• Loppan1994

IVF 2022

Hej! 
    Någon mer som håller på med ivf nu? Tänkte vi kunde följas åt. Inne på sprutdag 6 med gonal-f och fyramadel.
    Ul på onsdag och så nervös ????

• Svar på tråden IVF 2022
  • Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-06-15 18:18:35 följande:

Imorgon ska jag sätta in mitt sista ägg som legat i frysen och sätter in i naturlig cykel. är jätte nervös över om jag verkligen haft ägglossning då kliniken Inte gör vul innan. Och jätte nervös över att tiningen ska gå bra. Obestämd 

sedan hade jag typ glömt att vi kanske inte skulle ha oskyddat sex denna månad haha så hade sex dagen innan positivt äl test sen kom jag ju på att jag får ju ägglossning. inte för jag tror att de kommer ske någon spontan graviditet men skulle ju vara typiskt Flört Bara de inte sabbar för ägget vi sätter in bara, de tror jag inte att de kan göra i alla fall. 

sista gratis försöket så vi hoppas verkligen!! 

Lycka till idag <3
    Vad händer om du inte haft äl och dom tinat upp ägget? För har man inte haft äl så kan man inte återföra eller vadå? Känns konstigt att dom inte gör ul innan.
  • smulis85
    Loppan1994 skrev 2022-06-16 12:10:42 följande:
    Lycka till idag <3
    Vad händer om du inte haft äl och dom tinat upp ägget? För har man inte haft äl så kan man inte återföra eller vadå? Känns konstigt att dom inte gör ul innan.
    Jadu vet inte men slemhinnan var som den skulle efter äl så då antar jag att jag haft det! Ja lite konstigt tycker jag med  allt gick bra och embryot såg fint ut Glad så nu är man ruvar igen och testdag 29/6 
  • Carina82
    smulis85 skrev 2022-06-16 14:07:02 följande:
    Jadu vet inte men slemhinnan var som den skulle efter äl så då antar jag att jag haft det! Ja lite konstigt tycker jag med  allt gick bra och embryot såg fint ut Glad så nu är man ruvar igen och testdag 29/6 
    Hurra! Vad skönt att det gick bra, nu håller vi tummarna Hjärta
  • Soldrömmm

Carina82 Grattis! Hjärta
    Familjeliv strular som vanligt och mitt gamla konto är borta. Fick göra ett nytt nu för det verkar inte komma tillbaka heller.

Jag har också fått ett plus på rd 7. Det var ett svagt men solklart sträck. Jag ville veta vad mina symtom berodde på och om jag skulle få mens snart eller inte.
    Kommer nog testa igen både i helgen och på måndag den 20 som är min testdag. 
    Nu håller jag tummarna att det går bra för er andra som är här med, och att jag och Carina82 kan se fram emot våra ultraljud snart.

Hur mår du Carina82, några symtom?
    Jag har lite ont i brösten och växtvärk i livmodern. 
    Det känns så overkligt!

• Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-16 19:00:13 följande:

Carina82 Grattis! Hjärta
    Familjeliv strular som vanligt och mitt gamla konto är borta. Fick göra ett nytt nu för det verkar inte komma tillbaka heller.

Jag har också fått ett plus på rd 7. Det var ett svagt men solklart sträck. Jag ville veta vad mina symtom berodde på och om jag skulle få mens snart eller inte.
    Kommer nog testa igen både i helgen och på måndag den 20 som är min testdag. 
    Nu håller jag tummarna att det går bra för er andra som är här med, och att jag och Carina82 kan se fram emot våra ultraljud snart.

Hur mår du Carina82, några symtom?
    Jag har lite ont i brösten och växtvärk i livmodern. 
    Det känns så overkligt!

Hej! Åh grattis till ditt plus, vad roligt! Trist med ditt konto, är det snöovöder ditt tidigare konto? Glad Kommer också testa några gånger till haha, känns som att man behöver se att det inte var en dröm eller så Flört Min testdag är också 20e, vet inte riktigt vad som är symptom eller bara biverkningar av lutinus. Men drar lite i livmodern och är rejält trött hela tiden. Hoppas verkligen symptomen blir fler, känns som att jag verkligen behöver nåt konkret att hänga upp det här på Glad

Ja huuuuu det där ultraljudet, nåt mer att oroa sig för! Det står att man ska göra det tre veckor efter positivt test, men då är jag i Spanien. Undrar om man kan göra det efter två veckor Obestämd

Så sjukt overkligt! Vet inte var jag ska ta vägen haha! 
  • Soldrömmm
    Carina82 skrev 2022-06-16 19:42:21 följande:
    Hej! Åh grattis till ditt plus, vad roligt! Trist med ditt konto, är det snöovöder ditt tidigare konto? Glad Kommer också testa några gånger till haha, känns som att man behöver se att det inte var en dröm eller så Flört Min testdag är också 20e, vet inte riktigt vad som är symptom eller bara biverkningar av lutinus. Men drar lite i livmodern och är rejält trött hela tiden. Hoppas verkligen symptomen blir fler, känns som att jag verkligen behöver nåt konkret att hänga upp det här på Glad

Ja huuuuu det där ultraljudet, nåt mer att oroa sig för! Det står att man ska göra det tre veckor efter positivt test, men då är jag i Spanien. Undrar om man kan göra det efter två veckor Obestämd

Så sjukt overkligt! Vet inte var jag ska ta vägen haha! 
    Ja det är jag! Hade inte försvunnit härifrån kom bara inte in. Så nu blev det ett nytt konto!

Jag tror man kan göra tidigt ul från v 8+0 så för oss som ligger lika borde det bli vecka 28 ungefär. Nu kan jag räknat lite fel men det borde bli runt mitten på juli. Kanske är då du är borta.. Tror inte man kan göra tidigare för att de vill kunna se ett hjärta och så, men senare kan man alltid göra Glad

Härligt med en resa! Ja nästan alla symtom är ju välkommna, förutom illamående KräksSkrikandes
  • Carina82
    Soldrömmm skrev 2022-06-16 20:18:08 följande:
    Ja det är jag! Hade inte försvunnit härifrån kom bara inte in. Så nu blev det ett nytt konto!

Jag tror man kan göra tidigt ul från v 8+0 så för oss som ligger lika borde det bli vecka 28 ungefär. Nu kan jag räknat lite fel men det borde bli runt mitten på juli. Kanske är då du är borta.. Tror inte man kan göra tidigare för att de vill kunna se ett hjärta och så, men senare kan man alltid göra Glad

Härligt med en resa! Ja nästan alla symtom är ju välkommna, förutom illamående KräksSkrikandes
    O jaa kanske var jag som räknade fel! Då är jag hemma men bli kliniken har stängt. Jaja det löser sig  Solig  Känns verkligen som en ny värld där man har noll koll haha!
  • Loppan1994
    smulis85 skrev 2022-06-16 14:07:02 följande:
    Vad skönt att det gick bra idag! Håller tummarna för dig nu <3
  • Lilleplutt2022

Grattis Carina82 och soldröm till plusset!! Så glad för er skull att ni lyckades!!
    Smulis85 lycka till med ruvningen!

Själv tar jag en välbehövlig paus från alla hormoner, känner att kroppen verkligen behövde det.Solig
    Både jag och sambon äter vitaminer och tillskott till vi kan komma igång med en ny behandling i höst. Tempar också under tiden för att se hur min kropp reagerar och för att lära mig tyda kroppens signaler bättre. Ska bli riktigt intressant att se om det gör någon skillnad i äggkvaliten och antal befruktade ägg till hösten behandling, hoppas verkligen det!

Önskar alla en fin sommar!Solig

• Noran89

Mitt test i onsdags var negativt Rynkar på näsan
    Så nu blir det ingen ny stimulering förrän i augusti då kliniken har stängt i juli. 
    Men konstig som man är vill jag ändå inte släppa det lilla hoppet man hade den här cykeln, "kanske jag bara är låghormonare?" "Kan man få plus senare än v 5+?" "Har mått lite illa senaste två dagarna..kan det vara något ändå?" "Kanske blödning i tre dagar i betyder att det är kört?" Som sagt, kan noja över sånna frågor hur mycket som helst. 

Svar på tråden IVF 2022