• Anonym (Oerfaren)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Jag är som rubriken säger en 36 år gammal kille som aldrig haft ett förhållande med en tjej. När jag var upp till 25 brydde jag mig inte. Det är sen 28-29 års åldern jag börjat fundera över detta. Provat lite Tinder i omgångar, men funkar inte. Känns som att dejtingappar och dejtingsidor tar en massa tid framför skärmen. Vill träffa någon IRL så att säga, mer naturligt. Men vet inte var jag kan träffa någon för att bli tillsammans med. Tidigare har jag gått en del kurser i olika saker och rest en del i Europa. Går ut en del på krogen, ibland med kompisar och ibland ensam. Men då går jag ut för att dricka och umgås med mina kompisar. Har hållit på mycket med träning, både simning och styrketräning och gör det fortfarande. Jobbar i en rätt kvinnodominerad bransch. Varit på samma ställe i över 10 år. Varit en och annan tjej som jobbat där som varit intressant. Tog en gång kontakt med en tjej över nätet, men fick aldrig något svar. 

Jag har på senaste veckorna funderat på att ta hjälp, professionellt. För att lära mig att våga bryta mönstret och träffa någon. Provade KBT för sju år sedan, men det hjälpte inte. En terapeut kan ju inte hjälpa mig att skaffa en flickvän. Men däremot hjälpa mig att bryta mönstret och ge sig hän. 

Har ni i forumet några bra tips och råd? På vad man kan göra för att bryta ensamheten. Någon som haft liknande erfarenheter och det löst sig? Vill inte förbli singel hela livet. 

• Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:
  • Pixxen

Jag är 34 och är i samma situation. Jobbar dock inom IT och har alltid haft näst intill bara män på min arbetsplats. Nätet har jag försökt med sedan jag var 20-21 utan att hitta någon. De sista 7-8 åren har jag inte ens fått en dejt.

Rest runt lite och vid 20-25 var det mycket hemmafester och krogbesök men gick inte där heller. Då var det dom snygga killarna som lyckades. Vilket jag definitivt inte är.

Jag är verkligen en typiskt ensam incel som ingen tjej gillar.

• Anonym (Man)

Orkar inte läsa igenom hela tråden för att se om nån redan frågat.

Men är du oskuld? Om inte, har du lätt att få ligga? Om inte, åk utomlands och ligg runt lite på bordeller för att få bort den mentala spärren som sitter i huvudet på dig.

När du fått tömma i ett 20tal tjejer så kommer det ordna sig på hemmaplan.

Osäkra killar som är sprängkåta har tyvärr ett kroppsspråk som gör att tjejer backar.

• Anonym (A)
    mari123 skrev 2021-10-04 13:39:35 följande:
    Man måste ju VILJA ha ngn förstås och göra sig tillgänglig. Då tror jag det finns ngn för alla.
    Det tror jag med.
  • Anonym (Märkligt)
    Pixxen skrev 2021-10-08 21:52:43 följande:

Jag är 34 och är i samma situation. Jobbar dock inom IT och har alltid haft näst intill bara män på min arbetsplats. Nätet har jag försökt med sedan jag var 20-21 utan att hitta någon. De sista 7-8 åren har jag inte ens fått en dejt.

Rest runt lite och vid 20-25 var det mycket hemmafester och krogbesök men gick inte där heller. Då var det dom snygga killarna som lyckades. Vilket jag definitivt inte är.

Jag är verkligen en typiskt ensam incel som ingen tjej gillar.

Märkligt ändå. Är du kort?
  • Pixxen
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 09:29:02 följande:
    Märkligt ändå. Är du kort?
    Japp, 1.68.
  • Anonym (Pelle)
    Pixxen skrev 2021-10-10 11:12:27 följande:

Japp, 1.68.

Oj, kvinnor är väldigt längfixerade.

Jag har blivit dissad många gånger pga min längd och då är jag 174.

Som kort måste man kompensera sin längd med andra egenskaper.
  • Anonym (Märkligt)
    Pixxen skrev 2021-10-10 11:12:27 följande:

Japp, 1.68.

Oj då ok, började prata med en man som jag tyckte såg bra ut, sen frågade jag hur lång han var bara 166 cm, jag är 172 cm så det går liksom inte där tyvärr. Tjejer generellt vill nog inte ha en kille som är kortare än dem själva. Rikta in dig på korta tjejer
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 11:21:51 följande:

Oj då ok, började prata med en man som jag tyckte såg bra ut, sen frågade jag hur lång han var bara 166 cm, jag är 172 cm så det går liksom inte där tyvärr. Tjejer generellt vill nog inte ha en kille som är kortare än dem själva. Rikta in dig på korta tjejer

Bra tips.

Tyvärr, gillar inte korta kvinnor korta män heller.

168 cm är medellängd hos kvinnor. Så hälften av dessa borde kunna tänka sig en kort kille. Men endast 9% föredrar en kort kille. Så det bli till ts är fråga chans på många tjejer.

Om ts inte har så höga krav skulle jag tipsa om korta , mulliga och inte så vackra tjejer. Där är hans chanser är störst.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast
  • Pixxen
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 11:20:27 följande:
    Oj, kvinnor är väldigt längfixerade.

Jag har blivit dissad många gånger pga min längd och då är jag 174.

Som kort måste man kompensera sin längd med andra egenskaper.
    Ja jag har märkt det i hela mitt liv.... min mamma sa också att jag kanske aldrig träffar någon på grund av min längd.
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 11:21:51 följande:
    Om du hade varit 1.68 vad hade du tyckt då?

• Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 11:36:59 följande:

Bra tips.

Tyvärr, gillar inte korta kvinnor korta män heller.

168 cm är medellängd hos kvinnor. Så hälften av dessa borde kunna tänka sig en kort kille. Men endast 9% föredrar en kort kille. Så det bli till ts är fråga chans på många tjejer.

Om ts inte har så höga krav skulle jag tipsa om korta , mulliga och inte så vackra tjejer. Där är hans chanser är störst.

www.familjeliv.se/forum/thread/75042697-tjejer-vilken-langd-pa-killar-ar-sexigast

Ja det låter som en bra idé. Alltså alla män kan ju inte få vackra kvinnor, men män har generellt rätt dålig självinsikt. Är man ful som man eller kort så kan man inte få en vacker kvinna tyvärr.
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: