• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Kiwikiwi
    Chilins skrev 2021-10-06 09:31:32 följande:

Jag hoppar ur denna tråd. Jag drabbades av utomkvedshavandeskap och fick operera bort en äggledare för ett par dagar sedan. Ingen bebis och tillbaka på ruta 1. Dessutom med en äggledare mindre.

Nej vad tråkigt att höra :( krya på dig och lycka till!
  • Anonym (Äntligen)

Jag hoppar ur denna tråd. Jag drabbades av utomkvedshavandeskap och fick operera bort en äggledare för ett par dagar sedan. Ingen bebis och tillbaka på ruta 1. Dessutom med en äggledare mindre.

Beklagar :( hoppas du får en snabb återhämtning på alla plan <3
  • Sheltie

Beklagar verkligen! :( precis som tidigare personer har sagt så hoppas jag att du får en snabb återhämtning på alla plan, men att det får gå i din egna takt <3 
  • Sheltie
    Anonym (Overkligt) skrev 2021-10-05 23:43:32 följande:
    Då ligger vi lika :) Är i 9+3 idag.

Spännande att se knytet för första gången. Lycka till imon!
    Ultraljudet gick bra och kunde se det lilla hjärtat picka på <3 Dock var det svårt  att få en bra bild för att mäta ordentligt men blev ändå bakåt flyttad till 9+1 haha. 

Ändrar dock inte mitt datum än eftersom det kan komma att bli flyttat igen längre fram i graviditeten :) 
  • Kiwikiwi
    Sheltie skrev 2021-10-06 21:34:58 följande:

Ultraljudet gick bra och kunde se det lilla hjärtat picka på <3 Dock var det svårt  att få en bra bild för att mäta ordentligt men blev ändå bakåt flyttad till 9+1 haha. 

Ändrar dock inte mitt datum än eftersom det kan komma att bli flyttat igen längre fram i graviditeten :) 

Skönt att allt gick bra, så fint att få se det lilla hjärtat ticka <3
  • Kiwikiwi
    Sheltie skrev 2021-10-06 21:34:58 följande:

Jag är förresten också i 9+2 idag :)
  • Rårakan

Var på VUL häromdagen och fick se lilla räkan med pickande hjärta. Den var 6 dagar äldre än trott så vips är jag nu i vecka 10 :). Känns skönt att det är lugnt hittills, har varit extra orolig då min förra graviditet slutade i mf i v12. Håller alla tummar och tår nu. I övrigt är jag sjukt illamående hela dagen hela tiden. Värre än med ngn av tidigare graviditeter.

• Almander
    Rårakan skrev 2021-10-07 10:04:57 följande:

Var på VUL häromdagen och fick se lilla räkan med pickande hjärta. Den var 6 dagar äldre än trott så vips är jag nu i vecka 10 :). Känns skönt att det är lugnt hittills, har varit extra orolig då min förra graviditet slutade i mf i v12. Håller alla tummar och tår nu. I övrigt är jag sjukt illamående hela dagen hela tiden. Värre än med ngn av tidigare graviditeter.

Åh skönt att få ett svar <3. Bokade själv in ett tidigt UL idag, lite i oro att det inte finns något foster, har haft lite bruna flytningar fram och tillbaka och inte så mycket symtom. Är med på noterna att de inte kanske ser så mycket idag är i v7+1-2. Men hoppas på något positivt iaf ..
  • Juli1990
    Almander skrev 2021-10-07 10:27:13 följande:

Åh skönt att få ett svar <3. Bokade själv in ett tidigt UL idag, lite i oro att det inte finns något foster, har haft lite bruna flytningar fram och tillbaka och inte så mycket symtom. Är med på noterna att de inte kanske ser så mycket idag är i v7+1-2. Men hoppas på något positivt iaf ..

Vi ser ut att ha gått exakt lika länge och jag har bokat in privat UL nästa söndag, du får jättegärna höra av dig hur det gick efter idag. Håller alla tummar jag kan att det ska gå bra och att där är ett tickande hjärtat <3. Ska det genomföras vaginalt?
  • Almander
    Juli1990 skrev 2021-10-07 10:29:50 följande:

Vi ser ut att ha gått exakt lika länge och jag har bokat in privat UL nästa söndag, du får jättegärna höra av dig hur det gick efter idag. Håller alla tummar jag kan att det ska gå bra och att där är ett tickande hjärtat <3. Ska det genomföras vaginalt?

Tack så mycket!<3 ja, håller tummarna jag med! Absolut ska uppdatera här, har kollat runt på massa gamla trådar och både läst positivt och negativt. Men hellre att veta än att gå i oro hela tiden. Där jag ska på privat så gör det både VAnligt UL och VUL, men skulle gissa på VUL :)
Svar på tråden BF maj 2022