• Anonym (Vaccinerad)

Varför tar ni inte vaccinet?

Halloj gott folk och gott nytt år! Hoppas ni haft det awesome ;) Men nu till The Topic, det känns som om alla i Sverige (eller i hela världen) har tagit vaccinet men sen finns det dessa inte som har tagit den. Jag skriver detta med all respekt förresten, jag respekterar allas val när det gäller detta. Undrar dock varför ni som inte tagit det har vakt att gå denna bana? Rädda för nålar kanske? :)

Eller är det något annat? Något jag grubblat på ett tag.

Tog andra sprutan i onsdags BTW ;)

Kram på er

• Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?
  • AndreaBD
    Anonym (Wow) skrev 2022-01-09 21:06:21 följande:
     Dessutom så smittar ju vaccinerade än mer i mängd än vad ovaccinerade gör. 
    Vad är det för trams??? 
  • klyban
    EpicF skrev 2022-01-09 21:18:03 följande:
    Det verkar som att läsförståelsen är ett problem för dig. Så igen: Varför ska jag läsa på om HPV, när tråden handlar om COVID-19 vaccinet? Vad är kopplingen mellan HPV och covid-19 vaccinet?

Och med det vill du berätta vad exakt?

Nej, en man har inte mens. Så nej, det är inte inkorrekt eftersom du är en man, har inte mens och således inte kan ha fått mensrubbningar efter covid-19 vaccinet. Har du fått det är du en värdsensation och det borde ha stått i alla medier, även utländska medier. Vilket det inte har. Så det är helt korrekt.

Eftersom de är inrapporterade så får vi väl förutsätta att dessa kvinnor har dessa biverkningar, eller?!

Vad är syftet med HPV-vaccin?
    Annars läs tillbaka.

Jag berättar inget, men den personen sade munskydd byttes, och sen senare sade att visir var inget som erbjudes.
    Så exakt berättar jag att munskydds användes, missa du det även efter multipla återkopplingar med citeringar med EXAKT det inlägget.

Vad vi väntar på är fakta och forskning i plural, och vi står här med att du motsatte dig detta och sen startade en diskussion om detta.

Vi står på exakt samma punkt före du ens svarade, och att fakta vad dessa biverkningar har för betydelse för kvinnan, förutom....

EpicF skrev 2022-01-09 21:19:03 följande:
    Säg det till de som dog av AZ vaccinen.

Och det är vad det inlägget också berättar och att vaccinen är livsfarliga.
    Så igen ett antiavaccer desinformation, beror det på att du inte titta på videon?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Opa96 skrev 2022-01-09 21:33:22 följande:
    Nyvaccinerad någon? Placera en lätt magnet på det området du blivit vaccinerad på, se där! Häftigt så säg ;) det är inget du behöver vara orolig för! Du har bara fått någon slags magnetism i dig för att..ja..för någon konstig anledning. Forskarna säger att vaccinet inte alls är magnetiskt utan det är tydligen fejk. Så att vara magnetisk är heeelt okej <3

Nonsens!
    Kanske du inte vet vad magnetiskt beror på, och du tror så mycket på det.
    Eller saklighet vad detta är omöjligt att svara på?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-09 21:34:00 följande:

Vad är syftet med HPV-vaccin?

Annars läs tillbaka.

Jag berättar inget, men den personen sade munskydd byttes, och sen senare sade att visir var inget som erbjudes.

Så exakt berättar jag att munskydds användes, missa du det även efter multipla återkopplingar med citeringar med EXAKT det inlägget.

Vad vi väntar på är fakta och forskning i plural, och vi står här med att du motsatte dig detta och sen startade en diskussion om detta.

Vi står på exakt samma punkt före du ens svarade, och att fakta vad dessa biverkningar har för betydelse för kvinnan, förutom....

Jo, jag vet vad syftet är med HPV-vaccinet. Min fråga till dig var: Varför ska jag läsa på om HPV, när tråden handlar om COVID-19 vaccinet?

Vad är kopplingen mellan HPV och covid-19 vaccinet?

Men vad rör min fråga till Anonym (Mitt val) dig?
    klyban skrev 2022-01-09 21:34:00 följande:

Och det är vad det inlägget också berättar och att vaccinen är livsfarliga.

Så igen ett antiavaccer desinformation, beror det på att du inte titta på videon?

Var det inlägget till dig?
  • Anonym (J)
    EpicF skrev 2022-01-09 18:45:39 följande:

Klyban är man och har inte haft någon egen personlig erfarenhet av riklig mens eller mensrubbning efter vaccineringen med Pfizer.

Klyban vill säkert bli kallad Loretta och han har rätt att ha mens och han vet allt om mens , mycket mer än kvinnor eller gynekologer kan veta om mens någonsin! ;)
  • klyban
    AndreaBD skrev 2022-01-09 21:28:53 följande:
    Vad är det för trams??? 

Det kommer vi aldrig få svar på.
    Rätt komiskt det är ju det exakta motsatta än vad forskningen säger.

Dock vet vi saklighet är nått en antivaccer vägrar använda sin "argumentation".

• molly50
    klyban skrev 2022-01-09 21:36:31 följande:

Nonsens!
    Kanske du inte vet vad magnetiskt beror på, och du tror så mycket på det.
    Eller saklighet vad detta är omöjligt att svara på?

Jag tror inte att personen är seriös.
    Så mata inte trollet,är mitt råd.
  • splatteglatt
    Opa96 skrev 2022-01-09 21:33:22 följande:

Nyvaccinerad någon? Placera en lätt magnet på det området du blivit vaccinerad på, se där! Häftigt så säg ;) det är inget du behöver vara orolig för! Du har bara fått någon slags magnetism i dig för att..ja..för någon konstig anledning. Forskarna säger att vaccinet inte alls är magnetiskt utan det är tydligen fejk. Så att vara magnetisk är heeelt okej <3

Shiiit det fungerar på mig x| I'm out
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?