• Anonym (Löjlig?)

Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?

Min man och hans tjejkompis jobbar tillsammans kontorstider måndag till fredag.

De verkar vara bra vänner och dela samma intresse. Hon har sambo, inga barn ännu.

Vi är gifta och har småbarn.

Har varit i hop i 20 år. Har aldrig direkt haft egna kompisar av motsatt kön. Utan mer gemensamma vänner i såfall.

Men de ska ut nu då hjälpa varandra i träningen efter jobbet, iaf en gång i veckan . Då i form av promenader. Han sa att de skickar bilder på varandra på gymmet i bland. Men bara för att bevisa att man är där. Samt små pratar lite då om just träning.

Han har precis börjat med detta. Han har lite övervikt och tycker visserligen det är jättebra för hans skull att han kommer i väg. Jag gillar ju också ut och gå.

Men kanske tråkigt att bara hänga med mig?

Jag ska vara ärlig och känner mig faktiskt inte så bekväm. Har ni tips på hur jag kan hantera det?

• Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?
  • Anonym (S)
    Anonym (S) skrev 2021-08-13 09:49:03 följande:
    Du är ok med att han är ute och festar varje helg, men inte att han vill träna med en kompis/kollega. Det känns för mig motsägelsefullt, man vet ju att alkohol ofta sänker graden av självkontroll så där skulle det väl finnas större risk för otrohet i så fall. Särskilt med tanke på att de på krogen ofta är människor han antagligen inte kommer att träffa igen, alltså slipper riskera att avslöjas.
    Eller ja, krogen. Kan så klart vara hemmafester han är på också, men fortfarande så ökar ju alltid risken för otrohet när det är alkohol inblandat.
  • Anonym (Träna)

Jag hade tillåtit min man detta. Det är bra när han tränar, hur det än går till. Jag som är social hade nog gärna bjudit hem henne med :)

• cosinus

Jag har ett antal kollegor/män som jag tränar med. Springer på lunchen eller går till gymet med (ja mest pre Corona)

Kan ibland skicka bilder från gymet i precis det syftet att visa vad man gör (om man tränar själv) men det är ju viss skillnad om man skickar en bild på sig själv där man försöker se så bra ut av typen se-på-mig eller om man skickar en bild på en viktstång med kommentaren nu-jäklar-blir-det-att-ta-i

Träning kan vara precis hur oskyldigt som helst, och precis hur flörtigt som helst.

• Mrs Moneybags

Lite misstänksam hade jag nog blivit, särskilt om han inte hade något större umgänge med kvinnor i övrigt. 

• Anonym (aaa)

Jag hade höjt ett ögonbryn om min man, som inte direkt har kvinnliga vänner, plötsligt skulle börja hänga ofta med en kollega efter arbetstid. Men visst, handlar de på riktigt enbart om draghjälp till träning så visst kan det funka. Men jag hade nog gärna mött henne också, vid något tillfälle, bara för att se hur samspelet mellan dem verkar vara. 

• Anonym (Löjlig?)

Jag har träffat henne och hennes sambo. De har varit här för ett år sen . Kändes fortfarande inte bra efter middagen. Kan inte sätta fingret på vad.

Det började redan då att de skulle ut. Men han avstod när jag berättade hur jag kände. Ett år senare så är vi på ruta ett i gen. Då har de redan hunnit bestämma detta utan att vi pratat först. Han antog väl att det är okej nu få

• Anonym (.)
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-13 10:31:09 följande:

Jag har träffat henne och hennes sambo. De har varit här för ett år sen . Kändes fortfarande inte bra efter middagen. Kan inte sätta fingret på vad.

Det började redan då att de skulle ut. Men han avstod när jag berättade hur jag kände. Ett år senare så är vi på ruta ett i gen. Då har de redan hunnit bestämma detta utan att vi pratat först. Han antog väl att det är okej nu få

Man kan ju krasst sett inte förbjuda eller låsa fast sin partner, det blir ju inte så bra. Vad är det du har dålig känsla av då? Har han inte kvinnliga vänner sedan innan?
  • Anonym (Skumt)

Bara de två och inga planer att göra det till en träningsgrupp? Tänker han ta barnen med sig på promenader? Får du vara med? Skumt är det

• Anonym (Löjlig?)

Bara de två. Visst den minsta kanske kan följa med i vagnen säger han. Jag får också följa med nu säger han

• Anonym (Ja)

Bortsett från sin partner så är ju kollegor de personer man spenderar mest tid med, tycker inte det är konstigt att då tillsammans peppa/träna på fritiden.

Mitt tips är att ni båda skaffar en träningsapp tex strava, så kan ni lägga in alla promenader och träningar. Dels så är det skönt att se sin egen utveckling men då kan du även se att han faktiskt är ute och motionerar.

Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?