• LinneMarie

BIM September

Hej!

Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag! 

BIM

8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)

• Svar på tråden BIM September
  • Kiwikiwi
    Anonym (Andrabarnet) skrev 2021-09-08 21:57:25 följande:

Inväntar ju bim nu som borde vara 20e. Är också bjuden på middag hos vänner som brukar innebära en hel del alkohol. Hade ni ställt in, struntat i alkohol eller bara kört? Hehe :)

Jag drack några gånger innan bim på stora tillställningar och var lite nojjig kring det men har hört i flera gravidpoddar med barnmorskor att det inte alls är någon fara :) kan man undvika så kanske man ska göra det men jag har iallafall fått känslan att det inte är något att oroa sig för. Jag försökte leva på lite som vanligt för att inte gå upp för mycket i tankarna på en ev graviditet. Inte så att jag förespråkar alkohol men är nog viktigt få en sund bild till det ifall man fått i sig några glas innan bim och känner sig orolig.
  • Anonym (Bambi)
    Helni skrev 2021-09-09 07:20:43 följande:

Vågar jag lita på att det här är ett plus?

Jag ser ett streck i alla fall! Imorgon lär det vara starkare om det är plus, testa med ett digitalt test då! :)
  • evelinagra1

Första gången jag använder mig av sånna här äl test, men har jag förstått det rätt att det är negativt när strecken inte är lika starka? Igår och i förrgår var de lika starka och nu såhär som på bilden så det borde betyda att ägget har släppt?
  • RoyalCanin

Ja, om det var två dagar sedan du första gången fick ett starkt streck, så bör din ägglossning vara över nu 

evelinagra1 skrev 2021-09-09 09:09:28 följande:

Första gången jag använder mig av sånna här äl test, men har jag förstått det rätt att det är negativt när strecken inte är lika starka? Igår och i förrgår var de lika starka och nu såhär som på bilden så det borde betyda att ägget har släppt?
  • Helni
    Anonym (Bambi) skrev 2021-09-09 08:59:00 följande:

Jag ser ett streck i alla fall! Imorgon lär det vara starkare om det är plus, testa med ett digitalt test då! :)

Är på BIM -1 idag. Var tvungen att göra ett till test nyss. Och fick ett svagt streck på RFSU, trots att det inte var morgonurin. ????
  • evelinagra1
    RoyalCanin skrev 2021-09-09 09:28:34 följande:

Ja, om det var två dagar sedan du första gången fick ett starkt streck, så bör din ägglossning vara över nu 

Okej, tack för svar!
  • Anonym (Andrabarnet)

Blir nog lite vin då, borde inte vara någon fara. Men alltså den här väntan på BIM. Går under redan :?D

• Pandy13

Kan detta vara ett s.k. spökstreck? Vad är det ens, haha?

BIM -2, icke morgonurin.
  • Anonym (Juni81)
    Pandy13 skrev 2021-09-09 14:00:27 följande:

Kan detta vara ett s.k. spökstreck? Vad är det ens, haha?

BIM -2, icke morgonurin.

Törs nog säga grattis!! =D
  • Pandy13
    Anonym (Juni81) skrev 2021-09-09 14:36:47 följande:

Törs nog säga grattis!! =D

Tack!! Känner mig helt nervig, haha! Jag tänker att jag testar igen på lördag då jag har BIM. Jag som sa att jag ska invänta mens/inte mens denna gång, inte testa innan ;)
Svar på tråden BIM September