• Kalles92

Älskar henne

Jag har en fanatisk sambo som jag älskar över allt annat. Hon är dessutom gravid så snart få vi vårt lilla mirakel.

Min sambos har inte varit sugen alls på intima saker vilket har gjort att jag har klantat till de lite. Jag har knullat en annan tjej, har bara sett henne som ett ligg. Men den här tjejen var tydligen fått känslor för mig och hon vet om min situation.

Jag har sagt till henne att jag älskar min sambo och ett jag vill leva ihop med henne. Nu hotar den här tjejen med att tjalla bara för att jag inte har några känslor för henne.

Hur ska jag göra för att få henne att hålla käften till min sambo?

• Svar på tråden Älskar henne
  • Anonym (Öppet förhållande?)
    Kalles92 skrev 2021-08-20 20:53:53 följande:

Jag vill inte ha något öppet förhållande och där ska man vara 2 för att vilja

Ja, det är nog lika bra, för din sambo hade nog fattat att du varit otrogen om du föreslog det nu när hon var gravid.

Jag tror att du skitit i det blå skåpet, tyvärr. Jag kan förstås bara relatera till mig själv din sambo kanske är annorlunda. Jag är gift och vi har barn. Vad jag vet har min man aldrig varit otrogen. Jag tror att jag skulle förlåta honom i de flesta fall förutom om han hade varit det när vi var nykära eller när jag varit gravid och året efter (spädbarnstiden).

Anledningen till att jag inte skulle förlåta en otrohet under graviditet och första tiden är för att under denna tid borde fokus från min partner vara på familjen inte på att tillfredsställa sina egna behov. Att vara gravid och att ta hand om spädbarn är väldigt tufft både psykiskt och ofta fysiskt (för mamman). Din sambo offrar mycket för att ni ska få ett barn. Kvinnor riskerar sin hälsa för att bära och föda barn. Jag har fortfarande problem relaterat till min sista graviditet och barnet är nu fem år.

Personligen hade jag betraktat det som väldigt illojalt samt hade jag sett det som en svaghet hos min man att han inte kan ta hand om familjen när det gäller. Detta är dock hur jag skulle reagera. Normalt är jag en förlåtande person men otrohet under graviditet, tyvärr nej det hade jag aldrig förlåtit.

Jag har tyvärr inga bra råd att ge dig annat än att du får hoppas på att din älskarinna inte gör allvar av sina hot och att du i framtiden prioriterar samt är lojal mot din familj.
  • Kalles92
    Anonym (Öppet förhållande?) skrev 2021-08-21 01:06:55 följande:

Ja, det är nog lika bra, för din sambo hade nog fattat att du varit otrogen om du föreslog det nu när hon var gravid.

Jag tror att du skitit i det blå skåpet, tyvärr. Jag kan förstås bara relatera till mig själv din sambo kanske är annorlunda. Jag är gift och vi har barn. Vad jag vet har min man aldrig varit otrogen. Jag tror att jag skulle förlåta honom i de flesta fall förutom om han hade varit det när vi var nykära eller när jag varit gravid och året efter (spädbarnstiden).

Anledningen till att jag inte skulle förlåta en otrohet under graviditet och första tiden är för att under denna tid borde fokus från min partner vara på familjen inte på att tillfredsställa sina egna behov. Att vara gravid och att ta hand om spädbarn är väldigt tufft både psykiskt och ofta fysiskt (för mamman). Din sambo offrar mycket för att ni ska få ett barn. Kvinnor riskerar sin hälsa för att bära och föda barn. Jag har fortfarande problem relaterat till min sista graviditet och barnet är nu fem år.

Personligen hade jag betraktat det som väldigt illojalt samt hade jag sett det som en svaghet hos min man att han inte kan ta hand om familjen när det gäller. Detta är dock hur jag skulle reagera. Normalt är jag en förlåtande person men otrohet under graviditet, tyvärr nej det hade jag aldrig förlåtit.

Jag har tyvärr inga bra råd att ge dig annat än att du får hoppas på att din älskarinna inte gör allvar av sina hot och att du i framtiden prioriterar samt är lojal mot din familj.

Nä, då är de ju bäst att man håller tyst också får jag sköta mig i fortsättningen
  • Anonym (Öppet förhållande?)
    Kalles92 skrev 2021-08-21 01:39:22 följande:

Nä, då är de ju bäst att man håller tyst också får jag sköta mig i fortsättningen

Som sagt tror jag du skitit i det blå skåpet så i praktiken spelar det nog ingen roll hur du gör. Det schysstaste mot sambon är att berätta men chanserna att bli förlåten i ditt fall är nog mikroskopiska p g a att det hänt upprepade ggr, under en graviditet samt att du skyller otroheten på kvinnorna.

Om du håller det hemligt finns det en lite större chans att du klarar dig ett tag. Hur länge beror förstås på din älskarinnas välvilja men med tanke på att du pratar om din älskarinna som en sexleksak så har ni kanske inte den bästa relationen. Om din älskarinna väljer att inte berätta nu kommer hon för alltid ha en hållhake på dig och du kommer aldrig att bli fri från henne.

Du är nog körd hur du än gör.
  • Kalles92
    molly50 skrev 2021-08-20 13:46:19 följande:

Jag menade mest att han förtjänar att bli utkickad.

Men jag uttryckte mig nog lite otydligt.

Ja,det håller jag med om.

Du är en riktigt fegis. Först tycker du att jag förtjänar att bli knäad ä. Men bara för att en säger till dig att misshandel är fel så ändrar du dig för att göra henne nöjd. Du står ju inte upp för du säger själv. Fegis
  • Kalles92
    Anonym (Öppet förhållande?) skrev 2021-08-21 10:36:13 följande:

Som sagt tror jag du skitit i det blå skåpet så i praktiken spelar det nog ingen roll hur du gör. Det schysstaste mot sambon är att berätta men chanserna att bli förlåten i ditt fall är nog mikroskopiska p g a att det hänt upprepade ggr, under en graviditet samt att du skyller otroheten på kvinnorna.

Om du håller det hemligt finns det en lite större chans att du klarar dig ett tag. Hur länge beror förstås på din älskarinnas välvilja men med tanke på att du pratar om din älskarinna som en sexleksak så har ni kanske inte den bästa relationen. Om din älskarinna väljer att inte berätta nu kommer hon för alltid ha en hållhake på dig och du kommer aldrig att bli fri från henne.

Du är nog körd hur du än gör.

Ja hon är inte så glad på mig och hon tycker och tänker saker som inte är snälla alls. Men jag ligger lågt så erbjuder jag henne pengar för att hon ska hålla tyst
  • Kalles92
    sommaren2021 skrev 2021-08-19 11:19:20 följande:

Du får stå upp för vad du har gjort.

Tänk innan du drar ner byxorna nästa gång...

De va inte mitt fel hon särade på benen då är de inte lätt att motstå
  • Kalles92
    Påskliljaa23 skrev 2021-08-19 10:23:41 följande:

Det är uppenbarligen ett troll eller en idiot. Ingen kan vara såhär korkad att man seriöst skuldbelägger sin älskarinna och kallar henne för "sexleksak", när du också ligger bakom tramset. Fräsch kvinnosyn. 

Tyck du att jag är en idiot! Men jag var tvungen att tömma pungen och jo hon var såpass lätt klädd och de var inte problem för henne att sära på benen. Då är de svårt att motstå. Var var inte min typ egentligen men några lätta ligg fick man
  • molly50
    Kalles92 skrev 2021-08-20 15:44:08 följande:
    Är du synsk? Jag kan inte se framtiden. Som sagt jag har en stark tro att de kommer funka. Då har jag inte ljugit heller.

Jag är inget otroget svin som de flesta som bara ligger hela tiden. De skedde en gång med

samma tjej och jag kommer inte ligga med henne mer.

Jag kanske tänkte me kuken en gång
    Synsk? Nej,det har jag inte påstått. Men jag vet att det alltid finns en risk att sanningen kommer fram.
    Och jag vet hur det är att vara mamma och nyförlöst och att man kanske inte orkar ha sex så ofta.
    Om du inte klarar av att hålla dig under graviditeten,hur ska du då klara av att hålla dig efteråt?

En gång? Du låg ju med henne 7 ggr. Har det ändrat sig nu?

Att du har varit otrogen kan inte göras ogjort.
    Och så länge du väljer att dölja sanningen för din sambo så är du ett svin.
    Kalles92 skrev 2021-08-20 15:48:03 följande:
    Nej, men klär man sig utmanande och dessutom pratar snusk omvald man vill göra så är de lätt hänt.

Hon visste ingenting från början utan jag berättade när hon sa att hon började få känslor för mig
    Så du ljög alltså för henne med. Det är snyggt gjort.

Men sluta med dina patetiska bortförklaringar och ta ansvar för dina egna handlingar. Det kommer du längre på.
    Klarar du inte av att stå emot en tjej som flirtar med dig när du lever i ett förhållande och snart ska bli pappa så får du väl söka hjälp för det.
    Och sluta skylla på andra. Det här är bara ditt eget fel. Ingen annans.

• molly50
    Kalles92 skrev 2021-08-20 15:49:20 följande:
    Och du ska spela snäll och rättvis? Med du tycker misshandel är rätt?
    Läs vad jag skrev. Jag tycker du förtjänar att bli utkickad.
    Jag uttryckte mig bara lite otydligt.
  • molly50
    Kalles92 skrev 2021-08-20 20:53:53 följande:
    Jag vill inte ha något öppet förhållande och där ska man vara 2 för att vilja
    Det kanske inte din sambo heller vill? Ändå så tog du dig friheten att ligga med en annan bakom hennes rygg.
    Som sagt,man ska vara två för att vilja...
Svar på tråden Älskar henne