• Anonym (Oerfaren)

36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:

Jag är som rubriken säger en 36 år gammal kille som aldrig haft ett förhållande med en tjej. När jag var upp till 25 brydde jag mig inte. Det är sen 28-29 års åldern jag börjat fundera över detta. Provat lite Tinder i omgångar, men funkar inte. Känns som att dejtingappar och dejtingsidor tar en massa tid framför skärmen. Vill träffa någon IRL så att säga, mer naturligt. Men vet inte var jag kan träffa någon för att bli tillsammans med. Tidigare har jag gått en del kurser i olika saker och rest en del i Europa. Går ut en del på krogen, ibland med kompisar och ibland ensam. Men då går jag ut för att dricka och umgås med mina kompisar. Har hållit på mycket med träning, både simning och styrketräning och gör det fortfarande. Jobbar i en rätt kvinnodominerad bransch. Varit på samma ställe i över 10 år. Varit en och annan tjej som jobbat där som varit intressant. Tog en gång kontakt med en tjej över nätet, men fick aldrig något svar. 

Jag har på senaste veckorna funderat på att ta hjälp, professionellt. För att lära mig att våga bryta mönstret och träffa någon. Provade KBT för sju år sedan, men det hjälpte inte. En terapeut kan ju inte hjälpa mig att skaffa en flickvän. Men däremot hjälpa mig att bryta mönstret och ge sig hän. 

Har ni i forumet några bra tips och råd? På vad man kan göra för att bryta ensamheten. Någon som haft liknande erfarenheter och det löst sig? Vill inte förbli singel hela livet. 

• Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?:
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:30:42 följande:

För att vi har grymt kul ihop och han får mig att skratta och får mig att må bra. Samma värderingar osv. Sex kommer ju ändå dö ut med tiden, samma med attraktion, det som sen finns kvar är ju kamratskap, och att man har kul ihop.

Tråkigt synsätt du har.

Låter ju som att du är tillsammans med en kompis bara.
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:32:59 följande:

Kvinnor som vill skaffa barn tänker inte på hur attraktiv mannen är, jag vill ha en bra pappa till mitt barn.

Jag har fattat det.

Det är därför mindre vackra män med status och gott om pengar kan få vackra kvinnor.

De kan ge bra förutsättningar för kvinnas barn.

Men jag tycker ändå att det är trist inställning.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:33:33 följande:

Tråkigt synsätt du har.

Låter ju som att du är tillsammans med en kompis bara.

Ja, men lite så är det ju. Gillar honom mer än som en kompis dock.
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:35:39 följande:

Jag har fattat det.

Det är därför mindre vackra män med status och gott om pengar kan få vackra kvinnor.

De kan ge bra förutsättningar för kvinnas barn.

Men jag tycker ändå att det är trist inställning.

Jag hade aldrig kunnat skaffa barn med mitt ex som jag var sjukt attraherad av , han var inte pappamaterial
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:40:04 följande:

Jag hade aldrig kunnat skaffa barn med mitt ex som jag var sjukt attraherad av , han var inte pappamaterial

Hur såg ditt ex ut ?
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:44:06 följande:

Hur såg ditt ex ut ?

Han var lång, hade snygga armar, bredaxlad. Sen var han sjukt charmig, söt i ansiktet, stor kuk. Men inga bra värderingar
  • Anonym (Pelle)
    Anonym (Märkligt) skrev 2021-10-10 12:47:53 följande:

Han var lång, hade snygga armar, bredaxlad. Sen var han sjukt charmig, söt i ansiktet, stor kuk. Men inga bra värderingar

Jag är inte förvånad.

Men måste kille ha allt det där för att du ska bli attraherad? Skulle det inte räcka med snygga armar tex?

Köp ett gymkort till din kille ?
  • Anonym (Märkligt)
    Anonym (Pelle) skrev 2021-10-10 12:54:41 följande:

Jag är inte förvånad.

Men måste kille ha allt det där för att du ska bli attraherad? Skulle det inte räcka med snygga armar tex?

Köp ett gymkort till din kille ?

Jag behöver typ mycket för att bli attraherad. Nuvarande har väl ok armar. Men är lite för kort för min smak, lite mullig, inte tjock. Men har fin personlighet så han får duga
  • Anonym (Dejtar)
    Anonym (Oerfaren) skrev 2021-10-03 13:25:24 följande:
    Brukar markera mot min mor ibland när hon vill hålla på och bestämma för mycket. Tror många mammor är så även med vuxna barn, att de lägger sig i mycket. Har hört andra som också vittnar om det, även tjejer. 

Hur det kommer sig att jag inte träffat någon? Jag tror att jag är rädd för att visa att jag tycker om någon. Har även haft en del problem under skoltiden med mobbning och ensamhet under vissa delar av skoltiden, men inte hela. Är ganska social med nya människor. Tror jag hamnat i någon slags trygghet i hur jag lever; jag är singel, träffar kompisar, går och tränar, går ut på krogen och är nöjd med det, fastän jag inte är det egentligen.
    Jag känner igen mig. Är också singel och runt din ålder. Folk har undrat varför jag är singel. Men jag har anpassat mig till en livsstil som jag är nöjd med och blivit bekväm. Men vill samtidigt träffa någon...

Känner också igen mig med att min mor också lägger sig i och vill bestämma vem som är OK för mig att träffa... Så jag har nog blivit för "kräsen" och för försiktig vem jag väljer att börja dejta.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (Oerfaren) skrev 2021-10-02 16:57:59 följande:

Jag är som rubriken säger en 36 år gammal kille som aldrig haft ett förhållande med en tjej. När jag var upp till 25 brydde jag mig inte. Det är sen 28-29 års åldern jag börjat fundera över detta. Provat lite Tinder i omgångar, men funkar inte. Känns som att dejtingappar och dejtingsidor tar en massa tid framför skärmen. Vill träffa någon IRL så att säga, mer naturligt. Men vet inte var jag kan träffa någon för att bli tillsammans med. Tidigare har jag gått en del kurser i olika saker och rest en del i Europa. Går ut en del på krogen, ibland med kompisar och ibland ensam. Men då går jag ut för att dricka och umgås med mina kompisar. Har hållit på mycket med träning, både simning och styrketräning och gör det fortfarande. Jobbar i en rätt kvinnodominerad bransch. Varit på samma ställe i över 10 år. Varit en och annan tjej som jobbat där som varit intressant. Tog en gång kontakt med en tjej över nätet, men fick aldrig något svar. 

Jag har på senaste veckorna funderat på att ta hjälp, professionellt. För att lära mig att våga bryta mönstret och träffa någon. Provade KBT för sju år sedan, men det hjälpte inte. En terapeut kan ju inte hjälpa mig att skaffa en flickvän. Men däremot hjälpa mig att bryta mönstret och ge sig hän. 

Har ni i forumet några bra tips och råd? På vad man kan göra för att bryta ensamheten. Någon som haft liknande erfarenheter och det löst sig? Vill inte förbli singel hela livet. 

Krogen är inte till för dejter, det är till för att ligga.
    Involvera dig i ett ideellt arbete, tex katthem eller hundstall. Det är oftast mest kvinnor som jobbar där, de ser hur du agerar med djur (vilket de kommer koppla till hur du behandlar barn) och därmed kommer de se dig som en potentiell partner.
    Att du har fast jobb och bra rutiner är ett plus.
Svar på tråden 36 år gammal kille, aldrig haft en flickvän. Vad göra åt saken?: