• Anonym (Löjlig?)

Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?

Min man och hans tjejkompis jobbar tillsammans kontorstider måndag till fredag.

De verkar vara bra vänner och dela samma intresse. Hon har sambo, inga barn ännu.

Vi är gifta och har småbarn.

Har varit i hop i 20 år. Har aldrig direkt haft egna kompisar av motsatt kön. Utan mer gemensamma vänner i såfall.

Men de ska ut nu då hjälpa varandra i träningen efter jobbet, iaf en gång i veckan . Då i form av promenader. Han sa att de skickar bilder på varandra på gymmet i bland. Men bara för att bevisa att man är där. Samt små pratar lite då om just träning.

Han har precis börjat med detta. Han har lite övervikt och tycker visserligen det är jättebra för hans skull att han kommer i väg. Jag gillar ju också ut och gå.

Men kanske tråkigt att bara hänga med mig?

Jag ska vara ärlig och känner mig faktiskt inte så bekväm. Har ni tips på hur jag kan hantera det?

• Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?
  • Anonym (S)
    Anonym (Löjlig?) skrev 2021-08-13 14:06:30 följande:

Tack för alla era svar och råd.

Har sagt vad jag tycker nu till han.

Får som svar att jag borde söka hjälp för min svartsjuka.

Det är en helt vanligt vän, bara att hon råkar vara en vän.

Om jag mår så dåligt så kanske det är bäst att bryta

Det kan säkert finnas saker du behöver bearbeta, det behöver alla. Men det du först behöver söka "hjälp" för är er relation. Familjeterapi eller skilsmässa, det är valen. Att fortsätta en relation som den är nu kommer inte bli bra.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Ja) skrev 2021-08-13 12:32:24 följande:

Bortsett från sin partner så är ju kollegor de personer man spenderar mest tid med, tycker inte det är konstigt att då tillsammans peppa/träna på fritiden.

Mitt tips är att ni båda skaffar en träningsapp tex strava, så kan ni lägga in alla promenader och träningar. Dels så är det skönt att se sin egen utveckling men då kan du även se att han faktiskt är ute och motionerar.

Vilken del av kroppen ser man att han tränarObestämd
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Otäckt) skrev 2021-08-13 14:04:23 följande:

Vad läskigt att höra att så många skulle neka sin partner rätten till att ha en kompis av motsatt kön!

Ni som menar på att de kan vända sig till de kompisar de hade innan eller hitta på nå nytt med sin respektive - ibland hittar man en människa som man klickar med på ett annat plan än vad man har med annan kompis/partner och det behöver inte vara nå negativt med det. Vissa människor ger andra något de saknar, energi, glädje etc.

Ni kanske borde arbeta lite mer med er själva kan jag tycka. Om ni är rädda för att er partner skulle göra något sexuellt med det motsatta könet, så beror det på nog mer på vad ni har mellan er, att något inte är bra/saknas/söker något för att man är fast i ett hjul.

Man ramlar inte över en nyfunnen människa och råkar ha sex om man är i ett förhållande som är bra.

Och er partner kommer förr eller senare vara otrogen ändå om er respektive inte får umgås med någon som ni skulle neka.

Jag har väldigt många manliga vänner och min sambo har många kvinnliga och hundkille aldrig neka varandra till att umgås med någon.

Har man en bra och ärlig relation där man pratar och ger varandra det man söker så har man inget att oroa sig för.

TS. Prata med din man och säg hur du känner. Inget blir bättre av att gå i det tysta. Kommunikation är A och O i ett förhållande

Så man skall bara lägga sig platt och inte bry sig???
  • Anonym (Otäckt)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-08-13 14:24:54 följande:

Så man skall bara lägga sig platt och inte bry sig???

Lägga sig platt inför vad?

Får inte ens partner ha vänner ?
  • Anonym (Inte allvarligt ännu)

Är en sådan situation som man tror kan leda till något, men man inte får förhindra för då är man en svartsjuk, kontrollerande häxa. Vilket den andra kvinnan mycket väl vet och kommer använda mot en. Så man måste avvakta och hoppas på det bästa fast det äter upp en inifrån.

Så avvakta tills det blir lite värre och sedan sätter du ner foten ordentligt.

• Mrs Moneybags

Sa han så? Att om du mår så dåligt kanske det är bäst att bryta?

Det låter som att han har ena foten utanför er relation, tyvärr!! 

Och att han gick ut och gick med henne utan att tala om det för dig samtidigt som 14-åringen fick passa minstingen är inte okej! Då får han väl vänta tills du kommer hem istället för att anpassa sig efter kollegans tider.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Otäckt) skrev 2021-08-13 14:26:37 följande:
    Lägga sig platt inför vad?

Får inte ens partner ha vänner ?
    Självklart får ens partner ha vänner, men du verkar inte ha läst hela tråden. 
  • Anonym (Casanova)

Eller så skaffar du en vän du också. Jag är en bra vän. Vet många bra ställen vi kan promenera på. Kan även hjälpa dig med din träning. Allt väldigt oskyldigt så klart!
  • Plupp73

Det är inte okej. Han beter sig som någon som har tröttnat på sin partner och är på väg.

• Anonym (Njae)

För det första? Ni har småbarn (som i plural) och jag får uppfattningen om att din man (är ni gifta?) springer på krogen var och varannan helg. Stämmer det? Bara det är skevt tycker jag. Han låter omogen. Vad har han där att göra så ofta? Okej någon gång per år, vid högtider eller så men detta verkar ju vara betydligt oftare. Inte passande för en småbarnsfar kan jag tycka. Vad är syftet till det? Varför vill han inte vara mer med er, sin fru och barn? Hur mycket dricker han? Är han bakfull också?

Och för det andra hade jag också blivit väldigt misstänksam om en sådan tjej dök upp i hans liv plötsligt. Jag hade luskat mer i det där och jag hade bjudit in både henne och hennes sambo på middag, jag hade frågat om jag kunde följa med på promenaderna, jag hade läst deras meddelanden osv.

Mitt absolut viktigaste råd är att lita på din magkänsla för den har sällan fel!

Svar på tråden Min man ska börja gå ut med sin tjejkompis på jobbet, ok?