• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • TBSB123

Snöoväder: Kunde inte citera av någon anledning. Vad skönt att ni ändå lyckades få ett barn så smidigt, jag hade varit tacksam om vi ens får ett barn, men förstår självklart frustrationen för er när det gick så smidigt första gången och krånglar nu, det är så jobbigt när man gjort en livsplan och så blir det inte som man hade tänkt sig. Håller alla tummar för er att det går bra när det blir en insättning :)

Jag är snart 33 och min man precis fyllt 36.

lilleplutt; vill du säga vilken klinik du går på? Helgöppet låter ju väldigt lyxigt, inte hört om någon innan som haft det :)

• Lilleplutt2022
    TBSB123 skrev 2022-05-02 20:18:00 följande:

Snöoväder: Kunde inte citera av någon anledning. Vad skönt att ni ändå lyckades få ett barn så smidigt, jag hade varit tacksam om vi ens får ett barn, men förstår självklart frustrationen för er när det gick så smidigt första gången och krånglar nu, det är så jobbigt när man gjort en livsplan och så blir det inte som man hade tänkt sig. Håller alla tummar för er att det går bra när det blir en insättning :)

lilleplutt; vill du säga vilken klinik du går på? Helgöppet låter ju väldigt lyxigt, inte hört om någon innan som haft det :)

Vi går till Carl von linne i Uppsala, vet inte om det endast är en privat klinik eller om de tar emot regionfinasierat också? Tyvärr fick vi inget gratis via regionen då vi startade efter att jag fyllde 40 så alla behandlingar betalar vi själva. Ville inte sätta i gång IVF under pandemin Skrikandes
  • Snöoväder
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-02 19:15:01 följande:
    Tack! HjärtaJa har verkligen varit en fördel att de har öppet på helgen, tredje gången nu som vi har fått en tid för återföring på helgen.

Nu vet jag inte exakt hur snabbt slemhinnan växer varje dag men du fick kollat det tidigt så jag tror absolut den hann växa till sig Hjärta
    Tacka, ja jag hoppas detHjärta
  • Snöoväder
    TBSB123 skrev 2022-05-02 20:18:00 följande:

Ja och man blir mer och mer fundersam om den gången inte var extremt tur att det blev ett barn, när vi nu haft så fina embryon och allt varit bra men det blir inget.
    Den gången jag blev gravid såg det inte så bra ut och inget annat klarade sig till frysen.
    Så visst finns det guldägg och mirakel!

Jo man har ju sin plan och drömmar, men den psykiska biten tar ju tyvärr för mycket. 
    Jag kan känna det nu när vi haft lite uppehåll och kommer tillbaka att det inte känns kul med denna stress som jag upplever, samtidigt som man vill ha ett till barn...
  • Loppan1994

Okej tjejer detta är märkligt! Åkte till akuten ikväll för att jag är så yr och inne på blödarveckav3. Börjar dock avta. Fick ta gravtest och de va positivt???? Testade nu när ja kom hem och de står 2-3v 
    På vul såg han inget så väntar på blodprovet som han skulle ringa om imorgon. Hade testdag 25 april och då va de ju neg hur kan då clearblue visa 2-3v? 
    Vågar fan inte bli glad än förens ja vet provsvaret imorgon. Och jag har ju blött så sinnessjukt mycket  redan 1v innan testdagen 

• Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 02:07:50 följande:

Okej tjejer detta är märkligt! Åkte till akuten ikväll för att jag är så yr och inne på blödarveckav3. Börjar dock avta. Fick ta gravtest och de va positivt???? Testade nu när ja kom hem och de står 2-3v 
    På vul såg han inget så väntar på blodprovet som han skulle ringa om imorgon. Hade testdag 25 april och då va de ju neg hur kan då clearblue visa 2-3v? 
    Vågar fan inte bli glad än förens ja vet provsvaret imorgon. Och jag har ju blött så sinnessjukt mycket  redan 1v innan testdagen 

Så bra att du åkte in speciellt när du har blött så länge nu.  Hoppas allt går bra för dig och att det inte uppstår några komplikationer! Hjärta
  • Loppan1994
    Lilleplutt2022 skrev 2022-05-05 07:04:13 följande:
    Så bra att du åkte in speciellt när du har blött så länge nu.  Hoppas allt går bra för dig och att det inte uppstår några komplikationer! Hjärta
    Tack Hjärta blodprovet visade 961. Men har legat med kramper i magen hela natten och nyss rann de lite blod när ja va på toa så vet inte vad som händer :( blev så glad igår när cb visade gravid men känns som det är kroppen som spökar bara, tycker jag borde fått utslag förra v när ja hade test dag eftersomde visar 2-3v nu :( 
  • Snöoväder
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 07:11:42 följande:
    Tack Hjärta blodprovet visade 961. Men har legat med kramper i magen hela natten och nyss rann de lite blod när ja va på toa så vet inte vad som händer :( blev så glad igår när cb visade gravid men känns som det är kroppen som spökar bara, tycker jag borde fått utslag förra v när ja hade test dag eftersomde visar 2-3v nu :( 
    Jag vet inte, men tänker såhär att om du får gravid 2-3v så säger ju testet att du nyss blivit gravid. 
    Då borde man inte se med ultraljud ännu och negativt test förra veckan kan vara för att du hade lite för lågt just då.
    Håller tummarna för dig! Hjärta
  • Loppan1994
    Snöoväder skrev 2022-05-05 20:02:58 följande:
    Jag vet inte, men tänker såhär att om du får gravid 2-3v så säger ju testet att du nyss blivit gravid. 
    Då borde man inte se med ultraljud ännu och negativt test förra veckan kan vara för att du hade lite för lågt just då.
    Håller tummarna för dig! Hjärta
    Ja ja hoppas de är så, är rädd för utomkvedshavandeskap.. man hinner ju googla så mycket. Hur går det för dig? Hjärta
  • Lilleplutt2022
    Loppan1994 skrev 2022-05-05 07:11:42 följande:
    Stackarn förstår att det är jobbigt när man inte vet vad blödningen beror på !Rynkar på näsan
    Nu hållet vi tummarna att det är en riktigt graviditet och att du bara inte plussade tidigare för att du hade lågt hcg nivå i kroppen!!Hjärta
Svar på tråden IVF 2022