• Anonym (Oerfaren)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Jag är som rubriken säger en 36 år gammal kille som aldrig haft ett förhållande med en tjej. När jag var upp till 25 brydde jag mig inte. Det är sen 28-29 års åldern jag börjat fundera över detta. Provat lite Tinder i omgångar, men funkar inte. Känns som att dejtingappar och dejtingsidor tar en massa tid framför skärmen. Vill träffa någon IRL så att säga, mer naturligt. Men vet inte var jag kan träffa någon för att bli tillsammans med. Tidigare har jag gått en del kurser i olika saker och rest en del i Europa. Går ut en del på krogen, ibland med kompisar och ibland ensam. Men då går jag ut för att dricka och umgås med mina kompisar. Har hållit på mycket med träning, både simning och styrketräning och gör det fortfarande. Jobbar i en rätt kvinnodominerad bransch. Varit på samma ställe i över 10 år. Varit en och annan tjej som jobbat där som varit intressant. Tog en gång kontakt med en tjej över nätet, men fick aldrig något svar. 

Jag har på senaste veckorna funderat på att ta hjälp, professionellt. För att lära mig att våga bryta mönstret och träffa någon. Provade KBT för sju år sedan, men det hjälpte inte. En terapeut kan ju inte hjälpa mig att skaffa en flickvän. Men däremot hjälpa mig att bryta mönstret och ge sig hän. 

Har ni i forumet några bra tips och råd? På vad man kan göra för att bryta ensamheten. Någon som haft liknande erfarenheter och det löst sig? Vill inte förbli singel hela livet. 

• Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:
  • Anonym (Märkligt)
    Pixxen skrev 2021-10-10 11:42:31 följande:

Ja jag har märkt det i hela mitt liv.... min mamma sa också att jag kanske aldrig träffar någon på grund av min längd.Om du hade varit 1.68 vad hade du tyckt då?

Jag vill ha en man som är längre. Så jag hade behövt vara 160 cm typ.
  • Anonym (Pelle)
    Pixxen skrev 2021-10-10 11:42:31 följande:

Ja jag har märkt det i hela mitt liv.... min mamma sa också att jag kanske aldrig träffar någon på grund av min längd.Om du hade varit 1.68 vad hade du tyckt då?

Ja, tyvärr är det så.

Min mamma har berättat många gånger att hon alltid gillat min pappas längd (184) och påtalar ofta hur kort jag(174) och min brorsa(173) är.

Hade jag varit 168 hade jag förmodligen aldrig haft en flickvän heller. Nu har jag haft 4 kortare förhållanden iaf.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 11:47:06 följande:

Ja, tyvärr är det så.

Min mamma har berättat många gånger att hon alltid gillat min pappas längd (184) och påtalar ofta hur kort jag(174) och min brorsa(173) är.

Hade jag varit 168 hade jag förmodligen aldrig haft en flickvän heller. Nu har jag haft 4 kortare förhållanden iaf.

Min brorsa är 175 cm, han har inte heller haft så många förhållanden, men nu har han hittat en sambo. Han är över 30 år
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 11:50:47 följande:

Min brorsa är 175 cm, han har inte heller haft så många förhållanden, men nu har han hittat en sambo. Han är över 30 år

Ja, har man otur i genlotteriet som man är det inte så mycket man kan göra. Kvinnor har det lättare där.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 11:55:12 följande:

Ja, har man otur i genlotteriet som man är det inte så mycket man kan göra. Kvinnor har det lättare där.

Nja jag tycker det är sjukt svårt att hitta en vettig man som inte bara tänker på sex. Jag har fått välja en man nu som jag inte är direkt attraherad av men han är en väldigt fin kille som gör allt för mig typ.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:03:01 följande:

Nja jag tycker det är sjukt svårt att hitta en vettig man som inte bara tänker på sex. Jag har fått välja en man nu som jag inte är direkt attraherad av men han är en väldigt fin kille som gör allt för mig typ.

Gillar du inte sex ? Är du asexuell?

I så fall förstår jag om det blir svårt. Träffade en söt och smal tjej och dejtade flera veckor. Men jag fick avsluta det då hon verkade ointresserad av sex.

Annars var hon riktigt fin på alla sätt och vis. Men för mig är sex viktigt i ett förhållande.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:10:41 följande:

Gillar du inte sex ? Är du asexuell?

I så fall förstår jag om det blir svårt. Träffade en söt och smal tjej och dejtade flera veckor. Men jag fick avsluta det då hon verkade ointresserad av sex.

Annars var hon riktigt fin på alla sätt och vis. Men för mig är sex viktigt i ett förhållande.

Jag gillar sex ibland, men behöver inte ha det ofta. Lr ja med någon jag tänder väldigt på vill man ju ha det ofta, men har typ aldrig hittat en man jag tänder en massa på. Jag skulle kunna leva utan sex. Men asexuell är jag inte, händer då och då att jag får orgasm i sömnen, så har ju behov av att få orgasm.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:16:24 följande:

Jag gillar sex ibland, men behöver inte ha det ofta. Lr ja med någon jag tänder väldigt på vill man ju ha det ofta, men har typ aldrig hittat en man jag tänder en massa på. Jag skulle kunna leva utan sex. Men asexuell är jag inte, händer då och då att jag får orgasm i sömnen, så har ju behov av att få orgasm.

Okej. låter som att du har ett lägre behov än de flesta män. Vilket kan skapa problem.

Förövrigt förstår jag inte hur man kan vilja vara tillsammans med någon man inte tänder på.

Det är väl ett av mina problem förutom längden att det är få kvinnor jag finner attraktiv.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:21:19 följande:

Okej. låter som att du har ett lägre behov än de flesta män. Vilket kan skapa problem.

Förövrigt förstår jag inte hur man kan vilja vara tillsammans med någon man inte tänder på.

Det är väl ett av mina problem förutom längden att det är få kvinnor jag finner attraktiv.

För att vi har grymt kul ihop och han får mig att skratta och får mig att må bra. Samma värderingar osv. Sex kommer ju ändå dö ut med tiden, samma med attraktion, det som sen finns kvar är ju kamratskap, och att man har kul ihop.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:21:19 följande:

Kvinnor som vill skaffa barn tänker inte på hur attraktiv mannen är, jag vill ha en bra pappa till mitt barn.
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: