• Lusselelle123

Ruvare oktober 2021

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

• Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • Dibella
    Linsen8808 skrev 2021-10-16 09:06:58 följande:

Testdagen visar ett plus! Så så så glad. Allt kan hända, det är tidigt. Men just precis nu... - jag är gravid!!!

Grattis! Hoppas de fortsätter såhär och ni får se ett hjärta på VUL!
  • apan95
    Linsen8808 skrev 2021-10-16 09:06:58 följande:

Testdagen visar ett plus! Så så så glad. Allt kan hända, det är tidigt. Men just precis nu... - jag är gravid!!!

åh! grattis igen!! har med testdag i dag fick med ett fint plus!

• Dibella
    smulis85 skrev 2021-10-16 08:43:11 följande:

Negativt på testet idag också så kan räkna med att jag är ute tycker jag. Är helt säker på att jag inte är gravid och tror säkert mensen kommer komma imorgon eller måndag.

Tråkigt att det är negativt idag <3 det var inget testa tidigt test? Jag hoppas såklart att det kan vända och ändå vara positivt om några dagar.
  • smulis85
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-16 11:30:44 följande:

Nu har jag i princip tappat hoppet för den här gången. Vaknade och hade bruna flytningar. Så himla trist.

Tråkigt att höra. Men är ju ganska vanligt med bruna flytningar även i en graviditet. Har flera vänner som har haft en eller flera blödningar under de första veckorna som gravid. Hoppas verkligen att de går bra för dig. Många styrkekramar! <3
  • TheSwedishKiwi

Så igår tog jag faktiskt ett test, trots att jag vet att det är alltför tidigt och jag var beredd på att även om jag ser ett positivt resultat så är det troligtvis på grund av Ovitrellen. Testet från igår ser ni överst på bilden. Imorse fick jag bruna flytningar och tappade hoppet. Men jag pratade med kliniken och de sa att jag inte ska tänka så negativt ännu då mensen inte kommit igång. Tog ett test till idag och resultatet var starkare än igår. Jag tror fortfarande till 95% att det är Ovitrellen då jag är på RD9 och den kan hålla i till RD10. Men intressant att strecket är så mycket tydligare idag ändå. Jag och min sambo är nu inställda på ett misslyckat försök så att vi inte blir alltför ledsna om det nu skulle bli så.

• smulis85
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-17 00:43:16 följande:

Så igår tog jag faktiskt ett test, trots att jag vet att det är alltför tidigt och jag var beredd på att även om jag ser ett positivt resultat så är det troligtvis på grund av Ovitrellen. Testet från igår ser ni överst på bilden. Imorse fick jag bruna flytningar och tappade hoppet. Men jag pratade med kliniken och de sa att jag inte ska tänka så negativt ännu då mensen inte kommit igång. Tog ett test till idag och resultatet var starkare än igår. Jag tror fortfarande till 95% att det är Ovitrellen då jag är på RD9 och den kan hålla i till RD10. Men intressant att strecket är så mycket tydligare idag ändå. Jag och min sambo är nu inställda på ett misslyckat försök så att vi inte blir alltför ledsna om det nu skulle bli så.

Ååå vad spännande tycker dock att de borde vara ett plus då de är så mycket starkare! :)
  • smulis85

Blir så förvirrad.. fick en liten droppe blod vid insättningen av lutinus igår vid lunch, fick även massa mensvärk men inte kommit nån mens än. Har aldrig haft spottings förut innan mens. Måste vara denna dumma lutinus eller?

• Lusselelle123
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-17 00:43:16 följande:

Jag tror att det är positivt! När jag testade varje dag för att se när ovitrellen gick ur kroppen så gav den väldigt svaga streck varje dag (knappt synliga), och eftersom ovitrellen är påväg ur kroppen så känns det konstigt att den skulle öka och ge ett så pass starkt utslag.

Vilket datum tog du ovitrellen?
Svar på tråden Ruvare oktober 2021