• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • Anonym (Qq)
    Tow2Mater skrev 2022-02-27 17:34:09 följande:
    De flesta unga friska tog ju sprutorna for att skydda äldre och de som inte är friska, och for att minska trycket på sjukvården. Du tillhorde tydligen inte dem som tänkte på andra.
    För sprutorna fungerade ju bra mot smittspridning har vi märkt. 
  • klyban
    Anonym (Qq) skrev 2022-02-27 20:21:44 följande:
    För sprutorna fungerade ju bra mot smittspridning har vi märkt. 

Det fungerade sämre på omikron, men det komemr man uppdatera.
    Och före den punkten så har de varit mycket effektiva, och ett tag så var det ~99% som dog som också var ovaccinerade.

Som du förstår finns detta i studierna att det skyddar mot smitta länge, och bara komma ihåg det absolut sista, så deltar du inte i den sakliga diskussionen.
    Och varför är det så för dig?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • jpersdotter

Hoppas att detta är OK att posta här:

Deltagare sökes till intervjustudie om vårdnadshavares upplevelser av HPV-vaccinationen i årskurs fem!

Jag och mina forskarkollegor söker vårdnadshavare till barn som erbjudits HPV-vaccinationen för intervjuer i ett forksningsprojekt. Har du ett, eller flera, barn som erbjudits HPV-vaccination i årskurs fem någon gång sedan hösten 2020? Då kan du delta i denna studie.

HPV-vaccinationen har sedan 2012 erbjudits tjejer för att förebygga virusinfektionen HPV, som i vissa fall med tiden kan orsaka anal-, penis-, tonsill- eller livmoderhalscancer. Sedan hösten 2020 erbjuds alla barn i årskurs fem vaccinationen. Forskningsprojektet "Implementeringen av HPV-vaccination för alla barn i Sverige: jämställdhet och sexuell hälsa bland unga" studerar hur vaccinationen genomförs på skolor och hur yrkesverksamma, vårdnadshavare och barn resonerar kring vad den kan tänkas ha för betydelse för dem.

Ansvarig forskare för projektet är docent Lisa Lindén, Chalmers tekniska högskola och medverkande forskare är professor Ylva Odenbring, Göteborgs universitet och doktor Josefin Persdotter, Chalmers tekniska högskola.

Under intervjun, som beräknas ta en timme, ber vi dig som deltagare att berätta om dina erfarenheter och tankar kring HPV-vaccinationen och vad den kan tänkas innebära för ditt, och ditt barns, liv. Du bestämmer själv vilka frågor som du vill svara på och du kan när som helst avbryta ditt deltagande utan att förklara varför. Intervjun kan genomföras på plats eller digitalt. Det finns möjlighet att antingen intervjuas enskilt eller tillsammans med annan vårdnadshavare.

För mer information om deltagande fyll i följande formulär: https://forms.office.com/e/JPNj9QRgzj

Vid frågor kontakta mig på josefin.persdotter@chalmers.se, eller tel. 076-854 05 88

Mvh

Josefin

• Anonym (Nej tack.)

Om man ser det hela utifrån ett energimässigt perspektiv vill jag inte ha den typen av energi i mitt system.

• klyban
    Anonym (Nej tack.) skrev 2023-04-06 10:29:16 följande:

Om man ser det hela utifrån ett energimässigt perspektiv vill jag inte ha den typen av energi i mitt system.

Så nonsens är din grund då.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Big pharma)
    molly50 skrev 2022-02-20 20:00:18 följande:
    Tror du att vårdpersonal runtom i världen skulle gå med på att vaccinera så många människor om vaccinet innehåller gift och påverkar DNA:t och andra saker som påstås om vaccinet?

Big Pharma är mäktiga, sjukvårdssystemet är styrda under dem. Den sjukvårdspersonal som yttrar sig mot det tystas, får sparken. Bättre hålla tyst så du får behålla ditt jobb.

Läs på lite om WEF och de egentliga styrstrukturerna i världen, det är inte som du tror, pandemin är inte vad du tror. Main stream media matar oss med lögner och vi bara gapar och sväljer.

• klyban
    Anonym (Big pharma) skrev 2023-04-06 15:42:20 följande:

Big Pharma är mäktiga, sjukvårdssystemet är styrda under dem. Den sjukvårdspersonal som yttrar sig mot det tystas, får sparken. Bättre hålla tyst så du får behålla ditt jobb.

Läs på lite om WEF och de egentliga styrstrukturerna i världen, det är inte som du tror, pandemin är inte vad du tror. Main stream media matar oss med lögner och vi bara gapar och sväljer.

Varför ska man läsa om konspirationer för?
  • Anonym (Gullviva)
    Anonym (Big pharma) skrev 2023-04-06 15:42:20 följande:

Och du tror inte att de som förser dig med det ovanstående ljuger då? Det accepterar du förutsättningslöst? Spännande logik.
  • klyban
    Anonym (Gullviva) skrev 2023-04-06 15:49:15 följande:
    Och du tror inte att de som förser dig med det ovanstående ljuger då? Det accepterar du förutsättningslöst? Spännande logik.

Dom ifrågasätter aldrig nått som kommer ifrån sekten, inte ens någonsin eller hur tokigt det än är.

Det är därför doms äger tokigheter som att Bill Gates lagt mikrochipps i vaccinen för spåra dom.
    Som det vore svårt med mobilen som sitter fastklistrad i deras hand:

Deras sätt att lura folk, det ge dom fraser de hittat på, som i googling knappt eller inte alls existerar.

Och sen de gyllene orden för lura in den som inte förstår tillräckligt bra vad den läser och klarar av aatt analysera vad som är vad.

Och de orden är "Do yopur own research" och sen ger dom frasen, och det enda som då kommer upp är konspirationen.
    Och folk går på detta, det är faktiskt makalöst otroligt.

• Anonym (Big pharma)
    Anonym (Gullviva) skrev 2023-04-06 15:49:15 följande:
    Absolut inte, jag är skeptisk till allt just nu, media, politiker, folks åsikter i allmänhet. Men det jag litar allra minst på är det vi blir matade av från nyhetssändningar och tidningar varje dag, för det är så mycket lögner i det att man blir mörkrädd.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?