• Anonym (Vante)

Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?

Det känns som jag är en "bra man", men samtidigt är det väldigt få kvinnor som visar sitt intresse eller som jag börjar dejta, och än mindre blir ihop med. Jag är lite blyg och introvert, undrar om det är en stor avgörande faktor i det hela.

Är det någon mer man som tänker liknande, att det är så svårt att träffa någon? Och som samtidigt tänker att det egentligen inte är något större fel med en som person.

• Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?
  • Anonym (Kattis)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-08-10 00:08:15 följande:

Man behöver inte ta det till extremen.

Jag tränar varje tränar varje dag och duschar varje dag. Tror inte jag är ful då jag har 400 matchningar på Tinder. Men jag har ändå svårt att hitta en partner. Har varit singel i 12 år typ om man inte räknar en kortare relation för 5 år sen.

Ok,men varför tror du själv att det är så?Om du är trevlig,omtänksam person?
  • Anonym (Kattis)

En man som ser ok ut,(behöver inte vara en fotomodell),är fin person och har ett jobb.Det borde vara lätt att träffa kvinnor.Det är bristvara enligt min åsikt,särskilt i högre åldrar.

• Anonym (Pelle)
    Anonym (Kattis) skrev 2021-08-10 00:12:43 följande:

Ok,men varför tror du själv att det är så?Om du är trevlig,omtänksam person?

Jag är introvert liksom övriga i tråden. Bor i en medelstor stad och har rätt höga krav på kvinnorna tydligen? Få som faller mig i smaken.

Bristen på kvinnor i kombination, min längd (kort) och brist på social kompetens (varken den som hörs och syns mest och ingen clown)
  • Anonym (Vante)
    Anonym (Kattis) skrev 2021-08-10 00:16:58 följande:

En man som ser ok ut,(behöver inte vara en fotomodell),är fin person och har ett jobb.Det borde vara lätt att träffa kvinnor.Det är bristvara enligt min åsikt,särskilt i högre åldrar.

Det låter som en ganska stor del av alla män, men frågan är vad du menar med "fin"?
  • Anonym (Kattis)
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-10 00:47:18 följande:

Det låter som en ganska stor del av alla män, men frågan är vad du menar med "fin"?

Fin person,beter sig bra mot andra,har respekt ,lyhörd,bra vän.
  • Anonym (kaffedraken2)
    parnordqvist skrev 2021-08-09 23:35:32 följande:
    Jag vet faktiskt inte. Jag skulle troligen få extrem ångest dygnet runt om jag hade ett förhållande. Har under vintern och våren varit mycket aktiv på Badoo, Tinder och match.com men inget napp. Kvinnorna ser nog igenom mig, vad jag går för. Om jag sen skriver att jag är en loser på alla områden så är det så klart ingen som är intresserad.
    Det kryllar av bedragare, särskilt på Tinder. Man vet inte alla gånger vem som är ärlig och vem som är en bluff. Jag har ju mest öga för dem som är runt 30, övriga är jag inte alls intresserad av. Det blir väl så när man inte utvecklas normalt. Saker som alla andra gör i tonåren har jag fortfarande ogjorda. Nej jag får nog glömma det här. Det blir patetiskt om några månader när jag passerar 50 att inbilla sig något. Game is over. Vår generation är färdig med familjebildandet, det är inte så lämpligt att skaffa barn vid 50.
    Jag är själv livrädd för att ha ett förhållande, vet inte riktigt vad det innebär. Men jag tror det blir bra när man träffar rätt tjej. Då trivs man med varann, kan vara sig själva, och det känns bra och enkelt. 
    Jag är också med på dom dejtsajterna och har knappt fått napp. Det är så det ser ut för många män (de flesta kanske).
    Du ska inte skriva att du är en loser. I din pres. kan du skriva lite om hur du är som person, dina intressen, ev. vad du söker för sorts tjej. Men positivt Glad
    Jag har själv varit där. Jämfört mig med andra. "Äh, det är kört, alla andra har gjort det, jag ligger efter, jag är dum i huvudet" osv.
    Men människor är olika. Vi har alla våra egna erfarenheter.
    Själv så vill jag inte ha barn nu, känner mig för gammal. Men sånt får man känna efter själv, vad som känns rätt.
    Inte patetiskt alls, om du vill träffa en tjej efter att du fyllt 50. Inte omöjligt heller.
    Ge inte upp.
  • Anonym (kaffedraken2)
    parnordqvist skrev 2021-08-09 23:46:29 följande:
    Ja du ser, det är nog bästa livet att vara singel. Det finns stor risk att jag dör oskuld. Jag menar, under 50 års tid har jag inte lyckats. Jag har inte varit tillräckligt aktiv, har undvikit förhållanden hela tiden. Anställningar, förhållanden och åldrandet är mina tre största problemområden. Det är ju i princip hela livet. Får panik av att närma mig 50. Är arbetslös, sjukpensionär till hälften och chanserna att få ett halvtidsjobb är ytterst små. Åldern och att jag bara är tillgänglig på halvtid är mycket försvårande. Har ingen bil heller. Och snart inga pengar. Känner mig som minst 70. Jag har gett upp rent mentalt, jag blir mer och mer gubbe för varje dag som går.
    Jag är också arbetslös och har mått väldigt dåligt emellanåt. Ibland ger man bara upp, man accepterar att man förmodligen aldrig kommer träffa nån. Hände det inte förut, så lär det inte hända nu.
    Men så behöver det inte vara. Här är nåt som jag brukade tänka förut, men som jag glömt bort under lång tid, då jag var deppig och bitter:

Varje ny dag är just ny. Man vet inte vad som kan hända. Bara för att saker gick på ett visst sätt förut, så säger det inget om hur framtiden kan bli.
  • Mandel
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-08-09 23:01:05 följande:
    Där låg man i lä. Jag stötte på en.
    Sen kom jag igång lite, och jag har nog stött på lite fler än 50 st totalt. Men jag är snart 50 också.
    Tycker också man ska försöka, chansa. Om man vågar.
    Är kvinna i samma ålder som dig och jag har varit tillsammans med samma man i 25 år och hann sedan med att stöta på 23st mitt första år som nyskild... 
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Mandel skrev 2021-08-10 08:54:47 följande:
    Är kvinna i samma ålder som dig och jag har varit tillsammans med samma man i 25 år och hann sedan med att stöta på 23st mitt första år som nyskild... 
    Oj! Han var aktiv.
    Jag tror jag underskattade mitt antal. Det är nog lätt över 100 tjejer jag stött på genom åren.
  • parnordqvist
    Anonym (Vante) skrev 2021-08-10 00:04:58 följande:
    Stig-Helmer x 10! Du borde i så fall vara en hejare med damerna. Stig-Helmer fick ju alltid till det men nån kvinna.
    Jo men jag menar hans andra sida, som tafattheten, blygheten och till viss grad även modersbundenheten. Nu är min mor avliden men jag bodde ju med henne här hemma fram till 40-årsåldern. Så historiskt har det inte varit svårt av den anledningen att ha ett förhållande. 
    Jag är ju värre än Stig-Helmer på vissa områden, jag skulle aldrig åka på charterresa, i alla fall inte ensam. Inte till alperna heller. I så fall för att fotografera, inte åka skidor. Sen har jag, som han, problem med öronen och få vatten i dem, men även tinnitus och ljudöverkänslighet ibland. Jag kan inte heller simma så bra, har lätt för att få panik i vatten där jag inte bottnar. Jag har bestämt att jag måste hålla mig borta från sjön. Den där seglatsen över Atlanten som kändisarna gör varje år är helt obegripligt för mig. Men kändisar verkar klara allt.
    Nu i sommar har jag dock haft 3 kvinnobesök i veckan! Hur kan det komma sig? Jo jag har boendestöd via kommunen och då är boendestödjarna tvungna att åka hit, det ingår i jobbet. Annars skulle jag inte känt dem och inte heller fått besök av dem.
Svar på tråden Varför har vissa män svårt för att träffa en kvinna?