• Överraskningsbröllop

Bf December 2022 ????

Har vi några fler som väntar tillökning i december 2022?

Testade precis positivt och hittade ingen tråd för decemberbebisar 2022. 

• Svar på tråden Bf December 2022 ????
  • Butembobaby
    Loppster skrev 2022-05-04 21:04:57 följande:

Butembobaby: åh vad kul att det gick bra och att det kändes bra med din bm. Vilken vecka är du i nu? Tycker också att tiden går ganska snabbt nu. Första veckorna kändes det som tiden stod still. Hur Mår du nu? Fortfarande lika mycket med illamående och kräkningar?

Ja, så skönt att hitta någon man klickar med Glad
    Jag är I v 8+1 idag. Mår illa varje dag och är jättetrött. Har inte spytt så mycket, men känns som att jag sitter på en karusell som aldrig slutar snurra typ Obestämd
    Såg att du fortfarande också har problem med illamåendet, håller tummarna att det lägger sig snart! 

Jag har haft en del ångest denhär veckan också eftersom mitt första missfall ( 4 år sedan ca) var i v 8+4, så känns som en sån magisk gräns på något sätt. Men illamåendet är ju iaf en påminnelse om att något händer i kroppen, så det är ju alltid lite tröst 
  • K747M
    Frusig skrev 2022-05-05 23:29:47 följande:

I morgon har vi ett ultraljud bokat via kliniken vi går hos .  Känns så nervöst som alltid, verkar som de aldrig försvinner oavsett antal barn.

Mår ännu bra och sluppit illamående och dylikt än så länge. Vilket är både skönt samt lite stressande, lite symtom vill man ju ha..
    Mest att ja känner av att de drar i ligamenten samt att brösten växt som skvallrar om att jag är gravid. 
    Är I v 7+4 i morgon, hopps och tror på det bästa!

Hur mår ni andra och vilka veckor är ni i nu ? 

Hoppas att ultraljudet såg fint ut! {#emotions_dlg.flower}

Skönt att du har milda symtom, men kan också känna igen mig i stressen du nämner. Mitt illamående och andra tydliga symtom kom inte förrän i v 7-8 typ och innan dess kände jag mig nojig. Nu önskar jag mig tillbaka på grund av extrem trötthet, illamående som konstant åksjuka, ligament som hugger, en gasig mage som leker att den är i vecka 30 och för någon dag sedan kom även en rolig huvudvärk Skrattande Är i v. 9+4 idag.
  • borisund

Jag är i vecka 8+2 idag, och jag känner mig inte gravid. Har hitintills inte haft några direkta problem med varken illamående, smärta eller eventuella blödningar. Jag är extremt trött, och har varit sedan typ vecka 5, men just nu är jag (förutom gravid) också dunderförkyld sedan några dagar tillbaka OCH började på nytt jobb i måndags - där vi haft 8 timmar utbildning om dagen i fem dagar nu. Så vilken av alla saker som gör mig såhär trött är en aning oklart Skrattande KUB bokat till 12+6 och jag längtar så otroligt att få något slags bevis på att det faktiskt händer något där inne.

• annieh897

Hej på er, hoppar in ny i tråden!

Bf 27/12 enligt app. Andra barnet (har en femåring). 

Är i vecka 7 (6+2) och mår förskräckligt illa sen en vecka tillbaka. Förra graviditeten var jag heltidssjukskriven till vecka 19 och inlagd en sväng för dropp i vecka 12 pga extremt illamående. Jag hoppas verkligen slippa det den här gången men känner mig inte så hoppfull just nu. 

• Emmfri90

Jag är i vecka 7 (6+1) och har förutom ömma bröst och molvärk haft världens nästäppa.
    Fick en inflammation i ögonlocket för några dagar sen och började i samband med de må lite konstigt, blir lätt illamående om jag är hungrig och illamående då jag ätit och känner mig uppblåst.

Tröttheten har också slagit till rejält, har sovit två gånger per dag när jag varit hemma haha! Så är lite orolig för nästa vecka när jag ska vara på jobbet igen och inte kan gå och sova lika lätt.

• Loppster

Kan inte citera. 

stinaJohannas: jag tror jag försökt med alla knep. Mat och Dricka vid sängen eller gå upp och äta. Ska testa att köpa ett åksjukeband Imorgon och se om det hjälper. Jag ska göra kub. Nästa vecka ska jag ta blodprover inför kub och sen den 20 maj är det dags för ultraljud. Är så nervös. Typ skräckblandad förtjusning haha. Ska du göra kub? 

usch va jobbigt med foglossning. Som du säger. Är det inte det ena så är det de andra. Haha 

• Loppster

Butembobaby: usch ja det är så jobbigt med illamåendet. Hoppas det går över för dig snart med. 

förstår att du kan känna ångest, man vågar ju inte riktigt tro på det förens man fått se att allt är okej. Snart är du förbi 8+4 så då kanske det känns lite lättare. Ska du på något ultraljud eller kub snart? 

• JennyBomb
    sanecatlady skrev 2022-05-06 13:15:20 följande:

Hej.
    Jag har följt tråden på avstånd, inte vågat skriva fram tills nu, skrockfull som jag är.
    Tror att allt ska tas ifrån mig om jag nämner det för nån.

Jag är 37 år, gravid med mitt första barn. Fick ett missfall i november förra året.
    Jag gick in i vecka 11 idag (10+0), och har mått i princip konstant illa sen i alla fall 3-4 veckor, inte spytt en enda gång tack och lov. Jag kan typ bara äta pasta med ketchup, äpplen och wasa sportknäcke med smör.
    Det känns som att illamående kanske, kanske, kanske börjar lätta nu sedan någon dag tillbaka (peppar peppar).

Jag har KUB bokat i slutet av maj, och jag och min sambo kommer troligtvis vänta tills efter det innan vi berättar för nån.

Med det sagt så vill jag bara önska er alla grattis till era graviditeter :)

Haha...exakt samma meny som jag lever på typ...knäcke, filmjölk/yoggi, pasta utan ngt till o syrliga äpplen. Vi får gratis KUB här, men funderar på NIPT denna gången (andra barnet). 
  • Lowi

Oj oj oj, vet ni... nu har jag tillomed drömt om att jag blöder. Detta börjar stiga en åt huvudet. Såhär mycket som jag går och tänker på missfall gjorde jag inte med mina andra graviditeter. Undra om det var för att man var yngre då Flört .. är det många av  er som gjort vul ? Jag har inte ens varit på inskrivningsamtal än, ska till barnmorskan om två veckor. Skrattande

• Stinajohannas

Hej! Var inNe på gyn idag då jag haft flytningar som är bruna . Bara nån enstaka gång och främst under sex . jag överdrev för jag var orolig och ville se hur det såg ut . Mycket rätt så hade jag MA , bebis dog i v6 och såg de nu i vecka 11. hela min värld rasade kändes det som.. men jag försöker se positivt och att de är vanligt. men det är så svårt att inse.. blödningen har ej satt igång så ska ge de några dagar annars blir de piller på fredag .. men tack för stöd jag fått i denna grupp och grattis till er andra och lycka till <3 ni är grymma 

Svar på tråden Bf December 2022 ????