• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • RBC

Ni som har barn sedan tidigare, fick ni någon information kring hur man bör tänka kring träning? :) Kan man fortsätta på som vanligt så länge det inte gör ont osv?

• Anonym (Äntligen)
    RBC skrev 2021-09-02 22:19:49 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, fick ni någon information kring hur man bör tänka kring träning? :) Kan man fortsätta på som vanligt så länge det inte gör ont osv?

Jag tränade på gym med maskiner och frivikter fram till en vecka innan bf med min första. Gick utmärkt! Man får känna av vad kroppen klarar och lyssna på den ordentligt. Ex får man ont i kroppen som dyker upp i anslutning till träningen kanske man ska fundera på andra övningar eller annan typ av träning :)

Extra viktigt att tänka på stabil bål och starkt bäcken som gravid.
  • Anonym (Äntligen)
    EmmiLinn skrev 2021-09-02 17:20:51 följande:

Hej

Här kanske finns någon som har koll. Men kan verkligen kroppen vara gravid redan 9-10 dagar efter ägglossning? Då jag har natural cycles och mäter temperaturen OCH tagit ägglossningstest så ser jag att jag hade ägglossning 9 dagar före jag fick positivt på stickan. Testade på dag 10. Har testat flera gånger och nu visade ägglossningstestet att jag är gravid vecka 2-3. När jag läser på verkar det inte som att man kan upptäcka graviditet förrän vecka 4/sent vecka 3. Eller 14 dagar efter ägglossning/vid mens. Nu brukar min mens komma runt 10 dagar efter ägglossning varje gång så har aldrig haft 14 dagar. Men blir fundersam.. kan det visa fel? Appen säger gravid vecka 3+6 då den utgår från ägglossningsdagen och inte mens. Vad ska jag tro på egentligen?

Jag plussade i v 3+2. Det va 9 dagar efter äl.
  • DrLavernius

Fick just en liten blödning efter sex. Försöker hålla mig lugn och hoppas att det stannar där och bara är en sådan där ?vanlig? blödning som man kan få. Ingen smärta iaf. Någon annan som haft liknande? Vill verkligen inte att det ska sluta här.

• Kiwikiwi

Tog mitt första digitala test imorse bim -1 och fick redan 3+, är enligt appar i v 4+1, är ju cirka 2 veckor sen jag hade äl tog tom test, men kanske bara har höga hcg halter, någon som fått samma?

• Nojjig

Fick två streck på testet idag! Beräknad mens idag. Fick missfall förra gången i våras, var i v12 men embryot hade avstannat i v5. Detta blir barn nr 3 om det går vägen den här gången. Brukar bli extremt illamående så lite orolig över det, förra gången spydde jag i över 7 veckor i onödan.

• Nojjig

BF-lista

30/4 Um Hamza

1/5 Tingeltangel

2/5 RBC, 28 år, första barnet

2/5 Ik96, 25 år, andra barnet

2/5 Emma, 31 år, tredje barnet

5/5 X, 27 år - Första barnet

6/5 DrLavernius, 27 år, första barnet

7/5 Sheltie, 25 år, första barnet

7/5 Äntligen

7/5 lindersara, 35 år, tredje barnet

7/5 Secretflower

8/5 Sararebecca

8/5 FruA88

9/5 Sofia0509

11/5 Kiwikiwi, första barnet

14/5 Nojjig, tredje barnet

16/5 Fisklever

• Kiwikiwi
    Nojjig skrev 2021-09-03 09:45:05 följande:

Fick två streck på testet idag! Beräknad mens idag. Fick missfall förra gången i våras, var i v12 men embryot hade avstannat i v5. Detta blir barn nr 3 om det går vägen den här gången. Brukar bli extremt illamående så lite orolig över det, förra gången spydde jag i över 7 veckor i onödan.

Grattis! Så tråkigt att höra om ditt missfall, av den anledningen vill jag kanske boka in ett tidigt ultraljud (även om de kan ske saker efter det) för att veta att fostret lever i den veckan iaf.. håller tummarna för en lyckad graviditet nu!
  • RBC
    Anonym (Äntligen) skrev 2021-09-02 22:32:29 följande:

Jag tränade på gym med maskiner och frivikter fram till en vecka innan bf med min första. Gick utmärkt! Man får känna av vad kroppen klarar och lyssna på den ordentligt. Ex får man ont i kroppen som dyker upp i anslutning till träningen kanske man ska fundera på andra övningar eller annan typ av träning :)

Extra viktigt att tänka på stabil bål och starkt bäcken som gravid.

Toppen, tack för svar! Då har jag lite koll på förhållningssätt till träningen, man känner sig så sjukt rookie när man är gravid första gången hehe!
  • RBC
    DrLavernius skrev 2021-09-02 23:03:35 följande:

Fick just en liten blödning efter sex. Försöker hålla mig lugn och hoppas att det stannar där och bara är en sådan där ?vanlig? blödning som man kan få. Ingen smärta iaf. Någon annan som haft liknande? Vill verkligen inte att det ska sluta här.

Jag läste någonstans att man kan få det för att livmodertappen har mer blod som cirkulerar. Har inte varit med om det ännu, men vet att jag har läst om det! Hoppas att det bara är det!!
Svar på tråden BF maj 2022