon utomlands är enda chansen?

Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?