Bf December 2022 ????
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Jag berattade for mina narmsta vanner och familj harom dagen, nar jag gick in i v. 6. Om nagot skulle handa vill jag att dem vet och kan stotta mig.
Ha aldrig skuldkanslor for att du ar gravid! Det ar det mest naturliga i varlden och har du en chef som blir arg sa byt jobb! haha. Forstar att det kanns jobbigt sa klart.
Jag bor inte i Sverige sa har inte riktigt koll pa vilken vecka man gor KUB. Har du ett vanligt ultraljud runt v. 10? Om allt ser bra ut da, hade jag nog berattat efter det. Men vanta om det kanns battre :)
Jag berattade for min chef i v. 11 i min forra graviditet. Mest for jag madde sa sjukt illa, sa ville liksom forklara varfor jag var sa dalig pa mitt jobb haha.
Hej Tovikan! : )
tack så jätte mycket för att du tog dig tid och svara. Jag kan ju säga att du fick mig och tänka om. grejen för mig är att min provanställning löper ut i slutet på augusti. Därav jätte orolig att bli av med jobbet. men Som du säger ska ej ha skuldkänslor det är det mest naturliga.
jaha ok, var bor du om jag får fråga? och vad gäller där?
ja jag har kub v 13 tror jag. Men jag är en riskpatient så jag har redan haft 2 ultraljud. ser jätte bra ut än så länge. går In i v 9 på fredag.
ja jag mår ocksp sjukt dåligt med kräkningar illamående osv. Min nuvarande chef ska sluta i nästa vecka vi har inte fått in något resurs för henne. Ska nog vänta lite till sen faktiskt gå ut med det iallafall till efter kub.
kram!
Jag har berättat för två vänner, en som visste att vi börjat försöka och en som jag berättade för strax efter att jag plussat. Vi har bokat ett VUL den 6/5 och efter det tänkte jag berätta för min bästa kompis och min syster. (Hade kunnat berätta för min bästa vän samma dag som vi plussade om det varit så, men vi har inte träffats sen dess och vill säga det personligen) Planen var att vänta tills efter UL i juni med att berätta för resten av familj/vänner (kommer nog vara i v14 då) men just nu mår jag så illa så vi kommer eventuellt berätta tidigare. Igår när jag pratat med min mamma i telefon blev jag akut illamående från 0-100 så nästan slängde på luren och sprang till toan, som tur var kunde jag skylla på att jag var kissnödig hehe
Hej och tack så jätte mycket för att du svarar : )
åhhh. visst är det en härlig känsla att kunna berätta till någon? jag längtar sååå.
håller med dig fullständigt det jag är jag lite orolig med att någon märker då jag kräks i min bil påväg till jobbet som att jag blir åksjuk. Har kräkningar mellan 23.30-05.00 varje natt i 1 vecka nu går in i v 9 på fredag. så jag lever på tanken att det kanske försvinner om några veckor. HEHE!
hahaha.. bra bortförklaring!
kram
hejsan Emmfri90 och tack för du tog dig tid och läsa samt svara mitt inlägg hehe
Först och främst stort grattis till din graviditet : ) och vad roligt att ni ska flytta ut, men kan känna med dig att ni vill berätta Innan måendet blir sämre exakt så känner jag då jag tyvärr redan mår sämre än skit. Går in i v 9 på fredag.
åh vad häftigt tandtekniker. Jag jobbar som Redovisningsekonom/konsult inom skattefrågor & moms så jag har nog lättare att må dåligt, dock är det så obehagligt. jobbar mestadels enskilt då jag har stort ansvarsområde dock förlitar sig många på mig så får många frågor gällande arbete dem ska skicka vidare dem kommer in till mitt kontor (istället för att Mails eller liknande) alla möten & dålig som jag mår försöker jag ändå hålla god ton, saken hör till att jag vet inte hur länge jag kan dra ut på det.
längtar till att berätta för vänner och familj. : ) känns lite pirrigt. Många kramar till dig! : )
Gick in i v8 (7+1) idag och illamåendet har ökat markant. Jobbar hemifrån idag, vilket känns skönt då jag redan behövt springa till ton och kräkas 3 gånger idag.
Jag hoppas verkligen att det ligger sig snart, för det är ju typ omöjligt att få något gjort när man mår illa och är supertrött hela tiden 
Hur mår ni andra?
Gick in i v8 (7+1) idag och illamåendet har ökat markant. Jobbar hemifrån idag, vilket känns skönt då jag redan behövt springa till ton och kräkas 3 gånger idag.
Jag hoppas verkligen att det ligger sig snart, för det är ju typ omöjligt att få något gjort när man mår illa och är supertrött hela tiden 
Hur mår ni andra?
Jag är också i v8 (7+3) och kom precis ut från badrummet hehe. Äter prostafen varje dag men kräks ändå till och från.
Men jag håller helt med dig, det är svårt och få saker gjorda. Jag prioriterar att få mitt skolarbete gjort och min man sköter det mesta hemma med städ, matlagning och husdjur. Han har full förståelse och klagar inte men jag tycker det är jobbigt att inte känna igen mig själv riktigt. Har inskrivning om 1,5 v så tänkte prata med BM då och hoppas jag kan få några bättre tabletter, men jag vet inte vad som anses ?normalt? att kräkas/må i början av graviditeten?
Är det ok att jag hoppar in här?
plussade igår och det är lite svårt att räkna ut bf eftersom jag hade tidigt missfall innan mensen satte igång förra månaden. Men enligt appen 4/1 men kan lika gärna vara i slutet på december!
Butembobaby åh förstår. inget roligt alls. jag är i vecka 7 och mår också jätteilla. De avtog några dagar förra helgen o kom tillbaka i tisdags, mått illa till o från sen dess. Främst morgon o kväll samt är så sjukt trött.
har inte kräkts än, hoppas jag slipper just den biten?
Ni som mår illa, jobbar ni hemifrån eller är ni på plats på jobben? Eller kanske hemma sjuka?:)
Skulle gärna höra lite hur ni tacklar jobb med illamåendet och eventuella kräkningar.
Jag gick in i vecka 6 idag och har inte känt så mycket än, bara lite illamående när jag blir hungrig liksom och har kräkfobi. De är de jag fasar för mest med graviditeten och är lite orolig hur jag ska klara jobbet med illamåendet eller kunna va diskret med eventuella kräkningar på jobbet...
Ni som mår illa, jobbar ni hemifrån eller är ni på plats på jobben? Eller kanske hemma sjuka?:)
Skulle gärna höra lite hur ni tacklar jobb med illamåendet och eventuella kräkningar.
Jag gick in i vecka 6 idag och har inte känt så mycket än, bara lite illamående när jag blir hungrig liksom och har kräkfobi. De är de jag fasar för mest med graviditeten och är lite orolig hur jag ska klara jobbet med illamåendet eller kunna va diskret med eventuella kräkningar på jobbet...