• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Anonym (Förvirrad)

Hej,

Jag undrar hur jag ska tänka när det gäller BF, min senaste mens började med två dagar av pyttelite blod/bruna flytningar och sedan på tredje dagen kom det riktigt med blod, vilken dag ska jag utgå ifrån är första dagen på senaste mensen? :) så förvirrad!

• Chilins

Är det någon som är väldigt frusen tidigt i graviditeten? Jag är i vecka 6 (5+1) och är så sjukt frusen av mig. Fryser konstant. Är det ett vanligt symptom? I övrigt har jag knappt några symptom alls..

• Summertime
    Chilins skrev 2021-09-22 17:48:40 följande:

Är det någon som är väldigt frusen tidigt i graviditeten? Jag är i vecka 6 (5+1) och är så sjukt frusen av mig. Fryser konstant. Är det ett vanligt symptom? I övrigt har jag knappt några symptom alls..

Ja alltså verkligen! Är så sjukt frusen och mina händer och fötter är iskalla!
  • Anonym (Anonym)
    Summertime skrev 2021-09-22 18:00:25 följande:

Ja alltså verkligen! Är så sjukt frusen och mina händer och fötter är iskalla!

www.familjeliv.se/forum/thread/63022453-gravid-frusen-viktigt-att-veta

Tips! Vill inte skrämma upp er, men att vara frusen kan bero på det som nämns i tråden så LÄS.

Har en kompis som var frusen 2 graviditeter och båda dessa resulterade i missfall! Jag själv har varken varit varm eller kall, har inget missfall i bagaget heller.
  • Anonym (Bebis2)
    Kiwikiwi skrev 2021-09-22 15:05:37 följande:

Nej jag förstår inte hur man klarar av att jobba heltid från sin arbetsplats när man mår så illa, hemifrån funkar hittills okej och under lunchen så la jag mig och vilade vilket hjälpte litegrann. Märker att de hjälper att äta lite men ofta, precis som jag läst om. Hoppas du slipper illamåendet :)

Ja tack, det hoppas jag med! Har sån fruktansvärd kräkfobi, vill ju bara gråta, haha! Jag kan känna lite svagt ibland bara, men tuggummi är bra tycker jag. Och kolsyrat vatten. Känner nog snarare mer yrsel/vimmelkantig.
  • Anonym (Andrabarnet)

Hej!

Väntar min andra nu. Har en son på 8 år från tidigare relation. Går allt vägen blir det min sambos första :) Vecka 4+1. Har till och med bokat in tidigt ultraljud i oktober på grund av oro. Hoppas få se hjärtslag, visst är missfallsrisken låg om man sett slagen? :)

• Hejsan91hejsan
    Anonym (Anonym) skrev 2021-09-22 18:19:56 följande:

Tips! Vill inte skrämma upp er, men att vara frusen kan bero på det som nämns i tråden så LÄS.

Har en kompis som var frusen 2 graviditeter och båda dessa resulterade i missfall! Jag själv har varken varit varm eller kall, har inget missfall i bagaget heller.

TSH ingår i proverna som görs på hälsobesöket, alla gravida kollas för detta. Äter själv medicin för det :)!

• Anonym (Äntligen)
    Anonym (Förvirrad) skrev 2021-09-22 17:03:48 följande:

Hej,

Jag undrar hur jag ska tänka när det gäller BF, min senaste mens började med två dagar av pyttelite blod/bruna flytningar och sedan på tredje dagen kom det riktigt med blod, vilken dag ska jag utgå ifrån är första dagen på senaste mensen? :) så förvirrad!

Jag hade börjat räkna från flytningarna men ta det med din bm så blir det säkert rätt :)
  • Anonym (Äntligen)
    Chilins skrev 2021-09-22 17:48:40 följande:

Har alltid varit väldigt frusen när jag varit gravid. Blev så besviken första gången för jag hade hoppats på att äntligen slippa frysa när jag blev gravid, men så blev det värre än innan. Kommer bli en seg vinter när man fryser hela tiden :(
  • Anonym (Äntligen)

Jag har varit frusen 3 av 4 graviditeter. Då jag inte frös fick jag mf så järn och sköldkörtel har inte nått att göra med saken. Järnvärden och sånt kollas ju på inskrivningen så jag tror de flesta kan känna sig lugna även om de fryser mer än normalt.
Svar på tråden BF maj 2022