• Elin1991

BIM oktober 2021

Hej. Hittar ingen tråd med BIM oktober så jag startar denna. Här hemma har vi en 3-åring och nu ska vi satsa på ett syskon :)

BIM

3/10 Elin1991 (ett barn, första försöket)

• Svar på tråden BIM oktober 2021
  • Madelen21
    pandarinen skrev 2021-10-26 13:32:42 följande:

Testa ett cb digitalt som säger gravid eller inte gravid så slipper du fundera och tolka på streck hit eller dit :)

Brukar du ha regelbunden cykel?

Ja
  • LadyBallistic

Bim enligt nc den 22/10 men ingen mens i sikte eller positivt men enligt ältest som blev positivt den 13/10 så var bim igår den 25/10, vad tror ni är mens bara sen eller sent positivt?

Sist när min dotter blev till plussade jag på äl+12

• Tefat

Mensen kom som väntat tyvärr. Hoppas att ni som är kvar får ett plus!

• pandarinen
    LadyBallistic skrev 2021-10-26 15:02:44 följande:

Bim enligt nc den 22/10 men ingen mens i sikte eller positivt men enligt ältest som blev positivt den 13/10 så var bim igår den 25/10, vad tror ni är mens bara sen eller sent positivt?

Men vad jobbig förvirrande situation.... hoppas pkusset dyker upp!
  • bellan93

Hoppar in lite sent här. Är på tredje försöket, andra barnet.

BIM -3 eller -4 idag, negativt på testa tidigt-sticka. Fortsatt hög temp (36,66) imorse. Förra gången hade jag redan plussat vid BIM -5 så börjar tappa hoppet den här månaden. Vad tror ni? Brukar inte de känsliga testarna visa något 3-4 dagar innan BIM?

• svansmamman
    LadyBallistic skrev 2021-10-26 15:02:44 följande:

Har du hunnit få din mens eller lyser den ännu med sin frånvaro? Jag har nog aldrig hört om någon som inte plussat BIM+ men å andra sidan är det garanterat inte omöjligt. Om än du vet när du hade äl kan ju cykeln ibland vara längre trots att den inte brukar det. Med lite tur kanske du har BIM först om någon dag och att det förklarar varför testen inte visat positivt ännu.

Jag håller tummarna och hoppas att du får ett plus! 
  • svansmamman
    bellan93 skrev 2021-10-27 10:08:59 följande:

Hoppar in lite sent här. Är på tredje försöket, andra barnet.

BIM -3 eller -4 idag, negativt på testa tidigt-sticka. Fortsatt hög temp (36,66) imorse. Förra gången hade jag redan plussat vid BIM -5 så börjar tappa hoppet den här månaden. Vad tror ni? Brukar inte de känsliga testarna visa något 3-4 dagar innan BIM?

Jag vet inte vilket märke du använt av testa tidigt, tillförlitligheten varierar ju beroende på test samt vilken dag du testar i förhållande till BIM. Men att inte testa positivt på BIM -3-4 tycker jag inte låter konstigt om än du använder ett tidigt test. Det är så små marginaler och en dag kan göra stor skillnad, det räcker ju med att ÄL eller cykeln är en dag senare/längre än förväntat. 

Jag tycker inte du ska tappa hoppet utan vänta ett par dagar och testa igen. Uppdatera gärna med hur det går. Tills dess håller jag tummarna för att det blir ett plus för dig! Hjärta
  • LadyBallistic
    svansmamman skrev 2021-10-27 10:28:37 följande:

Har du hunnit få din mens eller lyser den ännu med sin frånvaro? Jag har nog aldrig hört om någon som inte plussat BIM+ men å andra sidan är det garanterat inte omöjligt. Om än du vet när du hade äl kan ju cykeln ibland vara längre trots att den inte brukar det. Med lite tur kanske du har BIM först om någon dag och att det förklarar varför testen inte visat positivt ännu.

Jag håller tummarna och hoppas att du får ett plus! 

Hej nej den lyser fortfarande med sin frånvaro, så kan väl helt enkelt ändå vara som nc tror att den kommer den 31/10 så väntar och ser, avvaktar med att testa nu då jag får se senare helt enkelt vad som kommer eller inte ????
  • bellan93
    svansmamman skrev 2021-10-27 10:33:38 följande:

Jag vet inte vilket märke du använt av testa tidigt, tillförlitligheten varierar ju beroende på test samt vilken dag du testar i förhållande till BIM. Men att inte testa positivt på BIM -3-4 tycker jag inte låter konstigt om än du använder ett tidigt test. Det är så små marginaler och en dag kan göra stor skillnad, det räcker ju med att ÄL eller cykeln är en dag senare/längre än förväntat. 

Jag tycker inte du ska tappa hoppet utan vänta ett par dagar och testa igen. Uppdatera gärna med hur det går. Tills dess håller jag tummarna för att det blir ett plus för dig! 

Upptäckte nu när jag skulle se vad tester hette att det inte alls var en extra känsligt, haha. Lurades av att det stod testa tidigt på. Men har ett predictor early hemma, tar det imorgon bitti ?? Tack!!
Svar på tråden BIM oktober 2021