• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Kiwikiwi
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-08-31 14:15:46 följande:

Det är olika på olika mottagningar. Hälsosamtal brukar vara i v 7-8 nån gång och sen ett inskrivningssamtal runt v 10. Om man gör kub görs ultraljud mellan v 12 och 14. Kan va nånstans samma tid om man bara gör ett tul också.

Men jag förstår dig verkligen att du vill se så snart som möjligt. Det vill ju jag med egentligen. men just att vi fick hoppfulla besked och därför berättade för alla vänner efter första ultraljudet, så blev det så mycket tyngre när något som mest bara skulle vara en formalitet sen visade avvikelser som första två barnmorskorna missade.

Jag har anmält mig till mvc och har första tiden 13/9. Jag kommer va i 6+1 då. Första mötet där jag går är digitalt. 

Sen kan du se på 1177 där är en rätt bra lista över besöken vecka för vecka på mvc och vad de kollar varje gång å sådär :)

Tack för ditt svar! :) Ja de känns egentligen som att första möter skulle kunna vara digitalt, jag är lite orolig att stör på min kusin på inskrivningsbesöket då hon har bf i december och går på mottagningen som ligger närmast mig, känns så typiskt att stöta ihop med någon man känner i början när man vill ligga lite lågt..

Ska kolla mer på 1177 vad de olika besöken innebär :)
  • Crazzy

Så här får det nog bli .

Det står att veckoantalet bara är kvar i 24h, men jag är rätt säker på att det fortfarande är kvar på mitt 3 år gamla, haha. Oavsett ville jag ta en bild inom 24h, så att jag är garanterad att få med det?.

Påminner även om att skicka PM till mig om man vill vara med i facebookgruppen! Den är dold och privat, så endast medlemmar kan se innehållet och vilka som är med!

Man är självklart välkommen vid ett senare tillfälle om man vill det <3

• Kiwikiwi
    Crazzy skrev 2021-08-31 16:33:13 följande:

Så här får det nog bli .

Det står att veckoantalet bara är kvar i 24h, men jag är rätt säker på att det fortfarande är kvar på mitt 3 år gamla, haha. Oavsett ville jag ta en bild inom 24h, så att jag är garanterad att få med det?.

Påminner även om att skicka PM till mig om man vill vara med i facebookgruppen! Den är dold och privat, så endast medlemmar kan se innehållet och vilka som är med!

Kul! Kommer nog in lite senare när jag känner mig mer trygg med att jag har plussat :)
  • RBC
    Crazzy skrev 2021-08-31 16:33:13 följande:

Så här får det nog bli .

Jag hänger också gärna på när jag känner mig trygg i att allt är som det ska så att säga :)
  • Sheltie

Har redan behövt berätta för min chef eftersom en del av arbetsuppgifterna är skadliga foster och ska därför inte utföras av gravida... Var jättenervös igår innan samtalet för graviditeten känns fortfarande så overkligt och emellanåt känns det inte som att jag ens är gravid. Och som någon sa tidigare i tråden så känns det nästan som att man jinxar genom att säga det så tidigt... Gick förresten in i vecka 5 i söndags enligt apparna. 

• Anonym (Emma)

Hej :)

Hoppar gärna in här, går in i vecka 6 idag tror jag. Fick tyvärr missfall i vecka 8 i juli, men är väldigt säker på att jag hade ägglossning den 10 augusti så räknar med bf den 2/5.

Vi har två barn sedan tidigare en pojke född 2014 och en flicka född 2016, så detta blir vårt tredje barn om det går hela vägen :)

Är 31 år.

Tänkte fråga er med barn sedan tidigare? Är ni mycket svullna runt magen? Kan inte minnas att jag va så här svullen med andra graviditeten som jag är ju, kan knappt dölja det :O

Om man jämför med tidigare två graviditeter skulle jag påstå att jag va såhär stor i ca vecka 23.

• Ik96
    Anonym (Emma) skrev 2021-08-31 18:26:51 följande:

Hej :)

Hoppar gärna in här, går in i vecka 6 idag tror jag. Fick tyvärr missfall i vecka 8 i juli, men är väldigt säker på att jag hade ägglossning den 10 augusti så räknar med bf den 2/5.

Vi har två barn sedan tidigare en pojke född 2014 och en flicka född 2016, så detta blir vårt tredje barn om det går hela vägen :)

Är 31 år.

Tänkte fråga er med barn sedan tidigare? Är ni mycket svullna runt magen? Kan inte minnas att jag va så här svullen med andra graviditeten som jag är ju, kan knappt dölja det :O

Om man jämför med tidigare två graviditeter skulle jag påstå att jag va såhär stor i ca vecka 23.

Jag gick också in i v.6 idag och väntar mitt andra barn. Har en dotter född 2018 sedan tidigare :)

Jag känner mig också väldigt svullen. Minns inte riktigt hur det var sista men inte var jag såhär svullen såhär tidigt enligt bilder då. Har svårt att hitta bekväma byxor att ha på mig och tycker att det också är lite svårt att dölja just nu.
  • RBC

Hur säger man det här fint, har någon annan fått en mage som krånglar titt som tätt, liksom så man känner att man antingen behöver spriiinga till toan, och sedan inte alls behöva rusa till toan det minsta? :')

• RBC

Dessutom känner jag uuhh till mat, tittar på frukosten i 1,5 timme innan jag kan börja tugga... Samma sak till lunch.. men middagen är lättare, jättemärkligt

Svar på tråden BF maj 2022