• Överraskningsbröllop

Bf December 2022 ????

Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?

Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022. 

• Svar på tråden Bf December 2022 ????
  • NervösAnonym
    larssonc skrev 2022-05-10 07:57:32 följande:

Jag hoppar försiktigt in här. Jag plussade i helgen. Graviditeten är oplanerad och jag har ätit p-piller så vi har och är nog fortfarande, väldigt chockade båda två. Jag vet inte vilken vecka jag är i och har rätt dålig koll på när jag hade mens senast men jag tror det var mitten på mars så gissningsvis skulle bf vara i slutet på december. 

Har sen tidigare en son på 4 och en på 1,5 år. Vi har även en änglason vi förlorade i vecka 20. 

För oss har det här beskedet varit omtumlande. Min sambo har varit tydlig med att han inte vill ha fler och jag att jag inte vill genomgå en abort. Så det har varit mycket tankar och funderingar här hemma kring hur vi ska göra. Vår yngsta har varit extremt krävande och jag mådde inte så bra när jag gick hemma dels pga det men även för det var pande och jag inte kunde träffa någon. Jag satt hemma med ett väldigt missnöjt barn och en understimulerad 3 åring som inte kunde vara på föris pga minsta snor fick man vara hemma. Intensivt minst sagt. Dålig sömn och förlossningsdepression på det gjorde allt väldigt tungt för oss alla. 

Så tanken på en ny bebis efter att ha genomgått detta har faktiskt inte funnits alls. Men nu när jag sitter här är tanken på att ta bort ett barn, en lillebror eller lillasyster väldigt långt bort. Skulle för evigt undra vem den lilla krabaten var och hur livet hade blivit. Men det är som sagt mycket att landa i. 

Tankarna far runt, orkar vi en till? Räcker vi till? Hur kommer barnen ta ett syskon? Någon här som har tre, hur är det? Någon mer som väntar en trea och går med samma oro att inte räcka till? 

Jag är även orolig för hur min omgivning ska ta det. Alla vet hur kämpigt vi haft med yngsta och hur nedstämd jag varit (med betoning på VARIT, idag mår jag bra) och alla kommer tycka vi är knäppa som ska ha ett barn till.. så ett tungt hjärta hos mig kring allt. Samtidigt som jag försiktigt låter mig vara lite glad. För det pirrar ändå lite i bröstet när jag tänker på en till liten bebis. 

Jag väntar just nu på att gyn ska ringa upp för att få tidigt ul och se hur långt gången jag är. Jag har i tidigare graviditeter haft hf så skulle behöva få börja med medicin. Har ännu inga symptom men har aldrig haft det i någon graviditet heller. 

Vilken novell detta blev. 32 år är vi i alla fall, tredje barnet och vet ej vecka som sagt!

Hej, jag säger Grattis eftersom du ändå sitter med några glada känslor :) 
    Jag förstår att det också måste vara otroligt tufft beslut i och med vad ni gått igenom det sista. Denna gången är dock helt annorlunda i och med att restriktionerna är slopade, barnen kan gå på dagis igen. Du kommer få en helt annan ledighet när du är hemma med din nya än vad du haft med din 1.5 åring. 

Med det sagt kommer denna resan inte alls bli rolig om inte du och partnern verkligen är säkra på att ni vill behålla. Att behålla ett barn man egentligen inte vill ha kan skapa frustration och sprickor i relationen så ni måste verkligen prata ut om det här. 
    Men jag tror att upplevelsen kommer bli väldigt mycket bättre så ni kommer räknat klara er fint om ni båda är beredda att bli föräldrar till ett tredje. :) 

Jag är själv 32 och väntar mitt tredje. Det är väldigt skrämmande då jag lever som särbo. Även om pappan inte bor långt undan så arbetar vi så olika och jag är 70% ensamstående. En tredje..kommer jag klara detta? Min vilja finns där och jag försöker se lösningar istället för hinder så, ja, jag kommer klara det. Viktigt bara att man har resurser till att andas ut någon gång ibland. Ta en dag att göra något man själv verkligen vill, I mitt fall sova haha

Och ta vara på tillfällena för lite egentid med sin partner, även om det bara handlar om att sitta i soffan framför en film I en timme. 

Ni kommer lösa det, bara ni är överens! :) 
  • Blirdetsåblirdet
    annieh897 skrev 2022-05-10 11:46:26 följande:

Är det någon mer som mår så illa att ni inte kan jobba? Snart varit hemma en vecka (skyllt på förkylning) och har telefontid med mvc i eftermiddag. Ligger i soffan hela dagarna och försöker tvinga i mig nåt att äta. Inte spytt än men det känns som att jag ska göra det flera gånger om dagen. Tar Postafen på natten så jag får sova men kan inte ta på dagen för då skulle jag sova cirka 20 timmar om dygnet.

Jag mår också så dåligt. Dock har jag berättat för chefen varför, så det är rätt skönt. Jag spyr också, får varken behålla mat eller vätska, så jag har varit väldigt dålig. 

Fick Lergigan comp utskrivet nu. Började ta igår och upplever att det går bättre. Får behålla i alla fall, trots att jag fortfarande är trött och mår illa? har åksjukearmband också. 
    Det är vårt tredje barn och såhär dåligt har jag inte mått med någon av de andra två?

• Laktrisens

Hur går de för er alla? Hur mår ni o vilken vecka är ni i?
    själv är jag extremt trött o illamående. Äntligen ultraljud idag så jag hoppas att de ska se bra ut. Så himla nervöst.. :/

• annieh897
    Laktrisens skrev 2022-05-16 10:24:12 följande:

själv är jag extremt trött o illamående. Äntligen ultraljud idag så jag hoppas att de ska se bra ut. Så himla nervöst.. :/

Lycka till på ul!

Vecka 8 här (7+4 eller 7+5 beroende på app). Mår illa men har varit något lättare ett par dagar så har i alla fall kunnat vara ute i trädgården korta stunder. Men jag måste äta något litet konstant för att hålla illamåendet någorlunda i schack. 

Har bokat privat ul i slutet av veckan så håller tummarna att allt ser bra ut. 
  • Loppster

Jag har kub på Fredag morgon. tog Blodproverna förra veckan. Är så nervös och livrädd. Orkar inte mer negativa besked just nu så hoppas allt är bra med bebis. Vi förlorade en budgivning till ett hus vi verkligen ville ha imorse så just nu känns allt deppigt. 

Tror Jag börjar komma in i det man kallar för spökveckor. Fortfarande lite ömma bröst och andfådd så fort jag gör något  men annars mår jag bra nu. Skönt att få en paus ifrån illamåendet. 

• Emmfri90

Vecka 8 (7+3) här och var på inskrivning imorse med en så gullig och trevlig bm! :)
    Fick bokat tid hos läkare om två veckor för alla blodprover och läkaren ska även göra ett ultraljud på mig, längtar så mycket nu!! :)

Måendet är sådär, jag mår konstant lite illa och äter hela tiden för att motarbeta det, har inte heller speciellt mycket matlust när det kommer till lunch och middag.. blir paniktrött på eftermiddagen och får huvudvärk vilket är lite jobbigt på jobbet. 

Håller tummarna att ditt ultraljud ser bra ut <3 
  • FrökenCharlotte

V. 9+6 idag. Fortfarande väldigt illamående och trött, hoppas det lägger sig snart. Fått legrigan utskrivet men upplever inte att det gör någon större skillnad. 

Har kub inbokat 10 juni. Har funderingar på att göra nipt istället. Känns smidigare på något sätt. Men med en större prislapp såklart. Någon som gått i samma tankar eller gjort nipt i tidigare graviditet? 

• K747M

Trodde jag gick in i vecka 12 idag, men blev framflyttad en dag efter dagens UL. Woho! Lillen sprattlade på bra därinne, kändes väldigt lugnande att se! Hoppas att ditt UL också gick bra? :) Och om det gick bra, vilken vecka är du i?

Mitt illamående, trötthet och mitt sura humör verkar ha börjat ge med sig nu, men brösten däremot har börjat växa och magen börjar bli svullen (skulle dock tippa på svullna tarmar och viktökning då min livmoder ligger långt bak, haha). Så om du är i tidigare vecka än mig, hang in there - det blir bättre! :)
  • JennyBomb

Är i v 8+3 nu och mår illa på morgonen, har svinigt ömma bröst och mitt lukt/smaksinne har ballat ur helt. Plötslig tycker jag att vår älskade hund bara stinker o hon får inte sova jämte min sida sängen på natten längre för jag får kväljningar haha. Ska på privat ultraljud på fredag, för det gjorde jag med förra barnet oxå runt denna tiden o det lugnade min oro mkt. Känns som jag oroar konstant just nu...så fort jag får en stund över börjar hjärnan älta allt som kan va fel eller gå fel. Förra graviditeten hade jag min mamma i livet o hon va min bästa vän o SÅ viktigt stöd o "bollplank". Hon dog för 3 år sedan o herregud vad jag saknar ihjäl mig efter henne nu. Jag har en fantastisk svärmor, men det är inte samma sak alls...

Jag gjorde KUB med sonen, men denna gång ska jag göra NIPT pga att vi vill veta könet säkert samt få ett säkrare o tdligare resultat. Det kostar mer o tror jag får KUB gratis här eftersom jag är över 35, men det får vara värt det...hejdå skatteåterbäringen! haha...

KUB ger ju bara svar på sannolikheten, men om NIPT säger att det inte finns avvikelser så gör det inte det. Däremot måste man ju testa  mer OM det visar på avvikelser. Vet att jag stressade lite över den där sannolikheten.."jo men tänk OM det är 1:bla bla bla som jag har i magen". 

Jaja, det va mkt babbel...nu ska jag rasta min stinkande hund o fixa matsäck till sonens utflykt med fsk. Ha en fin dag alla mammor+frön!

• Hankypanky

Hej!

Jag är i vecka 8+1 idag vilket känns helt sjukt! Aldrig riktigt varit säker på att jag ville ha barn, trots att jag älskar barn. Men så pratade jag och min kille om det och laddade ner flo appen, trodde att det skulle vara svårt men gick på första försöket. Mår illa mest hela tiden sen två veckor tillbaka men spyr ej och hjälper om man stoppar saker i munnen 24/7. Uppskattar dock mat så mycket mer nu och tycker att det smakar extra gott haha :) är 30 år gammal och bebis är beräknad 27/12. Inte gått ut med det än så kul att kunna följas och prata med folk i samma sits! 

Svar på tråden Bf December 2022 ????