BF JANUARI 2023
Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023
Hej! Här kan vi samlas med BF jan 2023
Ems1991: exakt så sa min bm med :) har som tur är endast behövt ta en tablett hittills, i övrigt har jag ändå haft ett illamående som man klarar av vardagen med :)
Bara 4v kvar för dig tills v.12! Hur känns allt för dig?
Ems1991: exakt så sa min bm med :) har som tur är endast behövt ta en tablett hittills, i övrigt har jag ändå haft ett illamående som man klarar av vardagen med :)
Bara 4v kvar för dig tills v.12! Hur känns allt för dig?
Hur går det för dig?
Hej! Testade positivt 15 maj och bf ca 25/1. Tredje barnet och vi har försökt i 2 år med två tidiga missfall förra sommaren. Våra stora barn är 9 och 7 år. Nu hoppas vi att det här lilla fröet vill stanna i magen. Vill gärna vara med i fb-grupp.
Hej
får jag vara med här, har egentligen bf 4/2 men alla mina tre kids har kommit tre veckor tidigare så det känns troligt att denna prick också kommer tidigare.
Imorgon går jag in i vecka 9
en viktig milstolpe men samtidigt så jobbigt att inte veta ännu. Tre veckor kvar till vårt första ul
kollar ständigt efter blod på pappret, fan va jag hatar dessa hjärnspöken. Gläds med er som verkligen vågar njuta av att vara gravida
Jag gjorde mitt andra vul i tisdags och nu gick det att se den lilla supertydligt! Hjärtat slog för fullt och jag fick en datering som var 8+0 så idag är jag alltså 8+2 och inne i vecka 9. Fostret mätte 15.9 mm och man såg små armar och ben och rörelser! Så nytt BF är 2 jan 
Jag är superlycklig för förra grav hade vi tom hinnsäck när vi kollade vid den här tiden och det blev ju missfall. Men nu ser allt så fint ut och jag är liksom gravid med en pytteliten bäbis, på riktigt!!!
Annars mår jag så illa, kräks inte men hela dagarna går åt till att sova och parera illamående. Har börjat med postafen sedan ca 1 vecka tillbaks och det hjälper om jag tar dem på tom mage men konsekvensen är att jag blir sååå trött och typ somnar överallt. Har ont i brösten och är känslig för lukter, lite växtvärk i magen då och då och vill bara äta vissa saker och har ofta näsblod. Sen tycker jag att magen börjar bli rundare, fast det beror nog mest på allt småätande haha.
Hoppas ni andra mår bra 

Jag gjorde mitt andra vul i tisdags och nu gick det att se den lilla supertydligt! Hjärtat slog för fullt och jag fick en datering som var 8+0 så idag är jag alltså 8+2 och inne i vecka 9. Fostret mätte 15.9 mm och man såg små armar och ben och rörelser! Så nytt BF är 2 jan 
Jag är superlycklig för förra grav hade vi tom hinnsäck när vi kollade vid den här tiden och det blev ju missfall. Men nu ser allt så fint ut och jag är liksom gravid med en pytteliten bäbis, på riktigt!!!
Annars mår jag så illa, kräks inte men hela dagarna går åt till att sova och parera illamående. Har börjat med postafen sedan ca 1 vecka tillbaks och det hjälper om jag tar dem på tom mage men konsekvensen är att jag blir sååå trött och typ somnar överallt. Har ont i brösten och är känslig för lukter, lite växtvärk i magen då och då och vill bara äta vissa saker och har ofta näsblod. Sen tycker jag att magen börjar bli rundare, fast det beror nog mest på allt småätande haha.
Hoppas ni andra mår bra 

Idag var jag på återbesök hos gynakuten. Förra veckan (5+1) var jag där och då såg de endast en hinnsäck, så fick en ny tid. Denna gång (6+2) hade den vuxit och de såg även gulesäcken, dock inget foster!
Läkaren var övertygad om att jag bara är tidigare beräknad än jag trott, för det har vuxit i bra takt från förra besöket till nu. Hon ville inte ens boka in ett nytt VUL.
Meeeeeen det går ju aldrig att släppa oron och jag fattar inte hur jag skulle kunna vara ca en vecka tidigare än jag trott, låter sjukt. Och nu blir väl nästa VUL inte förrän i v 12 när det är dags för KUB... jag som har lätt till oro sen innan.
Hej!
BF 17/1 med fjärde barnet. Någon som jobbar natt som gravid? Hur funkar det för er? Går in i vecka 7 idag och vill typ gråta bara jag tänker på att jag ska jobba inatt med denna förlamande tröttheten.