Ruvare oktober 2021
Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? 
Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? 
Okej jag är så nervös nu. Såg ett supersvagt streck på babyplan testa tidigt som inte går att ta kort på så tog ett nytt några timmar senare RFSU testa tidigt som jag aldrig fått nått spökstreck på och då har jag gjort många gravtest under åren. Ser väldigt tydligt ett svagt rosa streck i verkligheten inte riktigt lika tydligt på bild haha. Vad tror ni kan jag vara gravid? Rd5 med ett 5 dagars embryo.

Okej jag är så nervös nu. Såg ett supersvagt streck på babyplan testa tidigt som inte går att ta kort på så tog ett nytt några timmar senare RFSU testa tidigt som jag aldrig fått nått spökstreck på och då har jag gjort många gravtest under åren. Ser väldigt tydligt ett svagt rosa streck i verkligheten inte riktigt lika tydligt på bild haha. Vad tror ni kan jag vara gravid? Rd5 med ett 5 dagars embryo.
Hej!
Hoppar in här.. så nervös fick vårt första barn för flera år sedan med IVF/ICSI (manlig faktor), långa protokollet, återföring färskt embryo 2dgrs blev gravid och 2 till frysen som odlats i 5 dagar. Dags för syskonförsök nu, kliniken bad mig bara ringa när jag fått mens så ringde 6/10 & skulle ringa sen när jag fick gladgubbe på ÄL test, vilket blev den 13/10. fick tid för insättning 19/10 och ska ta Bisolvon i 2dgr innan. Så nervös, känns så overkligt att bara testa och sen ska återföringen ske i naturlig cykel..har inte fått veta vad jag ska göra efter? beräknad mens enligt app den 1/11.. känns så overkligt och så nervös, hur länge har ni väntat efter återföringen och tagit gravtest? Ngt som är bra och tänka på?

Ser onekligen ut som ett rosa streck! Tror definitivt man kan få plus så tidigt som nu! Hoppas verkligen det fortsätter bli starkare 
Hej!
Hoppar in här.. så nervös fick vårt första barn för flera år sedan med IVF/ICSI (manlig faktor), långa protokollet, återföring färskt embryo 2dgrs blev gravid och 2 till frysen som odlats i 5 dagar. Dags för syskonförsök nu, kliniken bad mig bara ringa när jag fått mens så ringde 6/10 & skulle ringa sen när jag fick gladgubbe på ÄL test, vilket blev den 13/10. fick tid för insättning 19/10 och ska ta Bisolvon i 2dgr innan. Så nervös, känns så overkligt att bara testa och sen ska återföringen ske i naturlig cykel..har inte fått veta vad jag ska göra efter? beräknad mens enligt app den 1/11.. känns så overkligt och så nervös, hur länge har ni väntat efter återföringen och tagit gravtest? Ngt som är bra och tänka på?
och att ni kan få ett syskon till ert barn. Tror alla testar olika, vissa vänter på officiell testdag från kliniken, vissa vid mens och andra innan. Man kan se så tidigt som RD 5-6 med en blasto om man vill jaga streck :)Okej jag är så nervös nu. Såg ett supersvagt streck på babyplan testa tidigt som inte går att ta kort på så tog ett nytt några timmar senare RFSU testa tidigt som jag aldrig fått nått spökstreck på och då har jag gjort många gravtest under åren. Ser väldigt tydligt ett svagt rosa streck i verkligheten inte riktigt lika tydligt på bild haha. Vad tror ni kan jag vara gravid? Rd5 med ett 5 dagars embryo.
Asså så nere idag testade i morse igen men med ett inte så känsligt test och de var negativt :( undrar om det är ovitrellen som spökar ändå gasten de var 12 dagar efter sprutan.
Asså så nere idag testade i morse igen men med ett inte så känsligt test och de var negativt :( undrar om det är ovitrellen som spökar ändå gasten de var 12 dagar efter sprutan.
Förstår det men ge inte upp än! Jag ser streck på båda testen, och de mindre känsliga testen mäter ju från en högre mängd hcg så det vore inte så konstigt om de gav negativt med tanke på hur svaga strecken var på de känsliga testen igår. Hcg dubblas ju varannan till var tredje dag och rd 5 är ju fortfarande väldigt tidigt. Vilka test man använder gör stor skillnad också 
Enligt FASS ska ovitrelle kunna finnas kvar i kroppen max i 10 dagar. Tror att personer som upplevt att ovitrellen suttit kvar längre pga svaga streck (som sedan försvunnit), har varit haft väldigt tidiga missfall.
Tack fina ni för peppen! Absolut kan de vara så att jag inte har tillräckligt med hcg än hoppas på det! Har ju inga mer känsliga hemma så får ta ett imorgon och se. Kan heller inte åka och köpa ett nytt känsligt då jag fortfarande är superhes och hostar.
De senaste dagarna har mitt humör åkt berg-och-dalbana. Har känt mig allmänt deppig och väldigt gråtmild. Så kände jag förra gången jag var gravid (utomkvedshavandeskap den gången tyvärr), hoppas innerligt att det är ett gott tecken men vågar inte hoppas alltför mycket.
Imorse såg jag lite rosa på toalettpappret men ingenting mer sen dess. Ni som plussat, har ni haft någon blödning eller färgad flytning alls?
Hur hanterar ni arbete under den här perioden? Jag börjar känna att det är riktigt jobbigt att hålla humöret uppe på jobbet när jag är så känslig och gråtmild och går runt och är nervös över det här hela tiden, och min chef har märkt av det. Hon vet att jag går igenom den här processen så hon har sagt att det är ok, men att jag ska försöka så gott jag kan att hålla det privata borta från arbetsplatsen och försöka vara på gott humör. Lättare sagt än gjort, haha! Har ni några problem med detta?