• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Crazzy
    FruA88 skrev 2021-08-30 11:24:05 följande:

PM här på familjeliv? :)

Ja precis
    RBC skrev 2021-08-30 11:16:00 följande:

Någon mer som tycker att det har gått såå långsamt sedan det där lilla plusset?

Ni som har barn sedan tidigare, brukar det kännas långt fram tills de där 12 veckorna har gått och sedan gå snabbare eller hur har ni känt?

Oh ja, tiden går i princip baklänges under den första perioden!

Nu är det min tredje graviditet, så jag har så mycket annat att tillägna min uppmärksamhet, men det är fortfarande oerhört segt i början!
  • RBC
    DrLavernius skrev 2021-08-30 11:31:58 följande:

Enormt långsamt! Jag räknar varje dag. Jag tyckte att väntan mellan ÄL och BIM var illa, men det här är på en helt annan nivå? Hoppas det släpper när det inte är lika nytt.

Jag kände precis likadant mellan ÄL och BIM men det här är ju på riktigt ännu segare... Jobbar dessutom hemifrån så känns som att det går ännu mer långsamt -_-
  • RBC
    Crazzy skrev 2021-08-30 11:48:28 följande:

Ja precis Oh ja, tiden går i princip baklänges under den första perioden!

Nu är det min tredje graviditet, så jag har så mycket annat att tillägna min uppmärksamhet, men det är fortfarande oerhört segt i början!

Skönt att fler känner likadant :P

Det förstår jag, lite att ta hand om hemma så att säga! Jag får försöka fylla dagarna med lite mer saker helt enkelt, förutom jobbet
  • Anonym (Äntligen)

Jag håller på att plåga mig själv med att ta nya test varannan dag för att se att det stegrar som det ska (vilket det inte gjorde den gången jag fick mf). I morse så va det knappt samma styrka som i förrgår så nu börjar jag ställa in mig på att det kommer gå åt h*vete snart :(

• Anonym (Äntligen)
    RBC skrev 2021-08-30 11:16:00 följande:

Någon mer som tycker att det har gått såå långsamt sedan det där lilla plusset?

Ni som har barn sedan tidigare, brukar det kännas långt fram tills de där 12 veckorna har gått och sedan gå snabbare eller hur har ni känt?

Ja tiden går hemskt långsamt. Tiden fram till kub och jag förhoppningsvis kommer kunna glädja mig över graviditeten (om den håller sig så långt) är en eeevighet! 

Sist det gick hela vägen för mig så gick det relativt fort efter v 12. Hade mycket värk och problem så det va ju rätt segt och utdraget men kände ändå inte att jag hade fått nog av att vara gravid innan förlossningen ägde rum.

Tredje graviditeten (som gick åt skogen) Fram tills jag fick dåliga besked under ultraljudet i v 13 så hade tiden gått rätt fort men sen gick allt nästan baklänges fram till v 18 när förlossningen skedde.

Så det kan nog va rätt olika också beroende på var man är i livet, tidigare erfarenheter och vad man har för sig i övrigt som tar upp ens tid och tankar.

• FruA88
    RBC skrev 2021-08-30 11:29:30 följande:

Så det här är kanske nyttig träning för tålamodet om inte annat haha :P men skönt att det kanske går lite snabbare sedan!

Vad fint att det är så nära i ålder mellan dem!

Exakt. En får träna på tålamodet.

Försöka avleda tankarna och göra sådant som är roligt :)

Ja dom har verkligen kul ihop nu när dem är 5 och 3,5!

Hur mår du i övrigt? Förutom tålamodet ;P
  • RBC
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-30 13:30:25 följande:

Ja tiden går hemskt långsamt. Tiden fram till kub och jag förhoppningsvis kommer kunna glädja mig över graviditeten (om den håller sig så långt) är en eeevighet! 

Sist det gick hela vägen för mig så gick det relativt fort efter v 12. Hade mycket värk och problem så det va ju rätt segt och utdraget men kände ändå inte att jag hade fått nog av att vara gravid innan förlossningen ägde rum.

Tredje graviditeten (som gick åt skogen) Fram tills jag fick dåliga besked under ultraljudet i v 13 så hade tiden gått rätt fort men sen gick allt nästan baklänges fram till v 18 när förlossningen skedde.

Så det kan nog va rätt olika också beroende på var man är i livet, tidigare erfarenheter och vad man har för sig i övrigt som tar upp ens tid och tankar.

Jag håller tummar och tår för att allt går bra!! <3
  • RBC
    FruA88 skrev 2021-08-30 15:00:47 följande:

Exakt. En får träna på tålamodet.

Försöka avleda tankarna och göra sådant som är roligt :)

Ja dom har verkligen kul ihop nu när dem är 5 och 3,5!

Hur mår du i övrigt? Förutom tålamodet ;P

Jag mår faktiskt väldigt bra, dock lite trött för jag har svårt att somna och går upp och kissar jämt och ständigt. Lite halsbränna, och min sambo får kanske liiiite korta svar ibland haha, blev irriterad på att han tuggade tuggummi så högt haha x) känns nästan som att jag har för lite symptom! hur mår du?
  • FruA88
    RBC skrev 2021-08-30 15:11:10 följande:

Jag mår faktiskt väldigt bra, dock lite trött för jag har svårt att somna och går upp och kissar jämt och ständigt. Lite halsbränna, och min sambo får kanske liiiite korta svar ibland haha, blev irriterad på att han tuggade tuggummi så högt haha x) känns nästan som att jag har för lite symptom! hur mår du?

Haha ja det där med symptom.

Dom är jobbiga men man vill ändå gärna ha många som bekräftar graviditeten :)

Jag mår bra. Tröttare än vanligt och lite kortare tålamod som du beskriver. Får räkna till 10 några gånger per dag. Haha!

Jag är också uppe minst 2 gånger per natt och kissar, så känner med dig :)
  • Um Hamza
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-30 13:01:31 följande:

Jag håller på att plåga mig själv med att ta nya test varannan dag för att se att det stegrar som det ska (vilket det inte gjorde den gången jag fick mf). I morse så va det knappt samma styrka som i förrgår så nu börjar jag ställa in mig på att det kommer gå åt h*vete snart :(

Fast så ska du inte göra tror jag. Det kan väl vara beroende på hur mycket du druckit hur koncentrationen ac hormonet blir i urinen? Sen är det väl ganska tidigt som hormonet vänder nedåt igen, att man får det just i början när gulesäcken bildas? Det kanske nån annan kan svara på. Försök inte tänka alls på missfall. Men jag vet, det är så jobbigt. Berättade för en kompis idag, det känns som att man jinxar det för att det är tidigt. Jobbig känsla!
Svar på tråden BF maj 2022