• Björkeli

Vart kommer likmaskarna ifrån?

Hej!

Även dumma frågor vill ha svar!

Vart kommer de ifrån, när kommer de och vad händer med dem om en kropp får ligga orörd?

Tack!

• Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?
  • Lady Bling

Attans, måste nog sova nu... har en del att göra imorgon för jag åker till Thailand på fredag

• julmusten

Tja, allt mojligt trevligt som har ben typ. Rattor, moss, kackerlackor, flugor i multum, (sa maskarna blir val formodligen flugor till slut), skalbaggar av diverse sorter. Tja, allt mojligt som kan krala och krypa!!

Om nagon har varit dod ett tag sa ar det ju inte bara kroppen som ligger och decomposar, aven all mat som finns i skap och sant. Mycket kryp blir det!!

• Lady Bling

Haa! Nu är ju klockan över tolv så då är det ju imorgon jag åker!!

• k girl

Pizan: Ja, du vet, machismokulturen här uppe är roten till mycket ont!

• k girl

Fragglan: Åh vad roligt! I Thailand besvärades jag aldrig av några maskar. Fast myggen var jobbiga (jag var överkänslig mot dem och benen var jättesvullna och kliade massor när jag kom hem, helt översållade av myggbett stora som femkronor och värre). Ödlorna var bara supersöta.

• Miss Daisy

Det är sant. Men jag undrar om råttorna och kackelackorna kommer dit pga liket? De måste ju ha varit därinnan, eller hur? Tycker ju att grannar borde ha kännt av lukten av liket om råttor och andra snusk-djur gör det. Stackars folk att bo så.

Tack och lov för att jag inte är polis! Jag skulle aldrig fixa det.

• k girl

Nej, mot sängen. Där det finns kvalster. Inte så mysiga heller.
    Och dem är jag också allergisk mot. Suck!

Svar på tråden Vart kommer likmaskarna ifrån?