• Lusselelle123

Ruvare oktober 2021

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

• Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-10-14 07:56:08 följande:

När har ni testdag eller när har ni tänkt att testa, alla ni som inte gjort det än dvs? Väntar spänt!! 

Har testdag den 22/10 men kommer aldrig kunna vänta till dess. Väntar på test i postlådan, kanske kommer idag så får vi se hur lång tid jag klarar av att vänta?.. men kommer göra ett test på söndag om inte innan ;) Har fortfarande mensvärk som kommer och går ibland känns de precis som när mensen ska komma ibland känns de som bubblor i magen och ibland känns de som de bränner långt in i magen ovanför blygdbenet. Haha känner av för mycket när jag är hemma!
  • Emma1b

Om man vill testa att ovitrell gått ur, vilken ruvardag är det lagom att göra?

• Emma1b
    Lusselelle123 skrev 2021-10-02 08:41:58 följande:

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? 

Har testdag 27 men kommer inte kunna vänta tills dess. Har två döttrar sen tidigare (som blev till på naturlig väg) och vid båda graviditeterna började jag må illa redan innan testen visade positivt! (Men då fanns inte testa tidigt testen). Jag har väl aldrig längtat så efter att bli spyfärdig som nu...???? Är det ingen mer som hittat hit som har lika långt kvar till testdag?
  • Lusselelle123
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-14 10:11:38 följande:

Jag har testdag 23 oktober, så lång väntan ännu! Förra försöket började min mens dag 7 efter återföringen och jag hade bruna flytningar ett par dagar innan. Idag befinner jag mig på dag 7 och än så länge inget blod. Håll en extra tumme för mig!

Håller båda tummarna Skrattande
  • Dibella
    Lusselelle123 skrev 2021-10-14 09:49:52 följande:
    Jag fick min första kramp i livmodern på kvällen rd4, och sedan fortsatte det komma några gånger om dagen i några sekunder (precis som du beskriver) så jag hoppas verkligen att det betyder samma sak för dig som det gjorde för mig :)
    Åh, ja det får jag hoppas då! {#emotions_dlg.flower}
    Emma1b skrev 2021-10-14 10:43:24 följande:

Om man vill testa att ovitrell gått ur, vilken ruvardag är det lagom att göra?

Man brukar säga att Ovitrellen är ute efter ca 10 dagar, men det är olika, ibland tidigare med. Jag testade 11 dagar efter Ovitrelle en gång, och fick falskt positivt på ett "testa tidigt" test, som sedan dagen efter var helt negativt.

TheSwedishKiwi skrev 2021-10-14 10:11:38 följande:

Jag har testdag 23 oktober, så lång väntan ännu! Förra försöket började min mens dag 7 efter återföringen och jag hade bruna flytningar ett par dagar innan. Idag befinner jag mig på dag 7 och än så länge inget blod. Håll en extra tumme för mig!

Hoppas verkligen på att det går vägen {#emotions_dlg.flower} lovande med inget blod än iallafall.

• Lusselelle123
    smulis85 skrev 2021-10-14 10:16:53 följande:
    Har testdag den 22/10 men kommer aldrig kunna vänta till dess. Väntar på test i postlådan, kanske kommer idag så får vi se hur lång tid jag klarar av att vänta?.. men kommer göra ett test på söndag om inte innan ;) Har fortfarande mensvärk som kommer och går ibland känns de precis som när mensen ska komma ibland känns de som bubblor i magen och ibland känns de som de bränner långt in i magen ovanför blygdbenet. Haha känner av för mycket när jag är hemma!
    Förstår dig haha! Vad har du beställt för märke på test? Låter positivt med fortsatt mensvärk iallafall Skrattande
  • smulis85
    Lusselelle123 skrev 2021-10-14 11:09:34 följande:

Förstår dig haha! Vad har du beställt för märke på test? Låter positivt med fortsatt mensvärk iallafall 

Beställde från billiga tester blev en hel del haha

10 babyplan stav

1 RFSU testa tidigt

2 clerblue digital

Sen fick jag 1 babyplan testa tidigt sticka med gratis
  • Linsen8808
    apan95 skrev 2021-10-14 08:15:14 följande:

Ruvardag 12 i dag, äl+16.

Har testdag nu på lördag men plussade ju i söndags och har tagit lite test då och då just för att jag är ganska orolig. Fick ett missfall för ett år sedan?:( Fick detta i morse på RFSU och känns ändå ganska starkt för rd12. Känns fortfarande overkligt och kommer antagligen inte tro på det förän jag får se att det verkligen är någon där inne?<3

Känner likadant, man oroar sig. Har ett MA bakom mig, fick genomgå en abort. Jag vill så gärna få se att det finns hjärtslag. Mitt test ruvardag 9, igår. Testdag på söndag.
  • Linsen8808
    Linsen8808 skrev 2021-10-14 11:40:59 följande:

Känner likadant, man oroar sig. Har ett MA bakom mig, fick genomgå en abort. Jag vill så gärna få se att det finns hjärtslag. Mitt test ruvardag 9, igår. Testdag på söndag.

• Linsen8808
    Linsen8808 skrev 2021-10-14 11:40:59 följande:

Svar på tråden Ruvare oktober 2021