parnordqvist skrev 2021-08-09 23:35:32 följande:
Jag vet faktiskt inte. Jag skulle troligen få extrem ångest dygnet runt om jag hade ett förhållande. Har under vintern och våren varit mycket aktiv på Badoo, Tinder och
match.com men inget napp. Kvinnorna ser nog igenom mig, vad jag går för. Om jag sen skriver att jag är en loser på alla områden så är det så klart ingen som är intresserad.
Det kryllar av bedragare, särskilt på Tinder. Man vet inte alla gånger vem som är ärlig och vem som är en bluff. Jag har ju mest öga för dem som är runt 30, övriga är jag inte alls intresserad av. Det blir väl så när man inte utvecklas normalt. Saker som alla andra gör i tonåren har jag fortfarande ogjorda. Nej jag får nog glömma det här. Det blir patetiskt om några månader när jag passerar 50 att inbilla sig något. Game is over. Vår generation är färdig med familjebildandet, det är inte så lämpligt att skaffa barn vid 50.
Jag är själv livrädd för att ha ett förhållande, vet inte riktigt vad det innebär. Men jag tror det blir bra när man träffar rätt tjej. Då trivs man med varann, kan vara sig själva, och det känns bra och enkelt.
Jag är också med på dom dejtsajterna och har knappt fått napp. Det är så det ser ut för många män (de flesta kanske).
Du ska inte skriva att du är en loser. I din pres. kan du skriva lite om hur du är som person, dina intressen, ev. vad du söker för sorts tjej. Men positivt

Jag har själv varit där. Jämfört mig med andra. "Äh, det är kört, alla andra har gjort det, jag ligger efter, jag är dum i huvudet" osv.
Men människor är olika. Vi har alla våra egna erfarenheter.
Själv så vill jag inte ha barn nu, känner mig för gammal. Men sånt får man känna efter själv, vad som känns rätt.
Inte patetiskt alls, om du vill träffa en tjej efter att du fyllt 50. Inte omöjligt heller.
Ge inte upp.