Anonym (Vante) skrev 2021-08-10 19:43:22 följande:
Tråkigt att höra att du bara träffat på såna dåliga män. Vad tror du det beror på? Vad är det du söker i en man?
Jag känner tyvärr igen mig med den typen av man som mailar i månader och drar ut på det att träffas IRL. Och tyvärr har det hänt med två kvinnor att jag väntade för länge och till slut rann det ut i sanden. Vi hade verkligen personkemi och allt, men nä så får det inte bli igen.
I grund och botten att jag hade dåligt självförtroende och tänkte att jag inte var värd bättre än så. Hade ett långt förhållande med en kille, som faktiskt var min första seriösa pojkvän, och det funka jättebra tills jag börja ta för mig i förhållandet, vågade säga ifrån om ngt inte kändes rätt. Då började han kontrollera mig genom att ex säga "att man är otrogen om man klappar ens egna katt mer än vad man ger uppmärksamhet till sin pojkvän!" Alltså jag fick inte klappa min katt! Sen fick jag inte ha linne, shorts, kjol eller klänning. Fick inte le emot eller prata med andra killar. Anklaga mig för otrohet när det i själva verket var han som var otrogen och jag råka komma på dom. Droppen var otroheten och när han och hans 3 kompisar stal från min mamma när hon bjudit hem dom på middag. Då dumpa jag han. Sen ångra jag mig, tänkte att jag får ingen bättre. Alltså hade han startat tankarna inom mig att jag var inte värd bättre...
Sen flytta jag och träffa en idiot via en utb som visade sig vara missbrukare/kriminell/stalker. Det va han som sa det där om att jag inte var flickväns/fru material. Dumpa han och fick flytta. Träffa ny kille via jobbet. Han va duktig på att bära en mask. Fick på omvägar berättat vem han var och berätta detta för han. Då slog han mig sen börja han sitt kontrollerande genom att ta min mobil och skicka sms till hela kontaktlistan att jag vill bryta kontakten med alla vänner och till min familj=isolering. Dumpa han och flytta. Bytte jobb. Därefter var min självkänsla/självförtroende så låg att jag inte var värd jorden jag gick på...
Därefter var det en hel del killar som bjöd ut mig på dejt, fick nr till dom. Jättetrevliga killar. En av dom var ju för fasiken en reinkarnation utav James Dean!! Skitsnygg!! Joel hette han o jobba på scania samtidigt som jag. Djupånger!! Men i mitt dumma huvud var jag inte värd dom. Jag var inte värd ngt bra i livet. Jobbat med mig själv sen dess och insett hur jädra fel jag haft! Ett praktexempel hur lätt det är att bryta ner en annan människa med psykisk och fysisk misshandel... Kan mobbing i skolåren 4-9 vara en grundorsak? Vem vet...
Det jag sökte då var väl bekräftelse på att jag dög, om en kille ville ha mig om än bara för sex så dög jag ilf. Jag var ngns tjej i mitt huvud... Så jädra idiotiskt!
Det jag söker idag är en livskamrat, bästa vän, make, älskare, trygghet, att man har ngn att älska, bry sig om, komma hem till, som finns där, lyssnar, kan kommunicera, som inte kontrollerar och inte kväver mig med ständiga kontrollbehov(ringer 50ggr/timme) anklagar mig för påstod otrohet osv. Utan en kille som är trygg i sig själv och vet att han kan lita på att han har mig och ingen annan. Jag menar bara för att man är tjej, ser relativt bra ut, så behöver man inte vara den otrogna typen liksom. Själv skulle jag aldrig någonsin ha ett förhållande sen samtidigt gå o lägga mig med brevbäraren liksom. Fattar du?
Det jag förväntar mig i en kille ger jag tillbaka liksom. Förstår du så du inte missförstår mig?
Det är inte så roligt att killar man lagt ner tid och energi på via dejtingsidor enbart vill ha en brevvän och inget mer. Lägg sen till att man kanske betalat dyra pengar för ngt värdelöst medlemskap på nån sk seriös site sen är det bara mög. Ett par mail bör ge om man vill mera eller inte känner ngn kemi emellan, känner man kemi båda två så kan man gå vidare till mobil/sms o se vad det ger. Kommer det en dickpic så kan man alltid blocka.