• Elin1991

BIM oktober 2021

Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

BIM

3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

• Svar på tråden BIM oktober 2021
  • Kakan2804

Vad kul! Vi är i samma bana, en flicka på 3 år och nu försöker vi på syskon

Vi blev gravid på första med henne samt i vårt försök i april iår men slutade i MA i vecka 12.

Nu är det tredje försöket efter vårt missfall och har BIM på måndag. Har haft bruna flytningar sen ägglossning +7 så i fyra dagar nu. Tog ett gravtest idag och jag tycks se två streck men mycket mycket svagt. Kanske jag inbillar mig? Det kanske bara är mens på g, men väldigt tidig sådan.

Har ni haft någon blödning/brun flytning?

Här är testet men får inte med det på bild utan bara om jag höjer kontrasten men det kanske är dumt? Ser ni något?

• Kakan2804

Vad kul! Vi är i samma bana, en flicka på 3 år och nu försöker vi på syskon

Vi blev gravid på första med henne samt i vårt försök i april iår men slutade i MA i vecka 12.

Nu är det tredje försöket efter vårt missfall och har BIM på måndag. Har haft bruna flytningar sen ägglossning +7 så i fyra dagar nu. Tog ett gravtest idag och jag tycks se två streck men mycket mycket svagt. Kanske jag inbillar mig? Det kanske bara är mens på g, men väldigt tidig sådan.

Har ni haft någon blödning/brun flytning?

Här är testet men får inte med det på bild utan bara om jag höjer kontrasten men det kanske är dumt? Ser ni något?

• Isolines

Kan man ens FÅ helt blankt på de här jäkla testa ofta stickorna från rfsu undrar jag?! Känns som att de visar svaga streck oavsett om man är gravid eller inte. Har ett 8-pack kvar hemma sen förra cykeln, tog ett idag pga sjukdomskänsla som jag haft vid mina andra graviditeter, får ett svaaaaagt men synligt rosa streck. Predictor early i samma urin var blankt. Så helt säkert spök på rfsu, men så jäkla störande att det inte bara kan visa helt blankt då. Ska testa med cb imorgon eller i övermorgon. Bim tisdag eller onsdag.

• melle90
    Isolines skrev 2021-10-23 20:00:45 följande:

Kan man ens FÅ helt blankt på de här jäkla testa ofta stickorna från rfsu undrar jag?! Känns som att de visar svaga streck oavsett om man är gravid eller inte. Har ett 8-pack kvar hemma sen förra cykeln, tog ett idag pga sjukdomskänsla som jag haft vid mina andra graviditeter, får ett svaaaaagt men synligt rosa streck. Predictor early i samma urin var blankt. Så helt säkert spök på rfsu, men så jäkla störande att det inte bara kan visa helt blankt då. Ska testa med cb imorgon eller i övermorgon. Bim tisdag eller onsdag.

Rfsu ger alltid falska streck tycker jag :/
  • Isolines
    melle90 skrev 2021-10-23 21:53:45 följande:

Rfsu ger alltid falska streck tycker jag :/

Ja det är tyvärr min upplevelse från tidigare också, jättetråkigt!
  • Isolines

Mitt har iallafall ökat sen de jag postade förut.. Så nu tror jag kanske att det är nåt iallafall! Håll tummarna för att jag får ett fint tydligt plus imorgon.
  • dujagochbebisen

Tog nytt test idag, blivit starkare! Är på ÄL+12 / BIM-3 så vågar inte tro på det än först efter mensen inte dyker upp.. men ska nog köpa ett digitalt test idag!
  • Isolines

Svagt plus även på cb idag på morgonen, fick även svagt men synligt rosa på rfsu sticka efter att bara ha hållit mig 45 min, så nu litar jag faktiskt på att jag är gravid!!!! :D Äl+8 idag <3

Hoppar över till bf juli tråden, lycka till ni andra och hoppas att vi ses där!

• Madelen21

Hej

Hoppar in här. Jag har 4 barn från tidigare förhållande. Nu försöker killen min och jag att bli gravid. Har bim i morgon. Ingen mens i sikte. Känner mig väldigt gråtmild och trött. Ska iväg på apoteket om ett tag. Ska köpa test då tänkte jag.

• Tefat

Har troligtvis BIM på tisdag. Tog ett test på fredagen som visade ett svagt streck (spökstreck?) och ett igår som var blankt. Fick även mensvärk under dagen så jag tror att det är kört tyvärr. Ingen mensvärk alls idag, så på något sätt hoppas jag ändå att det bara var för tidigt för positivt test. Får se om jag tar ett test imorgon eller om jag väntar på mensen.. Längtar så efter att få se det där pluset!

Svar på tråden BIM oktober 2021