IVF 2022
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Hej!
Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
Ul på onsdag och så nervös ????
Kan inte citera:
Noran89: Så trist att höra
Hoppas det är för tidigt bara och att du plussar snart 
Vi går och väntar på återföring, tycker bara det är en plåga men jag kan föreställa mig hur det är att vänta på plus medans man ruvar. 1,5 dag kvar!
Snöoväder och Carina82, ni har testsdag samtidigt va? Hur mår ni? Känner ni något?
Noran89 hur går det för dig? Har du pratat med kliniken?
Vi har satt in ett 5-dagars idag, fått 2 stycken till frysen och det fjärde skulle de odla vidare tills imorgon. Är så himla glad och lättad att det blev något. Man vet ju aldrig om det kommer fungera, varje steg är bara en enda lång och plågsam väntan på om man tar sig vidare till nästa moment. Jag hade ingen aning om att det skulle vara så dränerande. Men, sista steget den här omgången, testsdag 28/6. Försöker hålla tillbaka förhoppningarna men det är svårt! Är så himla glad att vi kommit såhär långt och VILL verkligen inte falla på målsnöret.
Snöoväder och Carina82, ni har testsdag samtidigt va? Hur mår ni? Känner ni något?
Noran89 hur går det för dig? Har du pratat med kliniken?
Vi har satt in ett 5-dagars idag, fått 2 stycken till frysen och det fjärde skulle de odla vidare tills imorgon. Är så himla glad och lättad att det blev något. Man vet ju aldrig om det kommer fungera, varje steg är bara en enda lång och plågsam väntan på om man tar sig vidare till nästa moment. Jag hade ingen aning om att det skulle vara så dränerande. Men, sista steget den här omgången, testsdag 28/6. Försöker hålla tillbaka förhoppningarna men det är svårt! Är så himla glad att vi kommit såhär långt och VILL verkligen inte falla på målsnöret.
Min kille åker till USA på torsdag och vore skönt att ha med honom när testet tas. Kanske lite farligt däremot aaa, hade gärna väntat ett litet tag till iaf! Inbillar mig såklart att jag känner saker, men är ju svårt när man tar lutinus och det kan vara biverkningar av den jag känner 
Kommrr du kunna hålla dig till testdag?
Aaa tog ett tidigt test idag (8 dagar efter återföring) och det poppade upp ett solklart streck. Aaaa!!! Är såklart jätteglad men fylls kanske främst av en total känsla av overklighet haha! 
Aaa tog ett tidigt test idag (8 dagar efter återföring) och det poppade upp ett solklart streck. Aaaa!!! Är såklart jätteglad men fylls kanske främst av en total känsla av overklighet haha! 
Men det kunde ju inte bli bättre nyheter för er nu innan din man reser iväg.
Men det kunde ju inte bli bättre nyheter för er nu innan din man reser iväg.
Nu gäller det bara att den klänger sig fast!
Håller tummar och tår för dig!
hallå igen!
Va precis på första UL efter vi fick vår första start förra veckan. Hade bara två äggblåsor som vuxit ordentligt. Började på en väldigt låg dos med Gonal-f 112.5 E På grund av risk för överstimulering. Fick höjning till 150E och hoppas på bra effekt nu. Ska på UL på fredag och då får man avgöra huruvida vi får effekt och fortsätta eller avbryta behandlingen.
Har ni någon Erfarenhet av låg dos och dålig effekt på äggblåsorna och vid höjning så svänger det om? Gärna solskenshistorier
har hört vänner i närheten som hade 4 blåsor och vid äggplock 22 efter höjning
känner mig inte så optimistisk just nu då kliniker har stängt för start i Juli och långa köer så att Avbryta innebär flera månaders ny väntan på ny start.
känns som de behövs lite plus i tråden nu ger oss andra hopp!
Imorgon ska jag sätta in mitt sista ägg som legat i frysen och sätter in i naturlig cykel. är jätte nervös över om jag verkligen haft ägglossning då kliniken Inte gör vul innan. Och jätte nervös över att tiningen ska gå bra.
sedan hade jag typ glömt att vi kanske inte skulle ha oskyddat sex denna månad haha så hade sex dagen innan positivt äl test sen kom jag ju på att jag får ju ägglossning. inte för jag tror att de kommer ske någon spontan graviditet men skulle ju vara typiskt
Bara de inte sabbar för ägget vi sätter in bara, de tror jag inte att de kan göra i alla fall.
sista gratis försöket så vi hoppas verkligen!!
Kommer inte ihåg vem som frågade om överstimulering, men det här är min historia kort.
Började med Bemfola 150, efter ett par dagar på UL såg de att äggstockarna löpt amok, sänkte dosen, nytt UL som visade att det fortfarande var för hög aktivitet så jag fick surfa ut. Så tog bara ett par sprutor sedan inget mer, inte heller ägglossningssprutan fick jag ta. Äggplocket gick jättebra, verkligen a walk in the park, men sedan kom det trubbel. Samlade på mig vätska, gick upp 7 kg på ett par dagar, kunde inte kissa och mådde pyton. Men det rättade till sig, så nu på första riktiga mensen efter stimuleringen får vi göra en FET i naturlig cykel.
För, jag fick ägglossning idag vilket betyder att vi borde få göra en återföring på onsdag nästa vecka eftersom alla i frysen är odlade i 5 eller 6 dagar
Väntar på att Livio ska ringa upp och ge mig en tid. Spännande som tusan!