• Anonym (Oerfaren)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Jag är som rubriken säger en 36 år gammal kille som aldrig haft ett förhållande med en tjej. När jag var upp till 25 brydde jag mig inte. Det är sen 28-29 års åldern jag börjat fundera över detta. Provat lite Tinder i omgångar, men funkar inte. Känns som att dejtingappar och dejtingsidor tar en massa tid framför skärmen. Vill träffa någon IRL så att säga, mer naturligt. Men vet inte var jag kan träffa någon för att bli tillsammans med. Tidigare har jag gått en del kurser i olika saker och rest en del i Europa. Går ut en del på krogen, ibland med kompisar och ibland ensam. Men då går jag ut för att dricka och umgås med mina kompisar. Har hållit på mycket med träning, både simning och styrketräning och gör det fortfarande. Jobbar i en rätt kvinnodominerad bransch. Varit på samma ställe i över 10 år. Varit en och annan tjej som jobbat där som varit intressant. Tog en gång kontakt med en tjej över nätet, men fick aldrig något svar. 

Jag har på senaste veckorna funderat på att ta hjälp, professionellt. För att lära mig att våga bryta mönstret och träffa någon. Provade KBT för sju år sedan, men det hjälpte inte. En terapeut kan ju inte hjälpa mig att skaffa en flickvän. Men däremot hjälpa mig att bryta mönstret och ge sig hän. 

Har ni i forumet några bra tips och råd? På vad man kan göra för att bryta ensamheten. Någon som haft liknande erfarenheter och det löst sig? Vill inte förbli singel hela livet. 

• Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:
  • SupersurasunkSara
    Anonym (Oerfaren) skrev 2021-10-03 01:15:13 följande:

Haft ett par tjejkompisar tidigare, men har ingen kontakt längre, då vi bor i olika städer. Någon kurs hade ju varit något. FB-grupper har jag inte tänkt på. 

Gå med i gruppen fullständigt ointressant information. Roliga människor och den som inte smörar och raggar kan säkert hitta nån där.
  • Anonym (Anonym)

Varför är så folk så besatta över att skaffa partner? Alltså vill du ha en partner för att man ''ska'', det är normalt, eller för att det kanske inträffar att du blir kär? 
    På riktigt, varför är det så himla viktigt att skaffa en partner? Speciellt med tanke på hur många kvinnor råkar illa ut(dvs blir våldtagna, misshandlade, och rent av mördade).

• Anonym (C)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-10-10 17:58:11 följande:

Varför är så folk så besatta över att skaffa partner? Alltså vill du ha en partner för att man ''ska'', det är normalt, eller för att det kanske inträffar att du blir kär? 
    På riktigt, varför är det så himla viktigt att skaffa en partner? Speciellt med tanke på hur många kvinnor råkar illa ut(dvs blir våldtagna, misshandlade, och rent av mördade).

Det är väl inte så konstigt? Det har inte bara med sociala normer att göra utan det handlar om att vilja dela livet med någon och bli älskad.

Jag skulle vilja säga till ts att det är en bra idé att gå i terapi. Sedan kan du också försöka söka dig till sammanhang där du träffar människor du har gemensamma intressen med.

• Anonym (Oerfaren)
    Anonym (qwerty) skrev 2021-10-10 16:02:35 följande:
    Krogen är inte till för dejter, det är till för att ligga.
    Involvera dig i ett ideellt arbete, tex katthem eller hundstall. Det är oftast mest kvinnor som jobbar där, de ser hur du agerar med djur (vilket de kommer koppla till hur du behandlar barn) och därmed kommer de se dig som en potentiell partner.
    Att du har fast jobb och bra rutiner är ett plus.
    Ja krogen känns dödsdömt att träffa någon på. Är otroligt ytligt där också. Nätet känns också ytligt och svårt att träffa någon. Tycker IRL är bäst att träffa någon, typ någon förening eller så. 
  • Anonym (anna)

Jag är 43 snart och oskuld

• Anonym (W)
    Anonym (anna) skrev 2021-10-13 18:33:31 följande:

Jag är 43 snart och oskuld

Och vad har du gjort för att göra något åt det? Eller är du ok med det?
  • Anonym (anna)

VIll ej ligga med första bästa hade tänkt spara mig tills när det känns rätt men nu vet jag inte

• Anonym (olika)

För många män är en relation ENDA sättet att hitta någon att ha sex med.

P ga obalansen kan de kvinnor som vill ha KK välja och vraka.

• Anonym (olika)
    Anonym (qwerty) skrev 2021-10-10 16:02:35 följande:
    Krogen är inte till för dejter, det är till för att ligga.
    Involvera dig i ett ideellt arbete, tex katthem eller hundstall. Det är oftast mest kvinnor som jobbar där, de ser hur du agerar med djur (vilket de kommer koppla till hur du behandlar barn) och därmed kommer de se dig som en potentiell partner.
    Att du har fast jobb och bra rutiner är ett plus.
    Mannen skall alltså slå knut på sig själv för att få ligga?
  • Anonym (E)

Har inte läst hela tråden, men jag har bröder som är i din ålder och som har lite samma problematik. Dock jobbar de i mansdominerande branscher, in princip inga tjejer där, och är inte ute på krogen något, bor på liten ort. Världens bästa och finaste killar verkligen men lite blyga runt, kanske speciellt nya tjejer kan jag tänka mig, och lite "försiktiga" på så vis. Men samtidigt sociala, roliga och vettiga. För dem, eller speciellt den äldsta så försvarar han sin situation med "att han inte behöver någon tjej, det är bara problem" fast man förstår egentligen att det bara är något försvar, förstår egentligen att det är något de vill som pricken över i.  

Mina tips är väl att skaffa självförtroende, fake it til you make it, vara charmig, inte för på, fräsch, dofta gott, allmänt trevlig och snäll. 

• Anonym (kaffedraken2)

Jag har aldrig haft en tjej så jag längtar mycket efter att träffa en go tjej. Jag är inte sugen på att misshandla henne, utan tycker det vore roligare att kramas, gosa, prata med varann, dela upplevelser, och ligga.
    Jag tror dom flesta som vill ha nån, känner likadant. Att dom längtar efter att få slösa kärlek på nån. Känna närhet med nån man tycker om.
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (olika) skrev 2021-10-15 23:25:44 följande:
    Jag tror det beror på vilken tjej man träffar. Den senaste jag träffade ville ligga, och vi hängde bara. Jag gjorde inget speciellt. Jag var mig själv, och vi bara umgicks. Hon var attraherad av mig och ville tydligen bli fysisk. Jag fattade inget, för jag fick inga såna signaler. Hon tyckte det var jag som skulle ha tagit första steget. Några här tyckte att jag var kass som inte gjorde nåt, jag var ju attraherad. Och några tyckte jag gjorde rätt (jag också) som tog det lugnt, då hon är så mycket yngre.
    Sen har det varit andra jag träffat, där det kändes tydligare att hon var sugen. Då är det lättare att veta om man kan ta initiativ.
    Sen så tycker jag att även tjejer kan göra det.
  • Anonym (Hjärta)

"Ligga" är inte något man "får". Det är inte tjejer som står och delar ut "ligga" till höger och vänster, och som är lite snåla av sig.

Utan för mig som kvinna handlar det ju om att jag ska känna en sådan attraktion och samhörighet till en man att jag vill dela mitt allra mest nakna och sårbara med personen.

Likadant för kvinnor såklart, att jag måste övertyga en man om att jag är så attraktiv och värdefull att han ska vilja satsa på mig.

Alla måste slå knut på sig själv för att få en partner
  • Anonym (kaffedraken2)
    Anonym (Hjärta) skrev 2021-10-16 07:27:36 följande:
    Alla måste slå knut på sig själv för att få en partner
    Jag tror inte det. Jag tror det räcker att man är sig själv. När man träffar rätt, så är det lätt. Avslappnat.
    Men vad vet jag? Jag har aldrig haft ett förhållande.
  • Anonym (C)
    Det handlar om att öka möjligheten att träffa någon där ömsesidig attraktion uppstår och det gör man genom röra sig i miljöer där man kan komma i kontakt med människor som eventuellt kan vara av intresse.
  • Anonym (qwerty)
    Nu handlar ju tråden om att hitta en långvarig partner, och ja, då blir det ju lite ansträngning iblandat.

Att "ligga" är för övrigt ingen rättighet om du tror det. Är du intresserad av att stoppa pillesnoppen i någon så får du antingen dra en helg till tyskland och köpa sex eller så får du anstränga dig och bjuda till lite. Så ja, alla som är intresserade av något som gynnar dem får "slå knut på sig", et är jäkligt sällan saker kommer gratis i livet.
  • Anonym (Oerfaren)
    Anonym (E) skrev 2021-10-16 00:36:00 följande:

Har inte läst hela tråden, men jag har bröder som är i din ålder och som har lite samma problematik. Dock jobbar de i mansdominerande branscher, in princip inga tjejer där, och är inte ute på krogen något, bor på liten ort. Världens bästa och finaste killar verkligen men lite blyga runt, kanske speciellt nya tjejer kan jag tänka mig, och lite "försiktiga" på så vis. Men samtidigt sociala, roliga och vettiga. För dem, eller speciellt den äldsta så försvarar han sin situation med "att han inte behöver någon tjej, det är bara problem" fast man förstår egentligen att det bara är något försvar, förstår egentligen att det är något de vill som pricken över i.  

Mina tips är väl att skaffa självförtroende, fake it til you make it, vara charmig, inte för på, fräsch, dofta gott, allmänt trevlig och snäll. 

Bra tips där! Jo, har förstått att det finns fler i samma situation när jag läst här på FL och andra internetforum. Är inget man skyltar med att man inte haft något förhållande vid en viss ålder, för det är något man lite skäms för. Ska ta med mig dina tips och råd!
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: