Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-13 10:31:09 följande:
Jag har träffat henne och hennes sambo. De har varit här för ett år sen . Kändes fortfarande inte bra efter middagen. Kan inte sätta fingret på vad.
Det började redan då att de skulle ut. Men han avstod när jag berättade hur jag kände. Ett år senare så är vi på ruta ett i gen. Då har de redan hunnit bestämma detta utan att vi pratat först. Han antog väl att det är okej nu få
Han visste alltså om hur du kände men nu så skiter han i det och har bestämt med henne utan att höra hur du känner nu?
Fråga hur han tänker, det är ju uppenbart att han beter sig som en idiot.
han är ju medveten om hur du känner men skiter alltså i det nu eller kör över dig.
Anonym (du är inte löjlig) skrev 2021-08-13 13:01:57 följande:
Om du inte känner dig bekväm så är det så, fråga din man om han hade känt sig bekväm om du gått på promenader, umgåtts, tränat ihop med en manlig arbetskamrat.
Sen att skicka bilder på varandra på gymmet till en arbetskompis? varför då? För att bevisa att man varit där? Trams, och hade man velat bevisa att man var där hade man kunnat fota lokalerna eller en svettig strumpa men det är alltså varandras kroppar dom skickar?
Och om du gillar att gå ut och gå så undrar man ju varför han väljer att gå ut med sin kvinnliga arbetskamrat istället för med sin livskamrat.
Hon träffar honom på arbetstid och nu ska hon träffa honom på hans fritid också, på en tid som tas av dig och barnen?
Återigen, han hade knappast varit bekväm om det varit omvänt. tala med honom.
Är han bara lite trögtänkt men älskar dig och inte menar något illa så kommer han förstå och lyssna på dina känslor och inse att han inte heller varit bekväm så är det inga problem, om han däremot blir arg, sur eller skriker att du är svartsjuk eller löjlig osv så är det nog hans dåliga samvete och att du kommit åt en öm punkt och då behöver ni ha ett allvarligt samtal.
Detta håller jag med om, läs det TS
Sen pratar du med din man. Att träna är dessutom en sak men på det ska dom gå på promenader? Något han kan göra med dig som också tycker om promenader.
Ärligt talat hade jag blivit skitförbannad över hans beteende.
Om han inte lyssnat eller struntat i mina känslor hade jag sagt att nähä men då får han vara beredd på att dra ner sina möten med henne till hälften för den andra tiden får han vara hemma med barnen medans jag gör exakt samma sak med en manlig vän. Då kommer det nog låta annorlunda.
Eller så hade jag helt enkelt sagt att jag behöver tänka för att omvärdera vårt förhållande för vem vill leva så.