Bf December 2022 ????
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?
Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022.
Ni som mår illa, jobbar ni hemifrån eller är ni på plats på jobben? Eller kanske hemma sjuka?:)
Skulle gärna höra lite hur ni tacklar jobb med illamåendet och eventuella kräkningar.
Jag gick in i vecka 6 idag och har inte känt så mycket än, bara lite illamående när jag blir hungrig liksom och har kräkfobi. De är de jag fasar för mest med graviditeten och är lite orolig hur jag ska klara jobbet med illamåendet eller kunna va diskret med eventuella kräkningar på jobbet...
Jag går in i vecka 7 imorgon och har som tur är inte känt något illamående ännu (ta i trä). Däremot blir jag så hungrig så jag tror jag ska svimma varannan timma och då måste jag äta något. Detta hade ju inte varit något problem om jag jobbade hemifrån men då jag är läkarstudent finns inte supermycket möjligheter att stanna upp och äta mer än lunchen så jag fyller fickorna på arbetskläderna med Wasa sandwich haha.
Jag jobbar som frisör så jag har verkligen fasat för att behöva springa iväg och kräka på jobbet. Inte superstor salong så hade aldrig kunnat dölja det för kollegor och kunder. är i v 10 (9+4) och än sålänge har jag bara spytt på morgonen innan jobbet men däremot mått väldigt illa på jobbet. tycker illamåendet varit lite bättre denna veckan.
någon annan som inte kan dricka kaffe? Det slutade vara gott runt vecka 7 för mig. Jag fejk dricker det på jobbet och häller ut när ingen ser. Haha
Tack för alla svaren <3
Jag har iprincip också slutat med kaffe, har iofs haft magkatarr under våren och bara sporadiskt druckit de på jobbet, så har inte väckt några misstankar att jag helt plötsligt slutat ;D
Ni som mår illa, jobbar ni hemifrån eller är ni på plats på jobben? Eller kanske hemma sjuka?:)
Skulle gärna höra lite hur ni tacklar jobb med illamåendet och eventuella kräkningar.
Jag gick in i vecka 6 idag och har inte känt så mycket än, bara lite illamående när jag blir hungrig liksom och har kräkfobi. De är de jag fasar för mest med graviditeten och är lite orolig hur jag ska klara jobbet med illamåendet eller kunna va diskret med eventuella kräkningar på jobbet...
jag gick in i v 9 idag. Mått illa och kräkts sen 10 dagar tillbaka som en gris. Men är ändå på jobb då jag tyvärr måste ingen här vet. Som tur är vet jag på ett ungefär när jag ska kräkas & kan faktiskt minimera kräkningarna genom att äta, speciellt på jobb.
men jobbigt som bara den.
V.9 idag tjejer!!!! Wihoooo : ) känns som jag har knölar/knöl i brösten haha.
jag gick in i v 9 idag. Mått illa och kräkts sen 10 dagar tillbaka som en gris. Men är ändå på jobb då jag tyvärr måste ingen här vet. Som tur är vet jag på ett ungefär när jag ska kräkas & kan faktiskt minimera kräkningarna genom att äta, speciellt på jobb.
men jobbigt som bara den.
Jobbigt att så många mår illa! Gör ju också det morgon o kväll främst men brukar gå över om jag äter ngt, så De funkar absolut, förra graviditeten mådde jag betydligt värre med kräkningar, men de kanske hinner komma de med. Bara vecka 7 ännu, men hoppas jag klarar mig ifrån de o endast har illamåendet. Vad funkar mot ert illamående?
Hej alla!
Denna graviditeten så har jag inte hunnit börja må illa ännu MEN vågar inte ropa hej först en massa veckor längre fram!. Med 3e barnet mådde ja illa från v 8 till 26 så vet att de kan komma med buller å bang. Men hoppas på lindrigare. Börjar däremot känna av hur lamslående trött jag kan bli, helst sjukt! Räknar ner dagar nu, 6/5 ska vi på tidigt ultraljud och se hur allt ser ut såhär långt. Går in i v 8 på måndag så förväntat mig ett hjärta som jobbar på.
Någon som gjort eller som ska göra tidigtultraljud?
Här I Västerbotten blir man inte erbjuden kub utan får betala de själv när man är under 35. Vet dock inte säkert vad de kostar. Funderar dock på att göra de denna gång.