• Lusselelle123

Ruvare oktober 2021

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

• Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • Dibella
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-15 14:04:49 följande:
    Jag har inte Lutinus då det är en FET. Så jag tog tre sprutor Ovitrelle, men inget annat. Enligt mitt mens schema skulle mensen kommit igår, så därför blir jag lite extra nervös nu när jag ser lite rosa. Men jag fortsätter tänka positivt, det har ju faktiskt inte sett ut som blod som jag är van vid, vid de tidigare försöken till exempel så har det alltid börjat med brunt och sen rött, aldrig rosa.

Jag tänker försöka hålla mig till testdagen, vilket är 23/10. :)
    Och det kan ju trots allt komma blödning trots graviditet, så hoppas det inte kommer mer nu och att du kan testa positivt den 23e!
  • Anonym1Ha
    Dibella skrev 2021-10-15 11:26:51 följande:

Visst är det vanligt att man inte känner ett skvatt och är superförvånad över att man får plus när man ruvar?

Känner absolut ingenting just längre in jag kommer i ruvningen och tänker att det är helt kört, men jag vill inte ge upp hoppet helt och hållet heller. Så kluven.

Exakt så var det för mig! Inga symtom förrän efter testdagen.

Första gången jag ruvade men man känner ju efter. RD4 slutade brösten ömma, började först igen efter testdagen. Hade en hel del mensvärk, väntade in min förväntade mens rd 10 men den kom inte och de skyllde jag så klart på alla hormoner. Så rd11 testade jag första gången med digitalt direkt och döm om min förvåning när det stod gravid 2-3. Tänkte när vi skulle titta att det kommer stå inte gravid som alla andra gånger vi vågar oss på ett test.. kände ingen skillnad jämfört mot när mensen alltid dykt upp.. jäkla kropp alltså ;)

Håller tummarna!!
  • Anonym1Ha
    Dibella skrev 2021-10-15 11:26:51 följande:

Visst är det vanligt att man inte känner ett skvatt och är superförvånad över att man får plus när man ruvar?

Känner absolut ingenting just längre in jag kommer i ruvningen och tänker att det är helt kört, men jag vill inte ge upp hoppet helt och hållet heller. Så kluven.

Första gången jag ruvade men man känner ju efter. RD4 slutade brösten ömma, började först igen efter testdagen. Hade en hel del mensvärk, väntade in min förväntade mens rd 10 men den kom inte och de skyllde jag så klart på alla hormoner. Så rd11 testade jag första gången med digitalt direkt och döm om min förvåning när det stod gravid 2-3. Tänkte när vi skulle titta att det kommer stå inte gravid som alla andra gånger vi vågar oss på ett test.. kände ingen skillnad jämfört mot när mensen alltid dykt upp.. jäkla kropp alltså ;)

Håller tummarna!!
  • Emma1b

Ni som plussat, fick ni nidblödning? Jag har för mig att jag fick det med båda mina barn. Yngsta är 9 så det var ju ett tag sen!

• Dibella
    Anonym1Ha skrev 2021-10-15 14:22:06 följande:

Håller tummarna!!
    Tack {#emotions_dlg.flower} skönt att höra ändå, så man kan hålla lite hoppet upp lite. 
  • Linsen8808
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-15 13:02:16 följande:

Jag hoppas att det positiva resultatet du fått är en indikation på att det inte är något att oroa sig för. Och jag hoppas detsamma för mig då jag också fått lite rosa. Dock tar jag inte lutinus och jag har hört att man kan få lite små blödningar av den då den kan irritera slemhinnan.

Precis. Det har inte kommit något mer nu, känns skönt. När har du testdag? Håller tummarna!!
  • TheSwedishKiwi
    Linsen8808 skrev 2021-10-15 16:13:22 följande:
    Precis. Det har inte kommit något mer nu, känns skönt. När har du testdag? Håller tummarna!!
    Jag har testdag 23/10. Får se om jag klarar av att hålla mig tills dess, men jag ska försöka! :)
  • smulis85

Negativt på testet idag också så kan räkna med att jag är ute tycker jag. Är helt säker på att jag inte är gravid och tror säkert mensen kommer komma imorgon eller måndag.

• Linsen8808

Testdagen visar ett plus! Så så så glad. Allt kan hända, det är tidigt. Men just precis nu... - jag är gravid!!!
  • Emma1b
    Linsen8808 skrev 2021-10-16 09:06:58 följande:

Testdagen visar ett plus! Så så så glad. Allt kan hända, det är tidigt. Men just precis nu... - jag är gravid!!!

Jättestort grattis!! Njut och var glad,, även om jag vet att det är svårt at släppa oron...
Svar på tråden Ruvare oktober 2021