• Anonym (Sugen fru)

Läckert hotell för date

Söker sexigt, läckert och spännande hotell i mellan eller norra delen av södra Sverige för weekend/övernattning.

Gärna sen ut-checkning, lite fräckare inredning, kanske dubbeldusch eller trevliga sängstolpar?

Tips?

• Svar på tråden Läckert hotell för date
  • Anonym (Nyfiken fru)

Jag vill överaska min man med en övernattning någonstans runt Norrtälje med max 20 mils avstånd? hör gärna av dig om du hittar ett lagom dyrt ställe :)

• Anonym (Sugen fru)
    Anonym (Bodil) skrev 2021-12-29 18:15:08 följande:

...och det tolkade jag som typ Sundsvall eller Östersund. Kanske så långt söderut som Gävle. :)

Återkommer om jag kommer på något bra ställe längre söderut! Landet eller stan?

En hel del här i tråden behöver nog uppdatera sina geografikunskaper. Tur jag inte definierade Sverige efter län eller regioner haha.

Från Gävle och där emellan söder ut ned mot Jönköping vore perfekt.

Stad eller obyggd kvittar. Men lite avskilt vore ju inget minus, mindre lyhört kanske ännu större pluss.
  • Anonym (Bodil)

Funderat på att hyra ett hus istället? Med öppen spis, ostört läge, bubbelpool...

• Anonym (Malin)

Hotell Dorsia i Göteborg.

• BjornLoddbrok
    Anonym (2022) skrev 2021-12-26 17:40:07 följande:

Nu är kanske inte dtta akls vad du söker, dessutom ligger det lite mer söderut. Men titta vad jag snubblade över härom dagen:

www.venusgarden.se/sv-SE/k%C3%A4rleksrum-priser/de-olika-rummen-24805662

Följer tråden och för min del får folk gärna tipsa om spännande hotell i södra-södra Sverige också :)

Ha ha -tack för tipset! Vore cool å knulla på det stället! Tyvärr gick inte min kk igång på det...

Så det blir vanligt hotell, men 1195 för queensize bed inkl frukost för oss båda känns ändå rätt ok....
  • Anonym (Sugen fru)
    Anonym (Bodil) skrev 2021-12-29 21:21:10 följande:

Funderat på att hyra ett hus istället? Med öppen spis, ostört läge, bubbelpool...

Absolut! Men många är så nedgångna, hemsk träpanelsstil eller om lite lyxigare svindyra. Fräscha vi sett har ofta typ legat vägg i vägg med uthyraren. Inte känts så kul. Men gärna tips om du har?

Kollat lite Airbnb, stuguthyrare mm
  • Anonym (Norrtäljebo)
    Anonym (Nyfiken fru) skrev 2021-12-29 19:54:46 följande:

Jag vill överaska min man med en övernattning någonstans runt Norrtälje med max 20 mils avstånd? hör gärna av dig om du hittar ett lagom dyrt ställe :)

Åtellet är ju fint! Då slipper du åka! Annars rekommenderas som andra sagt Kung Carl i sthlm med sängstolpar och badkar i gammal stil. Steam i v-ås kanske är utöver er ekonomi? Sven Vintappare i gamla stan annars. 1700-tal med kakelugnar och bjälkar i taket.
  • Anonym (följer)

Ulfsunda slott var väldigt mysigt, tycker jag. Hade en stor svit på andra våningen i en flygel. 

Steam hotel i Västerås tror jag inte på för en mysig parhelg, dit åker ju alla mammor med sina döttrar för mamma-dotter-helg. 

Svar på tråden Läckert hotell för date