• Lusselelle123

Ruvare oktober 2021

Hej! Jag gör min första IVF-behandling och är idag på RD1 med en tvådagars. Undrar om någon vill följas åt? Skrattande

• Svar på tråden Ruvare oktober 2021
  • apan95
    TheSwedishKiwi skrev 2021-10-17 00:43:16 följande:

Så igår tog jag faktiskt ett test, trots att jag vet att det är alltför tidigt och jag var beredd på att även om jag ser ett positivt resultat så är det troligtvis på grund av Ovitrellen. Testet från igår ser ni överst på bilden. Imorse fick jag bruna flytningar och tappade hoppet. Men jag pratade med kliniken och de sa att jag inte ska tänka så negativt ännu då mensen inte kommit igång. Tog ett test till idag och resultatet var starkare än igår. Jag tror fortfarande till 95% att det är Ovitrellen då jag är på RD9 och den kan hålla i till RD10. Men intressant att strecket är så mycket tydligare idag ändå. Jag och min sambo är nu inställda på ett misslyckat försök så att vi inte blir alltför ledsna om det nu skulle bli så.

Jag tror också det är positivt! Om det skulle va Ovitrelle som spökar borde testerna bli svagare inte starkare!
  • TheSwedishKiwi
    Lusselelle123 skrev 2021-10-17 08:19:28 följande:

Vilket datum tog du ovitrellen?

Sista Ovitrelle sprutan tog jag 7/10, samma dag som återföringen, så idag är dag 10. Ska ta ett test till imorgon och se om det fortfarande är ett plus och om det i så fall är lika starkt eller om det är svagare.
    apan95 skrev 2021-10-17 08:28:32 följande:

Jag tror också det är positivt! Om det skulle va Ovitrelle som spökar borde testerna bli svagare inte starkare!

Jag kände också att det borde vara så, men tänkte att det kan ha att göra med att kisset i förrgår var mer utspätt och kisset igår var mer koncentrerat. Men men, bara att avvakta och se!
  • TheSwedishKiwi
    smulis85 skrev 2021-10-17 07:29:57 följande:

Blir så förvirrad.. fick en liten droppe blod vid insättningen av lutinus igår vid lunch, fick även massa mensvärk men inte kommit nån mens än. Har aldrig haft spottings förut innan mens. Måste vara denna dumma lutinus eller?

Jag minns att mina slemhinnor reagerade på Lutinus redan från dag ett så det är mycket möjligt att det är på grund av den. Tror att det står i biverkningarna av den att det är vanligt med små blödningar om jag minns rätt!
  • TheSwedishKiwi

Vaknade inatt och mådde väldigt illa, trodde jag skulle behöva kräkas. Dessa symptom är så förvirrande! Igår hade jag huvudvärk och var tvungen att ta Alvedon, var inte hungrig alls och kände mig nedstämd. Tänk om man ändå kunde få ett positivt resultat på testdagen så att man känner att det varit värt det!

Inget brunt i trosorna nu på morgonen?

• Dibella

Tog test nu imorse (predictor early), RD9 och det är lika blankt som alla andra gånger, så nu e det bara o vänta in att man får sätta in från frys om några månader istället.

Lycka till ni som är lite osäkra på era plus med blödningar ocv, det är supervanligt med blödningar såhär tidigt <3

• smulis85
    Dibella skrev 2021-10-17 09:57:45 följande:

Tog test nu imorse (predictor early), RD9 och det är lika blankt som alla andra gånger, så nu e det bara o vänta in att man får sätta in från frys om några månader istället.

Lycka till ni som är lite osäkra på era plus med blödningar ocv, det är supervanligt med blödningar såhär tidigt <3

Tråkigt att höra håller tummarna för att du lyckas med Nästa FET! <3
  • apan95
    Dibella skrev 2021-10-17 09:57:45 följande:

Ska du verkligen ge upp hoppet redan nu då? <3 tänker det är ändå en tvådagars, kanske tar lite längre tid? Förstår att du är besviken, håller tummarna för dig nästa månad! <3
  • Dibella
    smulis85 skrev 2021-10-17 10:15:13 följande:

Tråkigt att höra håller tummarna för att du lyckas med Nästa FET! <3

Tack <3
    apan95 skrev 2021-10-17 10:55:45 följande:

Ska du verkligen ge upp hoppet redan nu då? <3 tänker det är ändå en tvådagars, kanske tar lite längre tid? Förstår att du är besviken, håller tummarna för dig nästa månad! <3

Tänker att man ändå bör se en skymt av ett streck om embryot e 11 dagar, tror det kanske är RD8 räknade fel innan, men mens om 3-4 dagar, borde finnas något HCG i kroppen såhär långt in :/ iallafall så de syns på tidiga tester. Tråkiga är att man måste vänta till nästa mens och skippa kommande ÄL innan FET.
  • apan95
    Dibella skrev 2021-10-17 11:26:57 följande:

Tack <3Tänker att man ändå bör se en skymt av ett streck om embryot e 11 dagar, tror det kanske är RD8 räknade fel innan, men mens om 3-4 dagar, borde finnas något HCG i kroppen såhär långt in :/ iallafall så de syns på tidiga tester. Tråkiga är att man måste vänta till nästa mens och skippa kommande ÄL innan FET.

Om det är RD8 med en tvådagars är det väll ganska tidigt? Men jag vet inte riktigt exakt hur de funkar men den fäster väll på typ rd 4-6 kanske? Testa om två dagar igen och kolla då?

Ja jag vet, så jobbig väntan? fick vänta hela sommaren efter våran totalfrys i maj :(
  • Dibella
    apan95 skrev 2021-10-17 12:37:43 följande:

Om det är RD8 med en tvådagars är det väll ganska tidigt? Men jag vet inte riktigt exakt hur de funkar men den fäster väll på typ rd 4-6 kanske? Testa om två dagar igen och kolla då?

Ja jag vet, så jobbig väntan? fick vänta hela sommaren efter våran totalfrys i maj :(

Jo men det bör vara rd9, vet inte hur jag räknade haha, så räknas som äl+11 typ. Men tar ett test när mensen kommer för säkerhets skull. Ja det är alltid en väntan i detta tyvärr, snart ett år sen jag gjorde min första IVF, men slipper göra en ny stimulering iallafall det är tacksamt. Hoppas att de i frysen är piggare än den återförda.
Svar på tråden Ruvare oktober 2021