• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Nojjig

Kanske inte så konstigt att jag inte mådde illa på bim(beräknad icke mensdag) med så svagt streck. Nu börjar det dock likna något :) hoppas hoppas hoppas slippa missfall denna gången. Är 38 och risken är ju lite högre med stigande ålder.
  • Kiwikiwi
    Nojjig skrev 2021-09-06 08:35:45 följande:

Kanske inte så konstigt att jag inte mådde illa på bim(beräknad icke mensdag) med så svagt streck. Nu börjar det dock likna något :) hoppas hoppas hoppas slippa missfall denna gången. Är 38 och risken är ju lite högre med stigande ålder.

Stor skillnad i styrka på strecken :) grattis!
  • RBC
    Nojjig skrev 2021-09-06 08:35:45 följande:

Stort grattis till plusset! Håller tummarna!
  • RBC

Är det någon mer som känner sig helt svullen om magen?

Jag menar är bara i 5+6, men känner mig väldigt uppsvullen :O

• Ik96
    RBC skrev 2021-09-06 08:47:25 följande:

Känner mig också väääldigt svullen och är också i v.5+6. Har väldigt svårt att hitta sköna och bekväma byxor att ha på mig för tillfället.
  • Nojjig

Jag har haft så i tidigare graviditeter låter normalt :) jag blev väldigt förstoppad också
  • RBC
    Ik96 skrev 2021-09-06 09:00:38 följande:

Känner mig också väääldigt svullen och är också i v.5+6. Har väldigt svårt att hitta sköna och bekväma byxor att ha på mig för tillfället.

Just den där med skönt och bekvämt och byxor för jag liksom inte riktigt heller ihop just nu :') skönt att man inte är ensam! Roligt att vi är precis på samma dag!
  • RBC
    Nojjig skrev 2021-09-06 09:00:51 följande:

Jag har haft så i tidigare graviditeter låter normalt :) jag blev väldigt förstoppad också

Åh okej vad skönt! Är min första graviditet någonsin så har lite dålig koll på vad som händer i kroppen ärligt talat
  • Kiwikiwi

Samma här och jag är över en vecka bakom, visst var jag svullen även innan graviditeten vissa dagar om jag ätit lite extra mycket gott men nu behöver jag inte äta mycket för att magen ska se ut som v. 20 :D hoppas verkligen man får vara med om en stor mage pga att bebis växer denna graviditet!
  • Nojjig
    RBC skrev 2021-09-06 09:07:19 följande:

Åh okej vad skönt! Är min första graviditet någonsin så har lite dålig koll på vad som händer i kroppen ärligt talat

Tips är att ladda ner någon app som t ex preglife där står det bra fakta vecka för vecka! Jag har också följt på youtube en kvinna från england som lagt upp vecka för vecka bra videos, sök på "channel mum" så hittar du.
Svar på tråden BF maj 2022