• Tussilago86

BIM November 2021

Ny tråd för oss som väntar på plus!

3/11 Tussilago86 (andra försöket, tredje barnet)

• Svar på tråden BIM November 2021
  • Nótt

Ni som har barn sedan innan eller har plussat; upplevde ni symptom? Och hur tidigt?

Jag känner absolut ingenting, inte ens om jag letar.. Är på äl+8 (BIM -6) coh känner mig väldigt icke-gravid... =(

Vill såklart testa, har två st testa tidigt test. Men ska försöka vänta några dagar till!

• Mammacitan

Är på ä + 9, bim -5, haft ordentligt med ?mensvärk? i går och idag. Tycker mig se ett svagt plus idag, men mensvärken känns ju inte som ett positivt symtom!? Någon som har erfarenhet av detta?

• Sofian81
    Mammacitan skrev 2021-11-12 09:33:17 följande:

Är på ä + 9, bim -5, haft ordentligt med ?mensvärk? i går och idag. Tycker mig se ett svagt plus idag, men mensvärken känns ju inte som ett positivt symtom!? Någon som har erfarenhet av detta?

Har för mig att jag hade mycket "mensvärk" när jag var gravid och det var helt normalt. Ser ett svagt streck! :D
  • Sofian81

Nu har NC äntligen bekräftat min ägglossning, och flyttat den bakåt en dag. Sjukt glad, för det betyder att vi hade sex dagen innan äl, vilket är bra tajming! Är första månaden med NC och är så lättad att min temkurva ser helt normalt ut. Nu börjar bara den berömda väntan. Har haft ovanligt mycket molvärk runt livmoder/ljumskar/lår sedan äl och hoppas att det är ett positivt tecken, haha =D

• Nathaliextnf
    Mammacitan skrev 2021-11-12 09:33:17 följande:

//

Det där ser positivt ut :)
  • Nótt
    Sofian81 skrev 2021-11-12 10:18:32 följande:
    Har för mig att jag hade mycket "mensvärk" när jag var gravid och det var helt normalt. Ser ett svagt streck! :D
    Jag ser!!!
  • Sötpöl
    Nótt skrev 2021-11-12 09:23:04 följande:

Ni som har barn sedan innan eller har plussat; upplevde ni symptom? Och hur tidigt?

Jag känner absolut ingenting, inte ens om jag letar.. Är på äl+8 (BIM -6) coh känner mig väldigt icke-gravid... =(

Vill såklart testa, har två st testa tidigt test. Men ska försöka vänta några dagar till!

Hej! Jag plussade i måndags och känner fortfarande inga symptom. Dom kommer först när HCG nivån i kroppen blir lite högre. Så att du inte känner något nu, en vecka innan mens, har absolut ingen betydelse :) Jag har också två barn sen innan och samma sak där. Det va väll kanske kring graviditetsvecka 6-7 som jag började känna av symptomen tror jag :) Lite olika de där för alla förstås. Men oroa dig inte <3
  • Isolines

Fick positivt på digitalt ägglossningstest från clearblue igårkväll och hade sex några timmar efter. Imorse vid 06 även positivt på ägglossningstest från rfsu (de stickorna visar alltid positivt typ 12h senare än digitala trots samma urin, vet inte om cb ägglossningstest helt enkelt är känsligare). Gissar på ägglossning imorgon fm.

Men nu har man gått och fått kräksjuka och mår pyton så vette fasen om det blir något mer ligga denna cykel :( Får hoppas att ett försök 1,5 dygn innan äl ger en bra chans.

• Nathaliextnf

Detta är kanske bara önsketänkande men tänker att jag frågar er vad ni tror :)

Igår fick jag det svagaste strecket jag sett på babyplan testa tidigt, gick inte att fånga på bild.

Haft lite grav känningar, bröst känns ömma mm. Idag är 24 dagar sen jag gjorde cytotec behandlingen.(tror att jag hade äl i början av förra veckan) Så testoman som man är testa jag idag med och då råkade jag ta fel test och tog ett vanlig babyplan och såg ett streck. Tog då såklart ett testa tidigt med och då syns det strecket mer än igår. Så min fråga är, tror ni att det kan vara så att en ny graviditet är på g?

Eller inbillar jag mig bara? Kommer självklart testa om någon dag igen men man vill bara ha svar nu ;) haha Dom två nedersta är från idag :)

• Fyran4
    Nótt skrev 2021-11-12 09:23:04 följande:

Min första: kände starkt av en vecka innan BIM. Mådde riktigt dåligt direkt. Var mycket yr och kräktes från då och fram till vecka 12+ . Mådde hemskt fram till vecka 17/18.

Min andra: kände inte alls av något. Varken mensvärk/PMS eller graviditetssymtom. Brukade alltid ta test på BIM (hade försökt i tre år) och förväntade mig inget plus på stickan men det blev det. Mådde superbra fram till jag fick HF de sista veckorna i graviditeten.

Min tredje: hade PMS som vanligt och stark mensvärk. Mensvärken blev gradvis starkare och jag förväntade mig att blödningen skulle komma igång men istället på BIM+4 upphörde mensvärken. Mina bröst blev även mjuka då och jag brukar annars ha svullna bröst fram till runt tredje dagen av mensen. Mitt humör var dock fortfarande likt PMS, blev arg för minsta lilla. Trodde inte jag var gravid men på BIM+5 gick jag och köpte ett test efter jobbet och plussade den dagen. I denna graviditet var det först i vecka 7 som jag kände riktiga symtom.

Så för mig har det varit olika. En har jag känt av innan BIM och två har jag inte känt av.
Svar på tråden BIM November 2021