BIM September
Hej!
Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag!
BIM
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)
Hej!
Hittade ingen tråd för september så startar upp en här. Vi jobbar på vår biologiska nummer 3 (har även ett placerat barn). Vi är väl inne på försök nummer 4 nu tror jag!
BIM
8/9 LinneMarie (2 barn, fjärde försöket)
När testen visar positivt så är äl på gång, så är inte samma dag som testen är positiva. Utan äl sker vanligtvis inom 12-36 timmar (står lite olika på oika platser, men ungefär) från det första positiva äl-testet.
Tempar du?
Känner mig så orolig nu igen (sällan..). Men enligt NC hade jag ÄL i torsdags och temperaturen ökade i två-tre dagar och nu har den gått neråt och ligger väldigt lågt (36,20 typ), historiskt sätt ligger jag runt 36,60-36,70 på samma dagar (cd22). Jag förstår ingenting.. vad kan vara fel? Tacksam för svar.
Känner mig så orolig nu igen (sällan..). Men enligt NC hade jag ÄL i torsdags och temperaturen ökade i två-tre dagar och nu har den gått neråt och ligger väldigt lågt (36,20 typ), historiskt sätt ligger jag runt 36,60-36,70 på samma dagar (cd22). Jag förstår ingenting.. vad kan vara fel? Tacksam för svar.
Jag har kört med CL advance nu, först 5 dagarna tom gubbe, och 5 dagar blinkande gubbe. Nu är stickorna slut och har inte hunnit få fast gubbe, har det hänt er någon gång? Så tråkigt att man inte kan köpa nya stickor så man kan fortsätta kolla. Inte lust att betala över 200kr igen för att kunna kolla ytligare 2-3 dagar, när tror ni att min ägglossning borde ske? Enligt mina appar är dagarna redan förbi och är i cykeldag 17
Ja precis, dock gick jag upp tidigare idag för att träna imorse, kanske har något med det att göra men blir ändå orolig. Tycker din kurva ser fin ut då du ligger på stadigt högre temperaturer.
Hoppas att det är som du säger med temperaturen ute, jag hade ju ändå en höjning vid ÄL.
Jag var kanske lite för snabb men jag har tänkt försöka boka in en tid för att kolla min sköldkörtel och försöka få till ett blodprov, tänker att det är en viktig aspekt för att kunna bli gravid och att det kan kollas genom ett enkelt blodprov, men det är inte säkert det går att få till. Någon som vet?
Vad jag läst så ska det inte göra någon skillnad vid normal fertilitet. En liten del av satsen når livmodern oavsett om det rinner ut eller inte.
Jag har kört med CL advance nu, först 5 dagarna tom gubbe, och 5 dagar blinkande gubbe. Nu är stickorna slut och har inte hunnit få fast gubbe, har det hänt er någon gång? Så tråkigt att man inte kan köpa nya stickor så man kan fortsätta kolla. Inte lust att betala över 200kr igen för att kunna kolla ytligare 2-3 dagar, när tror ni att min ägglossning borde ske? Enligt mina appar är dagarna redan förbi och är i cykeldag 17
Låter ju som ni kört på bra. Men kanske inte skadar att ha sex imorgon också :)
Vi fick till det idag också. Nu kan vi nog pusta ut för den här gången:) 3 gånger inom 48 timmar (medan glada gubben lyste) får jag vara nöjd med!
Sista gången hade gubben slocknat så kanske är mer åt 50+ timmar från stegring. Nu längtar jag till att få se ett plus i slutet av månaden!