• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-05 21:44:17 följande:
    Stackarn förstår att det är jobbigt när man inte vet vad blödningen beror på !Rynkar på näsan
    Nu hållet vi tummarna att det är en riktigt graviditet och att du bara inte plussade tidigare för att du hade lågt hcg nivå i kroppen!!Hjärta
    Ja det är verkligen påfrestande, visar de sig inte va en graviditet så hade jag ju kunnat va utan plusset och det lilla hoppet man vågar känna Hjärta
  • Loppan1994

Ingen läkare ringt.. såg på 1177 att de bara ökar med 3 och de är 33h mellan proverna. Får säkert ta nytt på måndag och då borde de ju ökat 3ggr iaf. Känns som med så lite ökning -utomkveds?? Fan hade bara ställt in mig på lååång mens och så blir de såhär :( 

• Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-06 16:48:59 följande:

Ingen läkare ringt.. såg på 1177 att de bara ökar med 3 och de är 33h mellan proverna. Får säkert ta nytt på måndag och då borde de ju ökat 3ggr iaf. Känns som med så lite ökning -utomkveds?? Fan hade bara ställt in mig på lååång mens och så blir de såhär :( 

Ja stackarn, lider med dig och förstår att det är tufft att gå med ovissheten, speciellt nu när det också blir helg och inget kan ske förrän på måndag. Jag fortsätter fock hålla tummarna att du verkligen är gravid och att det förhoppningsvis blir bekräftat nästa vecka! Hjärta
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-06 17:00:05 följande:
    Ja stackarn, lider med dig och förstår att det är tufft att gå med ovissheten, speciellt nu när det också blir helg och inget kan ske förrän på måndag. Jag fortsätter fock hålla tummarna att du verkligen är gravid och att det förhoppningsvis blir bekräftat nästa vecka! Hjärta
    Han ringde upp nu, får komma in på söndag för vul och blodprov, men han har jour så kan bli en del väntan. Tack Hjärta
  • Kommendör

Hej!

Vet inte riktigt hur man ska göra här, känns drygt att hoppa in när det pågår diskussioner, men lika drygt att inte presentera sig. ????

Jag och sambon har börjat med IVF I januari. Båda är 30 och har inga barn.

Vi är på vår första runda, hade första FET 26:e april och har två små till i frysen.

• smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-05-06 16:48:59 följande:

Fy va tråkigt att höra jag som verkligen hoppades när du ändå hade ganska högt hcg prov. Hoppas verkligen de inte är ett utomkvedshavandeskap kan Ju vara så att de är för tidigt att se på vul men låter ju tyvärr inte lovande med en så låg ökning :( 

Håller alla tummar och tår för dig massa med Styrke kramar <3 
  • Carina82
    Kommendör skrev 2022-05-07 01:40:51 följande:

Vet inte riktigt hur man ska göra här, känns drygt att hoppa in när det pågår diskussioner, men lika drygt att inte presentera sig. ????

Jag och sambon har börjat med IVF I januari. Båda är 30 och har inga barn.
    Vi är på vår första runda, hade första FET 26:e april och har två små till i frysen.

Det är bara att hoppa in! Välkommen till klubben ingen vill vara med i ;) Ojoj spännande med FET, då ruvar du nu? Hur mår du? Jag väntar på min första FET och har förstått det som att det är rätt hemska veckor för många <3
    Loppan1994 skrev 2022-05-06 17:15:23 följande:
    Han ringde upp nu, får komma in på söndag för vul och blodprov, men han har jour så kan bli en del väntan. Tack Hjärta
    Usch vad jobbigt, håller alla tummar för att det ser bra ut imorgon <3 Skönt att du kunde komma in på helgen och få det klarlagt! 
  • Kommendör
    Carina82 skrev 2022-05-07 11:17:17 följande:
    Det är bara att hoppa in! Välkommen till klubben ingen vill vara med i ;) Ojoj spännande med FET, då ruvar du nu? Hur mår du? Jag väntar på min första FET och har förstått det som att det är rätt hemska veckor för många <3

Är väl ungefär så det känns. :)

Jepp! Det är helt okej, men blandade symptom så jag vet inte hur jag ska känna. Typ sjukt ömma bröst och kramper, vilket enligt internet är tecken på båda. Obestämd Ska testa på måndag, så får vi se.

Implementeringen kändes knappt, btw. Det var lite obehagligt när de förde in katetern, men inte mer än så. Trodde att det skulle vara som spiralen, men det var som natt och dag. Glad

Lycka till Loppan, hoppas det går bra

• Lilleplutt2022
    Då är man ruvare igen!
    Ultraljudet såg fint ut, tunnaste delen av slemhinnan var 9 mm och jag hade visst ägglossat på båda sidorna denna gång! 
    Skämtade med sambon och sa att nu kanske vi får sexlingar, han såg lite vettskrämd ut Flört

Embryot såg fint ut och överlevde upptining denna gång! Enligt embryologisten var den 37, första gången när jag blev överstimulerad fick jag en embryo som var 30.  Någon som vet vad detta betyder?
    Glömde fråga och när jag googlar så hittar jag bara kategori aa,AB mmm.

Iaf så känns det riktigt bra! Hoppas någon av äggen (min naturliga ägglossning eller frysta embryot) tar sig denna gång!! Testdag är 19 maj SoligSolig
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-08 12:38:37 följande:
    Då är man ruvare igen!
    Ultraljudet såg fint ut, tunnaste delen av slemhinnan var 9 mm och jag hade visst ägglossat på båda sidorna denna gång! 
    Skämtade med sambon och sa att nu kanske vi får sexlingar, han såg lite vettskrämd ut Flört

Embryot såg fint ut och överlevde upptining denna gång! Enligt embryologisten var den 37, första gången när jag blev överstimulerad fick jag en embryo som var 30.  Någon som vet vad detta betyder?
    Glömde fråga och när jag googlar så hittar jag bara kategori aa,AB mmm.

Iaf så känns det riktigt bra! Hoppas någon av äggen (min naturliga ägglossning eller frysta embryot) tar sig denna gång!! Testdag är 19 maj SoligSolig
    Härligt att få ruva igen! :) håller verkligen tummarna att något av det tar sig Solig
Svar på tråden IVF 2022