• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-09-06 09:11:29 följande:

Samma här och jag är över en vecka bakom, visst var jag svullen även innan graviditeten vissa dagar om jag ätit lite extra mycket gott men nu behöver jag inte äta mycket för att magen ska se ut som v. 20 :D hoppas verkligen man får vara med om en stor mage pga att bebis växer denna graviditet!

Haha precis så, lite svullen innan iom lite extra gotti är ju standard :D slurp!

Nu känner jag mig extra, extra svullen varje dag istället hahah :') utan gotti :') åååh tänk när det blir en riktigt fin, stor mage!
  • RBC
    Nojjig skrev 2021-09-06 09:16:15 följande:

Tips är att ladda ner någon app som t ex preglife där står det bra fakta vecka för vecka! Jag har också följt på youtube en kvinna från england som lagt upp vecka för vecka bra videos, sök på "channel mum" så hittar du.

Oohh älskar sånt, ska spana in youtubekanalen också! Tack för tipsen!
  • Ik96
    RBC skrev 2021-09-06 09:06:05 följande:

Just den där med skönt och bekvämt och byxor för jag liksom inte riktigt heller ihop just nu :') skönt att man inte är ensam! Roligt att vi är precis på samma dag!

Ja jättekul :D
  • Anonym (Anonym 3)
    RBC skrev 2021-09-06 08:47:25 följande:

Är det någon mer som känner sig helt svullen om magen?

Jag menar är bara i 5+6, men känner mig väldigt uppsvullen :O

Svullen å gasig här!! 5+2 bara
  • Kiwikiwi

Nu fick jag mitt inskrivningssamtal första veckan i oktober, när jag är i v. 8+6, barnmorskan sa att de brukar ta första besöket från v.8 men de känns sent. Vill bara att tiden ska gå nu, jobbar mestadels hemifrån och har en ganska lugn period på jobbet nu så dagarna går inte fort. Någon som har tips på att få tiden att gå? (Utan att fokusera för mycket på graviditeten).

• RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-09-06 10:21:53 följande:

Nu fick jag mitt inskrivningssamtal första veckan i oktober, när jag är i v. 8+6, barnmorskan sa att de brukar ta första besöket från v.8 men de känns sent. Vill bara att tiden ska gå nu, jobbar mestadels hemifrån och har en ganska lugn period på jobbet nu så dagarna går inte fort. Någon som har tips på att få tiden att gå? (Utan att fokusera för mycket på graviditeten).

Jag har hälsosamtal nästa onsdag 7+0

Har sedan inskrivningssamtal den 11e oktober 10+6

Jag jobbar också hemifrån och har det för en gångs skull sjukt lugnt x) känns både ovant och så segt, men ändå tacksamt typ! Jag passar på att använda luncherna till någon timmes promenad, och gör sånna där jobbgrejer som man annars inte har tid för.

Sånt jag inte själv har gjort, men tips

Rensa garderoben, gör fint och lite prydligt

Även göra det lite trevligt i köksskåpen

Kolla lite tutorials på Youtube av sånt man har användning för i jobbet

Göra maträtter som tar lite längre tid

Lite diy på Youtube

Ooohhhh vi har sci show, sci show psych och sci show space (är såååå bra kanaler) där man kan hitta såå mycket roligt som man får lära dig och veta mer om

Även Megan nouis är roligt att titta på!
  • RBC

Även Good mythical morning är riktigt roligt, se har ofta mattester, blind tests osv :D

• Kiwikiwi
    RBC skrev 2021-09-06 10:33:27 följande:

Jag har hälsosamtal nästa onsdag 7+0

Har sedan inskrivningssamtal den 11e oktober 10+6

Jag jobbar också hemifrån och har det för en gångs skull sjukt lugnt x) känns både ovant och så segt, men ändå tacksamt typ! Jag passar på att använda luncherna till någon timmes promenad, och gör sånna där jobbgrejer som man annars inte har tid för.

Sånt jag inte själv har gjort, men tips

Rensa garderoben, gör fint och lite prydligt

Även göra det lite trevligt i köksskåpen

Kolla lite tutorials på Youtube av sånt man har användning för i jobbet

Göra maträtter som tar lite längre tid

Lite diy på Youtube

Ooohhhh vi har sci show, sci show psych och sci show space (är såååå bra kanaler) där man kan hitta såå mycket roligt som man får lära dig och veta mer om

Även Megan nouis är roligt att titta på!

Jag tror att mitt inskrivningssamtal är ett hälsosamtal, eller något kombinerat kanske, de är iallafall första gången jag kommer besöka barnmorskan. Nu går de ju att googla allt så jag behöver ju inte så mycket information redan men de känns lite "ensamt" att vara gravid i början utan att besöka någon mottagning, men jag hoppas tiden går fort och framförallt att jag fortfarande är gravid då!

Tack för alla tips!
  • RBC
    Kiwikiwi skrev 2021-09-06 10:41:51 följande:

Jag tror att mitt inskrivningssamtal är ett hälsosamtal, eller något kombinerat kanske, de är iallafall första gången jag kommer besöka barnmorskan. Nu går de ju att googla allt så jag behöver ju inte så mycket information redan men de känns lite "ensamt" att vara gravid i början utan att besöka någon mottagning, men jag hoppas tiden går fort och framförallt att jag fortfarande är gravid då!

Tack för alla tips!

Känner igen mig i känslan av att det känns lite ensamt.

Är ju i början som man är ganska tyst och lite hemlighetsfull, och då har man ju samtidigt inte andra att prata med det om på samma sätt. Dessutom är man ju lite orolig och vill komma förbi de här veckorna som är känsliga liksom!
  • Kiwikiwi
    RBC skrev 2021-09-06 10:46:30 följande:

Känner igen mig i känslan av att det känns lite ensamt.

Är ju i början som man är ganska tyst och lite hemlighetsfull, och då har man ju samtidigt inte andra att prata med det om på samma sätt. Dessutom är man ju lite orolig och vill komma förbi de här veckorna som är känsliga liksom!

Ja men precis, är så tacksam för det här forumet, har aldrig tidigare "hängt" här eller på liknande och trodde väl aldrig att jag skulle göra det, men är så glad att jag gör det nu och att kunna ventilera allt som har med graviditeten att göra. Har ju min sambo men tror inte han förstår oron osv och jag har inte berättat för någon annan än heller.
Svar på tråden BF maj 2022