• Anonym (Oerfaren)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Jag är som rubriken säger en 36 år gammal kille som aldrig haft ett förhållande med en tjej. När jag var upp till 25 brydde jag mig inte. Det är sen 28-29 års åldern jag börjat fundera över detta. Provat lite Tinder i omgångar, men funkar inte. Känns som att dejtingappar och dejtingsidor tar en massa tid framför skärmen. Vill träffa någon IRL så att säga, mer naturligt. Men vet inte var jag kan träffa någon för att bli tillsammans med. Tidigare har jag gått en del kurser i olika saker och rest en del i Europa. Går ut en del på krogen, ibland med kompisar och ibland ensam. Men då går jag ut för att dricka och umgås med mina kompisar. Har hållit på mycket med träning, både simning och styrketräning och gör det fortfarande. Jobbar i en rätt kvinnodominerad bransch. Varit på samma ställe i över 10 år. Varit en och annan tjej som jobbat där som varit intressant. Tog en gång kontakt med en tjej över nätet, men fick aldrig något svar. 

Jag har på senaste veckorna funderat på att ta hjälp, professionellt. För att lära mig att våga bryta mönstret och träffa någon. Provade KBT för sju år sedan, men det hjälpte inte. En terapeut kan ju inte hjälpa mig att skaffa en flickvän. Men däremot hjälpa mig att bryta mönstret och ge sig hän. 

Har ni i forumet några bra tips och råd? På vad man kan göra för att bryta ensamheten. Någon som haft liknande erfarenheter och det löst sig? Vill inte förbli singel hela livet. 

• Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:
  • Anonym (W)
    mari123 skrev 2021-10-04 04:55:49 följande:

Nätdejting har väl sina nackdelar som allt här i världen..... MEN jag skulle nog ändå säga att det är det bästa sättet att träffa någon. Varför? Jo för att jag tror faktiskt att det "finns ngn för alla" och det gäller bara att lyckas vaska fram denne ngn. På nätet är sökområdet ENORMT och självklart är då chansen större att man hittar personen än om man går på krogen i nästa gathörn.

Varför skulle det finnas någon för alla? Det är en av de värsta klyschorna som finns. Det förutsätter att det bland singlar finns exakt lika många av det/de kön man attraheras av bland de som letar partner (alla gör inte ens det, en del vill vara ensamma). Det är självklart att det inte kan finnas någon för alla men man kan göra mycket själv för att maximera sannolikheten att hitta någon.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-03 21:25:09 följande:

Haha , jag har aldrig nämnt BMI 12.

Jag söker en kvinna med BMI under 20.

Vill du inte hitta en kvinna som du klickar med?

Jag tycker att ju äldre man blir så är ju personkemin det viktigaste. En person kan vara hur snygg som helst men man klickar inte med denne. Sen träffar man en medelsnygg person som man klickar bra med. Och så kanske man har den där personen som kan aldrig skulle spana på. Man börjar prata och wow! Det klickar direkt och personen blir så vacker rakt igenom, insida och ut!
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-03 21:25:09 följande:

Haha , jag har aldrig nämnt BMI 12.

Jag söker en kvinna med BMI under 20.

Är det inte du som sagt att det inte finns så många kvinnor som är så smala som du skulle önska att du vore? I så fall är ju analysen rätt (oavsett vilket BMI det handla om), , dina krav angående detta gör det ganska svårt för dig att hitta någon.

Särskilt som du ju lyft att en stor andel av de kvinnor som passar in på ditt krav har egna krav (längd är väl det som du nämnt) där du inte passar in.

Då stämmer väl analysen att dina krav gör det väldigt svårt för dig? Och förmodligen svårare desto äldre du blir, då det lär finnas än färre kvinnor i den storleken bland äldre än yngre.
  • mari123
    Anonym (W) skrev 2021-10-04 10:09:16 följande:
    Varför skulle det finnas någon för alla? Det är en av de värsta klyschorna som finns. Det förutsätter att det bland singlar finns exakt lika många av det/de kön man attraheras av bland de som letar partner (alla gör inte ens det, en del vill vara ensamma). Det är självklart att det inte kan finnas någon för alla men man kan göra mycket själv för att maximera sannolikheten att hitta någon.
    Man måste ju VILJA ha ngn förstås och göra sig tillgänglig. Då tror jag det finns ngn för alla.
  • Anonym (W)
    mari123 skrev 2021-10-04 13:39:35 följande:
    Man måste ju VILJA ha ngn förstås och göra sig tillgänglig. Då tror jag det finns ngn för alla.
    Du kommer aldrig få alla att vilja, många kommer aldrig vilja av många orskaker, bla vad man utsatts för tidigare. Och även om det var så att alla ville kommer det ALDRIG att finnas en 1:1 motsvarighet för alla singlar gentemot det kön man vill ha som partner. Kraftigt religösa kommer aldrig vilja ha en ateist mm dessutom. Det är tidernas sämsta klyscha att det finns någon för alla, det har aldrig funnits genom tiderna i Sverige eller någon annanstans i världen och det kommer aldrig att finnas heller.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Ella) skrev 2021-10-04 12:52:16 följande:

Är det inte du som sagt att det inte finns så många kvinnor som är så smala som du skulle önska att du vore? I så fall är ju analysen rätt (oavsett vilket BMI det handla om), , dina krav angående detta gör det ganska svårt för dig att hitta någon.

Särskilt som du ju lyft att en stor andel av de kvinnor som passar in på ditt krav har egna krav (längd är väl det som du nämnt) där du inte passar in.

Då stämmer väl analysen att dina krav gör det väldigt svårt för dig? Och förmodligen svårare desto äldre du blir, då det lär finnas än färre kvinnor i den storleken bland äldre än yngre.

Helt rätt analyserat Ella.

Därför ser jag det som troligt att jag får leva singel. Jag tänker inte sänka mig till att göra som många kvinnor på FL gör. Dvs, vara tillsammans med någon som jag inte är attraherad av.
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-10-03 09:40:43 följande:

TS, har du varit kär någon gång? Olika människor har ju olika lätt för att bli kära, och jag tänker att om man bara tycker att någon är intressant så har man kanske inte samma drivkraft som när man har den där känslan att "jag bara MÅSTE ha henne/honom".

Vet inte riktigt kär. Men intresserad. 
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (Ior) skrev 2021-10-03 21:37:43 följande:

Jag tror att första steget är att inse att inget är för sent och att detta inte gör dig konstig på något sätt. Fler än du tror befinner sig i samma sits! Att testa terapi igen låter som en väldigt bra idé. Målet då kanske framförallt bör vara att klura ut vad det hela beror på! Om man inte vet det så är det svårt att bryta mönstret. Jag tycker det är moget av dig att vara öppen inför det, och det tyder också på att du är beredd att jobba på detta till skillnad från många andra som hellre beskyller tjejerna och fokuserar på vad andra gör fel. 

Min gissning är att kurser och liknande antagligen inte är rätt plats att hitta någon om det inte handlar om universitetskurser. (Vad jag menar är att kurser i stil med en kurs i spanska på medborgarskolan, med 10 träffar per kurs, sällan leder till att riktiga relationer bildas.) Att gå en universitetskurs kan leda till roliga studentfester och vänskaper som sedan kan utvecklas vidare.  

Lycka till!

Tack för de orden Ior! Det ska jag ta med mig. Det är inte försent och jag är inte konstig på något sätt. Känns skönt ibland att veta att man inte är ensam. Gått en del kurser tidigare. Bland annat språk och teater. Läst lite på universitetet, kvällskurs. Men tänker inte ge mig på någon längre utbildning. Har mitt jobb, som är tryggt, även om jag vill hitta något annat. Ska ta med mig dina goda råd i framtiden.
  • Anonym (whaaat)
    Anonym (Oerfaren) skrev 2021-10-05 01:15:57 följande:
    Vet inte riktigt kär. Men intresserad. 
    Singelkille här.. Vad är problemet exakt? bara dra hem till dom och ha sex med dom.. Drick lite vin, ät, hångla ha sex. Svårt eller? Pulla upp henne bara och sätt på henne! /38 år kille.
  • mari123
    Anonym (W) skrev 2021-10-04 14:00:31 följande:
    Du kommer aldrig få alla att vilja, många kommer aldrig vilja av många orskaker, bla vad man utsatts för tidigare. Och även om det var så att alla ville kommer det ALDRIG att finnas en 1:1 motsvarighet för alla singlar gentemot det kön man vill ha som partner. Kraftigt religösa kommer aldrig vilja ha en ateist mm dessutom. Det är tidernas sämsta klyscha att det finns någon för alla, det har aldrig funnits genom tiderna i Sverige eller någon annanstans i världen och det kommer aldrig att finnas heller.
    Nä men om man inte VILL ha en partner så är man väl nöjd ensam? Att gå igenom hela livet och VILJA träffa en partner men totalt misslyckas tror jag är en BEDRIFT. Kanske man inte lever lyckliga ever after, men nog hittar man en partner.
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: